וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה מוזילות את כרטיסי הטיסה

זוהר בלומנקרנץ ועירית רוזנבלום

8.1.2009 / 8:43

הלחימה המתמשכת בדרום והמשבר הכלכלי מפחיתים את מספר הישראלים הטסים לחו"ל ואת מספר התיירים המגיעים לישראל

הלחימה המתמשכת בדרום מפחיתה את מספר הישראלים הטסים לחו"ל ואת מספר התיירים המגיעים לישראל, ובכך מחריפה את הירידה בהיקפי התיירות הנכנסת שהחלה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. בעקבות המצב החלו חברות תעופה זרות להוזיל את כרטיסי הטיסה לישראל.

חברת התעופה בריסל איירליינס, למשל, הכריזה על מחיר מיוחד של כרטיס טיסה בקו בריסל-נתב"ג-בריסל. הכרטיס יעלה 200 יורו בלבד, כולל מסים, במקום כ-400 יורו עד כה.

בענף התיירות ניכרת דאגה מהירידה בתיירות לטורקיה, בין היתר בשל התבטאויותיו של ראש ממשלת טורקיה ובשל התפרעות האוהדים במשחק הכדורסל של קבוצת בני השרון ביום שלישי. בחברת קווי חופשה אומרים כי ניכרת ירידה טבעית של כ-20% בהזמנות לחופשות באנטליה בשבועיים הקרובים, אך אין פגיעה בהזמנות לטווח ארוך יותר. מקורות בענף טוענים כי מדובר בירידה טבעית של התיירות בחורף.

בתוך כך, מתריעים בענף התיירות מפני פגיעה בתנועת הצליינים לישראל ב-2009, בשל המחירים הגבוהים במלונות. חברת התעופה הלאומית של גיאורגיה, אייר זנה, ביטלה ארבע טיסות שכר מיוחדות של צליינים בימים האחרונים. "נאלצנו לבטל מפני שראשי הקבוצות הודיעו כי הם לא מוכנים להגיע", אמר מנכ"ל אייר זנה בישראל, טנגו סיימון.

מנכ"ל סאן דור, בצלאל קרבט, אמר: "בעבר התלוננו על גובה מחיר כרטיסי הטיסה, עקב מחסור בקיבולת. כיום, מחיר טיסות השכר ירד ויש מספיק טיסות, ואולם מחיר שירותי הקרקע עלה ב-25%-30%". קרבט פנה בדרישה למשרד התיירות "להתעשת באופן מהיר, לפני הכנס הבינלאומי של משרד הנסיעות של הוותיקן ברומא באמצע ינואר, שבו ייקבעו ההיקפים ויעדי הנסיעה המועדפים של הצליינים ב-2009".

  • עוד באותו נושא:
  • תעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully