וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איים בזרם

זיו מאור

7.8.2008 / 14:38

הישראלים מכירים את מיקרונזיה כקבוצת האיים שתמיד תומכת בנו בהצבעות באו"ם, אבל יש לה הרבה להציע מעבר לזה: חופים זהובים, כפרים עתיקים ומדוזות ידידותיות

ספק אם מישהו בישראל היה שומע על מיקרונזיה - קבוצת איים מרהיבה באוקיינוס השקט - אלמלא המדינה הקטנה, הנהנית מחסות אמריקאית, לא היתה מתנגדת באופן עקבי בהצבעות האו"ם להחלטות התוקפות את ישראל או מגנות אותה.

ואולם זאת בהחלט לא הסיבה היחידה לצאת למסע של 24 שעות אל איי מיקרונזיה. האטרקציות שמציעים האיים כוללות חופים טרופיים מהיפים בעולם, ריפי אלמוגים מרהיבים, ג'ונגלים סבוכים וכפרים שבחלקם עדיין נפוצות אורחות החיים המסורתיות - והכל נמצא מחוץ למוקדי התיירות והחופים המלאים בעונות השיא במאות אלפי מתרחצים מערביים.

המלה "מיקרו" המסתתרת בשמם של האיים הולמת את המדינה הזעירה - ארכיפלג המחולק לשישה מחוזות שבכל אחד מהם יש קבוצת איים. בכל האיים יחדיו גרים כ-100 אלף מיקרונזים, כמעט כולם נוצרים אדוקים ורובם מתפרנסים עדיין מחקלאות ומדיג.

מזג האוויר באיים יציב, ונע סביב 27 מעלות בכל ימות השנה - כך שניתן להגיע אליהם בכל עונה. עם זאת, שימו לב שהאביב והקיץ באזור הם העונה הגשומה.

מה לראות?

כדאי להקדיש חלק נכבד מהטיול באיים לחופים הלבנים, לצלילה ולשחייה. במיקרונזיה יש כ-600 איים עם חופים באורך כולל של כ-7,000 ק"מ. רק 65 מהאיים מיושבים, כך שאפשר לצאת לטיול בסירה ולעגון לשהייה מהנה באחד האיים המבודדים.

אפשרויות הצלילה באיים מגוונות וכוללות מסלולים "רגילים" של מסע לאורך הריף ומפגש עם בעלי החיים הימיים - דגים צבעוניים, צבי ים, כרישים ועוד. בשל היותה של מיקרונזיה נקודה אסטרטגית באוקיינוס, נערכו בשטחה מלחמות בין מעצמות עולמיות. המערכה המשמעותית ביותר היתה בתקופת מלחמת העולם השנייה בין היפאנים, ששלטו באי, לבין האמריקאים שכבשו אותו ושלטו בו עד שנות ה-80.

אתר צלילה שמתאים במיוחד לחובבי קרבות הוא הלגונה של צ'וק. מתחת למים שוכן מוזיאון ימי של ממש שכולל תשע ספינות ומשחתות של ציי ארה"ב ויפאן, שעל חלקן עדיין יש תותחים וכלי משחית אחרים. אחת מהן, המשחתת סוסוקי, טבעה במים רדודים - כך שניתן להגיע אליה עם שנורקל בלבד.

במי האוקיינוס סמוך למיקרונזיה נפוצות מדוזות שאינן צורבות. אחת האטרקציות הייחודיות למקום, במיוחד למי שמגיע מהים התיכון המעקצץ, הוא שחייה באגם מוקף במאות רבות של מדוזות בגדלים שונים. מי שמתעקש יכול אפילו ללטף אותן כמו חיות מחמד.

באיי יאפ, אחת מארבע קבוצות האיים של מיקרונזיה, נמצאים כמה כפרים עתיקים ואתרי טיול מעניינים. אפשר למצוא שם גלגלי אבן ענקיים - מטבעות עתיקים ששימשו בעבר את תושבי האיים.

איך להגיע?

איי מיקרונזיה אינם יעד מתאים לסוף שבוע קצר, מכיוון שתצטרכו להקדיש את כל סוף השבוע להגעה אליהם ולחזרה לישראל. אין טיסות ישירות מישראל למיקרונזיה, ורק חברות תעופה ספורות נוחתות בארבעת שדות התעופה הבינלאומיים של האיים, בין השאר בגלל גודלם המצומצם.

הדרך המהירה ביותר להגיע לאיים מתחילה בטיסה ישירה של אל על להונג קונג, הנמשכת כמעט 11 שעות. מומלץ בחום לנוח בהונג קונג לפחות יום אחד לפני שממשיכים במסע, שיימשך כ-15 שעות במקרה הטוב: טיסה מהונג קונג למנילה, ממנילה לגואם ומגואם לעיר פונפיי שבמיקרונזיה. מחירה של טיסה כזאת יכול להגיע ל-2,500 דולר הלוך חזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully