נחל אלכסנדר

16.2.2010 / 12:40

לא רחוק מתל אביב תוכלו לסייר בנחל בו זורמים מים בכל ימות השנה, להתבונן בצבים ולתפוס קצת צבע באחד החופים היפים בארץ

מערכת וואלה!

נחל אלכסנדר הוא אחד הנחלים המעטים במישור החוף שבו זורמים מים כל השנה. בנחל מתקיימת אוכלוסייה של צב רך, זוחל החי במי הנחל. אורכו של הצב הרך מגיע עד 1.20 מטרים ומשקלו עד 50 ק"ג. חוף בית ינאי שוכן סמוך לשפך נחל אלכסנדר אל הים התיכון. בקיץ פועל במקום חוף רחצה מוסדר, המעניק לא רק שירותי הצלה ועזרה ראשונה, אלא גם סיורים מהנים.

קצת רקע

לאורך הנחל, סמוך לחורשת האקליפטוס, מתנוססת בראש גבעה קטנה חורבה עתיקה בשם חורבת סמרה. במקום שכן ככל הנראה בית מכס, שבו שילמו מס משיטי רפסודות שהעבירו בנחל אלכסנדר סחורה ומוצרים חקלאיים לנמל שליד השפך.

באביב עטורה הגבעה בפרחים ססגוניים כמו כלניות, נוריות וצבעונים. מצפון לחוף נמצאים שרידי מזח ישן, שנבנה בשנת 1938 בעת שלטון הבריטים בארץ ישראל. התירוץ להקמתו היה פריקת דשן לפרדסים שבסביבה, אך למעשה המזח הוקם כדי לסייע לאניות המעפילים לעגון בחוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

חשוב לדעת

איך מגיעים: למגיעים מתל אביב - יש לנסוע על כביש החוף לכיוון חיפה ולרדת במחלף בית ינאי, לפנות שמאלה מעל הגשר וימינה לכיוון מכמורת, להמשיך כ-100 מטרים ולרדת לדרך עפר המובילה לתוך השמורה.

כדי להגיע ישירות לגשר הצבים יש לנסוע על כביש חיפה הישן (כביש מס' 4) מתל-אביב לכיוון צפון עד צומת חפר, ושם לפנות שמאלה לכיוון כפר וויתקין. נוסעים כ-2 ק"מ, ולפני מסילת הרכבת פונים ימינה עד לגשר.

מומלץ לבוא: כל שעות היום.

מתאים ל: משפחות עם ילדים. בנוסף, בחוף בית ינאי ישנה אפשרות הגעה עם כיסא גלגלים עד המים.

אטרקציות לילדים: צבים בנחל וחוף הים.
טיפ: להמתין בסבלנות לצבים שעולים לקחת אוויר בנחל
מה יש עוד? שולחנות פיקניק, שירותי הצלה ומקלחות בעונת הרחצה, מסעדות, לינה בחוף.
אפשרות לינה

תאור מסלול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבר במים
ציוד דרוש: מים ונעלי הליכה
עונות מומלצות: כל השנה
פריחה: בחורף פורחים כאן נרקיסים, רקפות וסוף הסמר שהוא מין ייחודי לנחל אלכסנדר שפורח כל השנה