וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול השבוע: אין שני לו

5.11.2010 / 20:24

בין הרי אילת, תוכלו לטייל בנחל שני ובקניון האדום, ואולי אפילו להיתקל ביעל. התכוננו לשלוות המדבר וצאו לדרך

רשות הטבע והגנים

שמורת הרי אילת היא מרחב בראשיתי של נופים שאין שני להם בישראל. סלעי היסוד הצבעוניים, בגוונים של אדום ושחור, יוצרים גושי הרים חדודים ויפים למראה. מראשיהם נראים הנופים המרהיבים של מפרץ אילת והרי אדום. בנחלים ובמדרונות מתקיימים צמחים ובעלי-חיים שהסתגלו לתנאי האקלים הצחיח. כל אלה יחד, יוצרים מדבר נקי, שליו ומלא הוד.

מסלול נחל שני והקניון האדום מדגימים עושר זה: נחל שני דרומי עשיר בצומח, בו בולטים עצי שיטת נגב, ומינים רבים של שיחים (למשל לענת המדבר, אכילאה ריחנית, קזוח עקום וכוכב ריחני), שחלקם בעלי ריח-טעם חזק, למניעת אכילתם ע"י בעלי-חיים. כאן יש סיכוי לצפות ביעלים, ולראות קנים של עזניית הנגב - הגדול בדורסי ישראל, שנכחד ב-1990. בנחל שני דרומי חרצו הנחלים במסלע וחשפו אבני חול צבעוניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אדום עולה

מנקודת המוצא יש לרדת בערוץ רחב, המתנקז מדרום לנחל שני (מסומן בצבע שחור). ערוץ הנחל, המכונה "נחל שני דרומי", עשיר בצמחייה. לאחר שהנחל מתעקל צפונה (שמאלה), מגיעים למרגלות השביל המטפס להר נשף (שביל כחול). במפגש השבילים צומחת שיטת הנגב, עץ הניכר בקוציו הגדולים. ערמת הענפים היבשים שקרסה אל בין ענפי העץ היא קן נטוש של עזניית הנגב, עוף דורס, הגדול ביותר בישראל. עזניות קיננו בנגב ובערבה עד ראשית שנות ה-90 ומאז נעלמו ואינן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חפשו את לענת המדבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך מורד הנחל, יתגלה השביל האדום, הבא משמאל מרחבת החנייה של הקניון האדום. יש להמשיך, על-פי הסימון השחור, בין סלעי פרץ (סלעים וולקניים) בגוון אדום-שחור. הערוץ מגיע למפל, שנוצר עקב המפגש של שכבת סלעי גיר קשים מעל, עם שכבת אבן-חול פריכה מתחת. השביל עוקף את המפל מימין.

אז מגיעים לערוץ נחל שני, שלאורכו עובר שביל המסומן בצבע ירוק. שברים גיאולוגים לאורך הנחל גורמים להופעתם של סלעי גיר וסלעי אבן-חול לסירוגין. לאחר צעידה של כקילומטר אחד בנחל שני, הופך ערוצו הרחב לנקיק צר שצבעו אדום. זהו גיא שני, הידוע בכינוי שהדביקו לו המטיילים – "הקניון האדום". בקניון נקבעו יתדות המקלות על המטיילים את הטיפוס במפלים. הנקיק צר מאוד, רוחבו שניים עד חמישה מטרים, עומקו 10-20 מטרים, ואורכו כ-300 מטרים. שמו של הקניון נגזר מהעובדה שהוא מתחתר באבן חול אדומה. הסלע עשוי ברובו מגרגירי קוורץ.

מקורו של הצבע האדום בתחמוצות ברזל ששקעו בין אותם גרגירים. השביל "הירוק" ממשיך להתעקל בערוץ נחל שני, העובר בין קירות בנויים מחלוקי נחל מלוכדים. השביל "הירוק" יוצא מהנחל ופוגש בדרך עפר המסומנת בצבע אדום. כאן ממוקם חניון לילה מאושר. מכאן יש לצעוד בדרך העפר עוד קילומטר אחד, עד למקום חניית הרכבים.

תיאור מסלול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מידע

מסלול הליכה בהרי אילת בין סלעי יסוד בצבעי אדום
סוג מסלול: מעגלי, קווי
נקודת התחלה: מפגש הדרך "האדומה" עם השביל "השחור", בכניסה לקניון האדום, כ-20 מטרים מכביש מעלה אילת (כביש מס' 12).
נקודת סיום: מפגש הדרך "האדומה" עם השביל "השחור"
אורך המסלול: 5 ק"מ
משך הטיול: 4-4 שעות
דרגת קושי: בינוני
ציוד דרוש: כובע, מים, נעלי הליכה, מפת סימון שבילים מספר 20
עונות מומלצות: סתיו, חורף, אביב
מי שתייה בדרך: אין
גישה לעגלות ונכים: אין
מתאים לכלבים
מחיר: כניסה חופשית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully