וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לחרם על טורקיה?

זוהר בלומנקרנץ

17.9.2009 / 21:00

טורקיה מסתמנת כיעד המבוקש ביותר לנסיעות מישראל לחו"ל בתקופת חגי תשרי. חזרתה של המדינה לראש רשימת היעדים בעונת החגים, מבטאת הסרה מעשית של החרם הישראלי

החגים כבר כאן ואיתם נסיעתם הצפויה של הישראלים לחופש בחו"ל: היום (חמישי) היה יום השיא הראשון בתנועת הנוסעים בנתב"ג במהלך חגי תשרי עם 52 אלף נוסעים ו-38 תנועות מטוסים.

מנתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) שהגיעו ל"הארץ" עולה כי כ-842 אלף נוסעים יעברו מהיום ועד ה-11 באוקטובר, סוף עונת החגים, בנתב"ג, זאת בדומה לכמות שנרשמה בעונת החגים בשנה שעברה. כ-50 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג בתחילת ובסוף חג הסוכות, בין ה-1 ל-8 באוקטובר.

טורקיה מסתמנת כיעד המבוקש ביותר לנסיעות מישראל לחו"ל בתקופת חגי תשרי תש"ע, לפני ארה"ב, גרמניה, צרפת ואיטליה. חזרתה של טורקיה לראש רשימת היעדים בעונת החגים, מבטאת הסרה מעשית של החרם הישראלי על נסיעות למדינה, שהוטל באופן לא רשמי עקב עמדותיה במהלך מבצע עופרת יצוקה וההפגנות שנערכו בה נגד ישראל.

כבר בעונת הקיץ היו סימנים מקדימים לביטול החרם כשטורקיה מוקמה ברשימת היעדים הפופולריים ביולי אוגוסט עם כ-295.7 אלף נוסעים. ארה"ב היתה במקום השני עם כ-294.3 אלף נוסעים, גרמניה עם כ-211.4 אלף נוסעים, צרפת עם כ-201.5 אלף נוסעים ואיטליה עם כ-188.4 אלף נוסעים.

מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, מסר כי "עונת העומס בנתב"ג, שהחלה ביולי צפויה להימשך עד לאחר תקופת חגי תשרי. נמשיך בהערכות המיוחדת בנתב"ג בכדי לאפשר זרימה חופשית של ציבור היוצאים והחוזרים בעונת החגים".

בערב יום כיפור, 27 בספטמבר, ייסגר המרחב האווירי בנתב"ג ב-13:00 ותנועת המטוסים תיפסק בשעה 12:50. במוצאי יום כיפור, יום חמישי ה-28 בחודש, ייפתח הנמל לנחיתות בטיסות בינלאומיות בשעה 21:30 ולהמראתן של טיסות בינלאומיות החל משעה 22:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully