וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על מקצצת כנפיים

30.4.2010 / 8:30

חברת התעופה הודיעה כי ביטלה הסכם עם חברת בואינג לרכישת ארבעה מטוסים מדגם 777-200. המנכ"ל אליעזר שקדי: "מתאימים עצמנו למגמות הכלליות בשוק"

אל על הודיעה אתמול (חמישי) כי הגיעה להסכמה עם חברת בואינג על ביטול הסכם, עליו חתמה בחודש מארס 2008, לרכישת ארבעה מטוסים מדגם 777-200. בנוסף, סיכמו אל על ובואינג את התנאים לפיהם תהיה החברה זכאית לעשות שימוש בסכום השווה למקדמות ששולמו על ידה במסגרת ההסכם, בעסקאות חדשות לרכישת מטוסים בשנים הבאות.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על ציין עם פרסום ההודעה כי בין אל על לבין בואינג קיימת מערכת יחסים טובה וארוכת שנים וביטול ההסכם נעשה תוך הבנות הדדיות ולאור היחסים הטובים בין הצדדים.

לדבריו, "מאז חתימת ההסכם בשנת 2008 והמשבר הגלובלי שפקד את שוקי העולם, חלו שינויים מהותיים בעולם התעופה. בשל השפעתם של שינויים אלה על הסביבה הכלכלית, העסקית והפיננסית בה פועלת אל על, ולאחר בחינה מחודשת של צי המטוסים הקיים של החברה וההתאמות הנדרשות בו, פנתה החברה לבואינג בבקשה לבטל את ההסכם וחברת בואינג נעתרה לבקשה. אל על ממשיכה בבחינת האסטרטגיה העסקית וצרכי ההצטיידות שלה לטווח הקצר והארוך, תוך התאמה למגמות הכלליות בשוק ובהתאם לפעילות החברה".

תוכנית רכישת המטוסים היתה חלק ממהלך של ריענון צי המטוסים באל על 2010, שמטרתו היתה הגדלת המכירות ושיפור הרווחיות. זאת, בין השאר באמצעות שיפור חוויית הלקוח והתמקדות בלקוח העסקי, טיפוח מצוינות תפעולית והצטיידות.

לפני כחודש דיווחה אל על על תוצאותיה לשנת 2009, מהן עולה כי החברה הפסידה 76 מיליון דולר לעומת הפסד של 41.9 מיליון דולר ב-2008. הכנסות החברה באותה השנה הסתכמו ב-1.655 מיליארד דולר, ירידה של 22% לעומת 2008. ההפסד התפעולי הסתכם ב-75 מיליון דולר ב-2009 לעומת 5.6 מיליון דולר בשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully