וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו חברת תעופה יש יותר מקום לרגליים?

רינה רוזנברג

29.12.2009 / 12:38

באל על תקבלו מקום רב יותר לרגליים, אבל בלופטהאנזה הזווית תהיה הנוחה ביותר לשכיבה ושינה. רגע לפני עונת הסקי וחופשות החורף - מהו המטוס המפנק ביותר בנתב"ג?

מגזין "פופולר מכאניקס" האמריקאי פירסם לפני כשנתיים מחקר המסתמך על 20 תאונות מטוסים שאירעו בארצות הברית מ-1971, שממנו עולה כי בטוח יותר לשבת בחלק האחורי של המטוס - במחלקת התיירים. לפי המחקר, סיכויי ההישרדות של הנוסעים במחלקת העסקים נמוכים בכ-20% בהשוואה לנוסעים במושבים האחוריים של מחלקת התיירים. תוצאות המחקר אולי ינחמו במעט את נוסעי מחלקת התיירים, שבדרך כלל מחפשים את הדיל הזול ביותר ונאלצים להצטופף באחוריים של המטוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחלקה הראשונה במטוס אל על/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשבר הכלכלי הגלובלי שפקד אותנו לפני כשנה השפיע, בדומה לכמעט כל תחומי החיים, גם על הביקושים לטיסות במחלקות התיירים. אנשי עסקים רבים, שבעבר נהגו להתפנק במושבים המרווחים של מחלקות העסקים, במיוחד בטיסות הארוכות, עברו למחלקות התיירים. "מדובר בתנועה של נוסעים שלפני המשבר הכלכלי נהגו לשדרג את כרטיס הטיסה שלהם למחלקת עסקים", אומר עמית לבני ראש אגף שיווק בחברת התעופה אל על. "המשבר הכלכלי יצר סימפטום פסיכולוגי-חברתי - הציבור חש פחות נוח להיראות במחלקת עסקים בתקופה של הידוק חגורה. מעבר לכך, נוצר צורך אמיתי לחסוך, שהוביל למעבר ממחלקת עסקים למחלקת תיירים".

טלוויזיה אישית או מסך ראשי?

כדי להגיע למחלקת התיירים במטוס צריך לעבור דרך מחלקת העסקים המרווחת. הסטת הווילון הסמלית בין שתי המחלקות לפני ההמראה אינה משפרת את תחושת הצפיפות של נוסעי מחלקת התיירים.

כדי שתוכלו לטוס בתנאים הטובים ביותר במחלקת התיירים בטיסה הבאה שלכם TheMarker ערך השוואה בין מחלקות התיירים בחברות התעופה הגדולות: אל על, לופטהנזה, בריטיש איירוויס, קונטיננטל איירליינס, ישראייר ואייר קנדה (ראו טבלה). ההשוואה בוצעה לפי הפרמטרים האובייקטיביים הבאים: מספר הדיילים ביחס למספר הנוסעים, רוחב המושבים, המרחק בין שורות המושבים, אפשרויות הצפייה בסרטים, האזנה לערוצי שמע, חיבור חשמל למחשב הנייד ומספר נוסעים לכל חדר שירותים (את הנתונים סיפקו חברות התעופה).

בדקנו הן מטוסים המיועדים לטיסות ארוכות הן כאלה המשמשים לטיסות קצרות - ולכן לא התייחסנו לנתונים התלויים בגדול המטוס, כמו מספר המושבים ואופן סידורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טבלת השוואת נוחות במחלקות תיירים של חברות התעופה. TheMarker
טבלת השוואת נוחות במחלקות תיירים של חברות התעופה/TheMarker

משקלול כלל הפרמטרים שנבדקו קשה לקבוע איזו חברה מציעה את חוויית הטיסה הנעימה ביותר במחלקת התיירים במטוסיה; עם זאת, בישראייר התנאים טובים פחות בהשוואה לחברות האחרות - אם כי המושבים במחלקות התיירים במטוסיה הם הרחבים ביותר.

אייר פראנס לא העבירה נתונים לגבי מחלקת התיירים בקו ת"א-פאריס, שכן לטענת דוברת החברה כשני שלישים מהנוסעים מישראל בקו זה ממשיכים ליעדים אחרים בעולם. לדבריה, הטיסה מישראל לפאריס דומה לטיסה פנים-אירופית, מה שמסביר את הפער בין התנאים במטוסיה לתנאים שמציעות החברות האחרות במחלקות התיירים - ולכן אינה מעוניינת להעביר נתונים; מתגובתה משתמע שמחלקות התיירים בחברות האחרות משודרגות משל אייר פראנס בקו ת"א-פאריס. נציין כי גם בהשוואה שביצענו בין מחלקות עסקים לפני כשנה וחצי, סירבה אייר פראנס להעביר נתונים, מאותה סיבה.

סקר צרכנים חברות תעופה. TheMarker
סקר צרכנים חברות תעופה/TheMarker

מהסקר שערך מכון פאנלס בעבור TheMarker עולה כי הפרמטר החשוב ביותר בעבור רוב הנשאלים, נוסעי מחלקות התיירים, הוא המרחק בין השורות, כלומר המקום לרגליים. כ-85% מהנשאלים ציינו קריטריון זה כחשוב להם בטיסה. המרווחים הגדולים ביותר מוצעים במטוסי אל על (בואינג 767) ואייר קנדה (81-86 ס"מ), והקטנים ביותר במטוסי ישראייר (73-76 ס"מ).

במחלקות עסקים המרווח המקובל הוא 114-157 ס"מ - כך שאם התברכתם ברגליים ארוכות או שכמה עשרות ס"מ הם קריטיים בעבורכם, כדאי שתשקלו לשדרג את כרטיס הטיסה.

פרמטרים כמו רוחב המושב וזווית ההטייה שלו דורגו בסקר כחשובים ביותר על ידי כמחצית מהנשאלים. מההשוואה בין החברות עולה כי לופטהנזה מציעה את הטיית המושב המרבית, 113 מעלות, במחלקות התיירים במטוסיה. רוב החברות מציעות הטיות של 94-96 מעלות. מבחינת רוחב המושב, ישראייר מציעה את המושב המרווח ביותר, 52 ס"מ, במחלקות התיירים שלה; במטוסים של שאר החברות הרוחב המרבי הוא 46 ס"מ.

כ-41% מהנשאלים בסקר ציינו את האפשרות לצפות בסרט במסך אישי כקריטריון חשוב בטיסה. הנוסעים במטוסי אל על (בבואינג 767 ו-737/800 המיועדים לטיסות קצרות), לופטהנזה (בואינג 400-747) ונוסעי ישראייר - יסתפקו בצפייה במסך מרכזי. נוסעי מחלקות התיירים במטוסים של שאר החברות יוכלו לצפות במסכים אישיים, שבהם מוצעים ערוצי סרטים, תוכניות טלוויזיה וגם משחקים. כל החברות מציעות ערוצי שמע, במתכונות שונות, במחלקות התיירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוחב המושב חשוב במיוחד לנוסעים הישראלים. מחלקת העסקים של לופטהנזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לגבי קבלת שירות ויחס אישי בטיסה חשוב לשים לב למספר הדיילים במטוס ביחס למספר הנוסעים. מהנתונים עולה כי במטוסי אייר קנדה מספר הדיילים ביחס למספר הנוסעים במחלקת התיירים הוא הגבוה ביותר - דייל לכל 21 נוסעים. הנוסעים במטוסי בואינג 777 של אל על ייאלצו להסתפק במספר הדיילים הנמוך ביותר ביחס למספר הנוסעים.

באל על טוענים כי בטיסות אלה מצוותים בין שלושה לשישה דיילים, בהתאם למספר הנוסעים בטיסה. עם זאת, גם במקרה של שישה דיילים, בהנחה שמחלקת התיירים במטוס מלאה, עדיין מדובר ביחס נמוך - דייל אחד ל-58 נוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully