וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: מטוסים ישראלים לא יורשו לנחות באירופה

זוהר בלומנקרנץ

26.2.2009 / 21:15

האיחוד האירופי הזהיר את חברות התעופה הישראליות כי אם לא ישפרו ליקויי בטיחות קריטיים לא יוכלו לנחות באירופה

האיחוד האירופי מזהיר את חברות התעופה הישראליות: אם לא תשופר הבטיחות לא תורשו לנחות באירופה.

בחודש דצמבר הורידה רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב את דרגת הבטיחות של ישראל לקטגוריה של מדינות עולם השלישי. זאת, עקב ליקויי בטיחות טיסה ופיקוח שלא תוקנו עד היום, גם בנתב"ג. הורדת הדרגה הכניסה את ישראל ל"מועדון" לא מחמיא של 10-20 מדינות: מדינות עולם שלישי, אוקראינה, ומדינות כמו הונדורס והאיטי.

כבר בספטמבר 2007 קבעו מומחי הרשות הפדרלית שיש סכנה לתאונה בשמי נתב"ג בשל ליקויי בטיחות טיסה חמורים. הבעיה העיקרית היתה העדר תיאום ושיתוף פעולה בין גופי התעופה האזרחית לחיל האוויר, ובין גופי התעופה האזרחית עצמם - רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת). המומחים קראו לאמץ תוכנית חדשה לשיפור בטיחות הטיסה בישראל ולמנות מינהל מיוחד שירכז את הטיפול בנושא, שהיה מבוזר בין רשויות השונות.

ממצאי האמריקאים עלו בקנה אחד עם מסקנות ועדת עמוס לפידות. דו"ח לפידות הצביע בעיקר על אוזלת יד בהקמת רשות תעופה אזרחית חדשה, שתהיה בעלת עוצמה, סמכויות ומשאבים, לפיקוח על הענף ופעילות חברות התעופה. באביב 2008 התפטר לפידות מראשות ועדה של משרדי התחבורה והביטחון, שהוקמה בעקבות מסקנות אלה, ונועדה לקדם את בטיחות הטיסה. לדבריו לא נעשה דבר ליישום המלצותיו.

בכיר בענף התעופה אמר לאחר ההחלטה האמריקאית כי "ספק אם ניתן יהיה ב-2009 להשלים את תיקון הליקויים ולהחזיר את ישראל לקטגוריה 1. הפערים גדולים כל כך, שלדעתי ייקח שנים עד שיתוקנו. לא רק מערכת הפיקוח על בטיחות הטיסה קרסה, אלא כל נושא הביקורות. מדובר בהזנחה של 15-20 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully