וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירת ההפתעות

ליבי אביכזר

28.8.2008 / 11:20

יש עוד כמה ימים לחופש הגדול, ובגלל שמאוד אכפת לכם מהסביבה ואתם מקפידים לנהוג ולטוס כמה שפחות - קבלו את המדריך לחופשה המושלמת. בבית כמובן

החופש הגדול תכף נגמר אבל גם לקראת תקופת החגים הקרבה מומלץ לקרוא ולזכור את הרעיון הבא שמקורו בארצות הברית, Staycation. מדובר בחופשה שאינה מצריכה יציאה מהסביבה הביתית.

את המילה Staycation המציא ככל הנראה הקומיקאי הקנדי ברנט בוט (Brent Butt) שפרק בקומדיה הטלוויזיונית שלו "קורנר גז" Corner Gas המתארת הווי חיים סביב תחנת דלק בעיירה שכוחת אל, הראה אותו שולח גלויות לחבריו ומשפחתו מחופשתו האקזוטית כשלמעשה בילה בקמפינג בשדה קטן מעבר לרחוב בו שוכנת תחנת הדלק שלו.

הקנדים אולי המציאו את המילה אבל האמריקאים מיישמים אותה, לפי אתר חדשות NBC המצטט מחקר שערך אתר הטיולים TripAdvisor כ- 50% מהתיירים האמריקנים בילו את חופשת הקיץ שלהם בבית או בקרבתו. הסיבה לכך היא הלך הרוח האמריקני הנוכחי המושפע משילוב של מיתון ומחירי דלק מאמירים לבין הרצון להפחית בצריכה, או לפחות לפחות לנסות לצרוך בצורה חכמה. בישראל, למרות העלייה במחירי הדלק שהובילה לעלייה במחירי כרטיסי הטיסה לא פחת מספר הנוסעים לחו"ל, אבל כדאי לשקול את האפשרות לבלות חופשה בבית אם לא מסיבות כלכליות אז מסיבות אקולוגית.

בלוגים ירוקים באינטרנט מלאים בעצות לבילוי ה - staycation האולטימטיבית ואנחנו ריכזנו עבורכם את העצות הטובות ביותר לבלות חופשה מהנה בין הסלון למטבח עם יציאות קצרות או ארוכות (תלוי בכם) לסיבוב בשכונה.

לו"ז

התייחסו אל החופשה הביתית כאל חופשה אמיתית למרות שאינה כרוכה באריזת מזוודות ובנסיעה לשדה התעופה. כדי להקל על עצמכם קבעו לוח זמנים לתחילתה ולסיומה של החופשה.

טיול ליד הבית

ארגנו לעצמכם לוח פעילויות יומי והקפידו על יציאה מתחומי הבית לפחות פעם ביום למטרת בילוי (או שלא, חופשה לא חייבים לתכנן). כמעט בכל עיר או מועצה מקומית קיימת לשכת תיירות עם מיד רב על סיורים ואירועים מקומיים. תוכלו להיעזר בשירותיה ולהרגיש כתיירים ואל תשכחו לשאול את עצמכם איך מגיעים לתחנה המרכזית ולענות לעצמכם בנימוס.

לחיי הטינוף

ותרו על מילוי המטלות הביתיות במהלך חופשתכם. לא צריך לשטוף כלים שלוש פעמים ביום (כך גם תחסכו במים), לא להציע את המיטות וכמובן לא לנקות אבק או לשטוף את הרצפה. אתם בחופש או לא? כשתחזרו תהיה לכם קצת עבודה. בנוסף, מומלץ לשתות הרבה אלכוהול ולזכור שלא צריך לקום מוקדם בבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שבוע הספר

נצלו את כל ההנאות ביתיות ללא אשמה. צפו בטלוויזיה ללא הגבלה תוך כדי אכילה בסלון, קראו את כל הספרים שרציתם לסיים מאז שבוע הספר 2005. והכי חשוב, כבו את הסלולרי והשאירו הודעה שאתם לא זמינים עד תאריך --/--.

מלון בחינם

ארחו תיירים בביתכם. חפשו ברחבי הרשת אתרים המקשרים בין מקומיים ותיירים שמחפשים מקום ללילה. כך תכירו אנשים חדשים ותרוויחו מקום להתארח בו כשלא תהיו ב – staycation.

גמישות

אחת מההנאות העיקריות של החופשה הביתית. אין אתרים שצריך להספיק לראות ואין יעדים שאסור להחמיץ, אם לא מתחשק לכם לצאת מהמיטה עד אחת בצהריים, אל תצאו. וכמובן השתדלו לנצל את הזמן במיטה באופן הטוב ביותר, בפעילות גופנית.

הצלמניה

צלמו, והרבה. חופשה טובה נמדדת בצילומים הטובים שנשארים אחריה. באמבטיה על הכורסא ובחצר ואל תשכחו לחייך. כמו כל חופשה גם החופשה הביתית צריכה להסתיים מתישהו, ובנוסף לחוויות המהנות שצברתם תוכלו להתגאות בכך שלא צרכתם הרבה, לא זיהמתם יותר מדי ובכלל תרמתם לתיירות המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully