וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין פרת

16.2.2010 / 14:38

אם בא לכם להתבודד ליד מעיין, ליהנות מצמחייה עשירה ומגוון עצום של בעלי חיים ועופות דורסים - זה המקום בשבילכם

אולפני הרצליה

מעיין פרת היווה מאז ומתמיד מוקד משיכה למתבודדים ולנמלטים. ירמיהו הנביא ונזירים שביקשו להתנתק הקימו שם את ביתם. המים מביאים איתם גם צמחייה עשירה, מגוון של בעלי חיים ועופות דורסים.

באתר נמצא מנזר חריטון (מנזר דיר פארן) שפתוח למבקרים, בית משאבות והמון מים. יש אפשרות לערוך פיקניק ומנגל, האתר מוצל וניתן לשחות ולשכשך בבריכות הטבעיות.

קצת רקע

באיזור שבין גב ההר (במערב) לבקע הירדן (במזרח) מהווה גורם חשוב ביצירת מגוון מיוחד בצומח ובחי. נתיבו הקצר ושופע המים של עין פרת, ריכז בתוכו צומח מגוון ויצר מפגש בוטני מעניין בין אוכלוסיות צומח שונות; גרגיר נחלים, נענע משובלת, סמר ימי, הרדוף הנחלים, טיון דביק, סוף מצוי וקנה מצוי. ובינות כל הצומח הזה שוכנות האילניות הירוקות ואליהם מתלווה סרטן הנחלים.


מעל לגדות הנחל נפגוש בשיזף מצוי אשר לעתים מבצבצת מתוכו הפריחה האדומה של הרנוג השיטים – צמח טפיל הנטפל גם לתאנה הצומחת במרכזו של אפיק הנחל. בין סבך הענפים נראה החנקן האפור כשהוא משפד לטאה או חרק לתוך קוצי השיזף. לא נעדר מקומם של המלוח הקיפח, צלף קוצני וריכפתן המדבר צהוב הפריחה.


לעתים נוכל לצפות בצבי הארץ ישראלי או בשועל מצוי המזדמנים מדי פעם לאיזור הנחל לרוות את צימאונם. על הקירות המצוקיים של עין פרת ניתן לראות את הטבורית הנטויה, שושנתית משורטטת, כדן סגול, פריחות עונתיות של עירית גדולה וחצב מצוי. במבט חטוף ושקט נוכל להבחין בריצתם של שפני הסלע, נשמע בין המצוקים את קולות התיגר של הקאקים הגוברים על צווחות העורב חום העורף. כל אלו מחרידים במעט את קינונם של הבזים ויוני הסלע המצויים באיזור. בעונת החורף אפשר להתענג ולראות את פריחת הסתוונית, כרכום חורפי, רקפת מצויה, כלנית מצויה ונורית אסיה.


מי המעיין הם בעלי מליחות נמוכה ביותר, ומעיין פרת סיפק במשך עשרות שנים את מי השתייה של השכונות המזרחיות והצפוניות של ירושלים. כיום אסורים המים בשתייה בשל חשש לזיהום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חשוב לדעת

איך מגיעים: מצומת הגבעה הצרפתית (ירושלים) נוסעים לכיוון פסגת זאב. עוברים את מחסום חיזמה, ועולים על כביש 437 מזרחה המוביל לעלמון (ענתות), נכנסים ליישוב, פונים מיד דרומה לשער צדדי, יוצאים דרכו, נוסעים כ 500 מ' בדרך עפר, ועולים על כביש סלול. זהירות יש לנסוע לאט - הכביש מפותל מאד.

שעות פעילות: 08:00-16:00.

אטרקציות לילדים: נחל זורם, בריכות שכשוך ומגוון בעלי חיים. הבריכות וריבוי בעלי החיים הופכים את עין פרת למקום משולם למשפחות עם ילדים.

חיות בשטח: לטאות, צבי ארצישראלי, שועל מקומי, עורבים, בזים יוני סלע.

מידע גאוגרפי: שפיעת המעיין קבועה, והשפעת עונות השנה מעטה ביותר, הספיקה היומית הרב שנתית היא כ-1500 קוב ליום בממוצע.


טיפ: לבוא מוכנים לשכשוך במים הצלולים.

מפת האזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מידע

מעיין שזורם כל השנה, מצוקים , בעלי חיים יחודיים, מנזר פעיל
סוג מסלול: הלוך חזור
נקודת התחלה: החניון הסמוך לנחל, ליד היישוב ענתות
נקודת סיום: החניון הסמוך לנחל
משך הטיול: 1-2 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
ציוד דרוש: ביגוד לרחצה, מי שתייה, כובע, נעליים למים
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: אין
גישה לעגלות ונכים: אין
מתאים לכלבים
מחיר: מבוגר 20 ¤, ילד 9 ¤, הנחה של 50% לאזרח ותיק
טלפון לבירורים: 057-8936708

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully