וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הנסיעות גוליבר נקנסה ב-100 אלף שקל

רינה רוזנברג

21.12.2009 / 14:40

הסוכנות הורשעה על ידי בית המשפט השלום בראשון לציון ב-6אישומים בגין עבירות של הטעיה המתייחסת לזכות הביטול, וכן הטעיה בנושא המחירים

סוכנות הנסיעות גוליבר תיירות הורשעה על ידי בית המשפט השלום בראשון לציון בהטעיית צרכנים בעסקות באתר האינטרנט. על החברה הוטל קנס כספי בסך 100 אלף שקל, ובנוסף חויבה החברה לחתום על התחייבות להימנע מעבירה דומה בסך 100 אלף שקל במשך שנתיים. גוליבר תיירות הואשמה בששה אישומים בגין עבירות של הטעיה המתייחסת לזכות הביטול, וכן הטעיה בנושא המחירים.

לפי חוק הגנת הצרכן ברכישה במכר מרחוק (רכישה טלפונית או דרך האינטרנט) ניתן לבטל טיסה לחו"ל וחבילת תיור תוך 14 יום מיום ביצוע הרכישה ובלבד שהשירות שצריך להינתן לא יחול בתוך 7 ימים לפני מועד הביצוע של העסקה (שאינם ימי מנוחה) דמי הביטול במקרה ביטול זה יעמדו על 100 שקל או 5% מסכום העסקה לפי הנמוך מבין שניהם.

לפי כתב האישום הוזהרה חברת גוליבר תיירות כבר בשנת 2006 על ידי משרד התמ"ת כי עליה לפרט את זכות הביטול באתר האינטרנט, והתיקון בוצע בהתאם. עם זאת שנתיים אחרי, בעקבות תלונות צרכנים גילה משרד התמ"ת כי פרוט זכות הביטול אומנם קיים באתר, אך החברה לא אפשרה לצרכנים לממש זכות זו בפועל.

בשנת 2009 נמצא על ידי משרד התמ"ת כי פרוט זכות הביטול הושמט מאתר האינטרנט כליל, וכן טופס הגילוי שנמסר לצרכנים לא כלל את זכות הביטול המוקנית לצרכנים בחוק.

מכתב האישום עולה כי צרכן שרכש שלושה כרטיסי טיסה וביטל העסקה כדין אצל גוליבר תיירות בשנת 2008 - נדרש לשלם קנס של 50 דולר ובנוסף 100 שקל לכל כרטיס, כתנאי לביטול העסקה, וזאת הן בניגוד לחוק והן בניגוד להתחייבות החברה לפי התקנון שבאתר האינטרנט. במקרה נוסף, צרכנית התלוננה שגוליבר הסתירו ממנה את הפרטים לגבי זכות הביטול המוקנית לה לפי חוק הגנת הצרכן ואף סירבו לבטל את העסקה לפיו גם לאחר שנודע לה באיחור על זכות הביטול המוקנית לה בחוק. במקרה אחר צרכנית נוספת נדרשה לשלם קנס של 150 דולר לכרטיס כתנאי לביטול העסקה.

עוד עולה מכתב האישום, כי חברת גוליבר תיירות פירסמה באתר האינטרנט הצעה לרכוש כרטיסי הפלגות ליעדים שונים. כאשר הצרכנים ביקשו לרכוש את העסקה הם נדרשו לשלם מחיר גבוה יותר מהרשום בפרסום, ואילו ביצוע העסקה במחיר שפורסם הותנה בהזמנת חדר ל-4 אנשים, כאשר תנאי זה לא הופיע בפרסום כלל.

סגנית שר התמ"ת והאחראית על תחום הצרכנות, אורית נוקד, אמרה: "אני מקווה ומאמינה שפסק הדין יעודד צרכנים נוספים לא לחשוש ולפנות לערכאות משפטיות, כאשר הם מרגישים שנעשה להם עוול. בנוסף, מדובר בתמרור אזהרה כלפי החברות במשק כי משרד התמ"ת אוכף וימשיך לאכוף את החוקים אשר באים להגן על הצרכן ולשמור על זכויותיו".

  • עוד באותו נושא:
  • גוליבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully