וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתב ראה ציצים

איתמר בטיטו

6.7.2008 / 12:40

הילטון טאבה וכפר הנופש רפי נלסון נפתחים מחדש אחרי שיפוץ מאסיבי וסידורי אבטחה, שמוכיחים שהלקח הופנם - תחושת סיני מיתולוגית

נכון שחצי האי סיני בדרך כלל מעלה לישראלי הממוצע תמונה של חושה, ים צלול, מספר בדואים עצלנים וג'וינט בין האצבעות וממש לא בית מלון ממוזג, כזה שאפשר למצוא 5 דקות צפונה, באילת. אבל באופן מפתיע, הילטון טאבה המחודש מצליח לספק סוג של שילוב מוצלח בין השניים. מן איזון נעים של שאנטי עם נוחות מפנקת.

כמעט 4 שנים לאחר אותו פיגוע ששיתק את המלון, נערך בימים אלה מאמץ שיווקי ויחצני כדי להחזיר את הישראלים לטאבה.
15 מיליון דולר הושקעו בשיפוץ המתחם במטרה למרק מהזיכרון הלאומי והעולמי את הטראומה ולעצב חוויה חדשה, משופרת, אטרקטיבית ובטוחה.

המלון הוקם ב-1979 סמוך לכפר הנופש המיתולוגי של רפי נלסון, בתקופה בה טאבה וסיני היו תחת שלטון ישראלי. ב-1989 הועבר הילטון טאבה לידי המצרים והורחב גם לכפר הנופש נלסון שננטש.
בפיגוע הטרור שאירע ב-2004, וכוון נגד ישראלים, נהרגו 33 בני אדם ונפצעו עשרות. המתחם נסגר ונפתח מחדש ב-2006.

השנורקלינג בשלו

אחרי שעוברים את טרמינל המעבר המצרי (סוג של עינוי), ומגיעים לכניסת המלון, דואג צוות העובדים להרגיע את המבקר הישראלי. כבר בשער המתחם, מתחילה תצוגת תכלית: השומר בשער שולח זרוע ארוכה עם מראה מתחת לרכב המלון, ובהמשך ניצבת עמדת בידוק קפדנית במיוחד, שמבהירה שוב: הפנמנו את הלקח.

מתחם המלון כולל רצועת חוף מרגיעה במיוחד, שמספקת את תחושת סיני המיתולוגית. במרחק כמה מטרים מהחוף, כבר נפתח לעיני כל צולל מתחיל עולם שלם של דגים אקזוטים. למי שמחפש הרפתקה יותר ארוכה במימי ים סוף, קיים מרכז צלילה וספורט ימי בשטח המלון, המציע צלילה ושנורקלינג (כולל ציוד) וכן שייט על יאכטה לאי האלמוגים, כולל עגינה לסיור על האי ושנורקלינג בסביבתו.

במלון יש גם שתי בריכות שחייה, שאחת מהן מלאה במי ים, ובמרכזה בר שתייה. נופשים שיחפשו אטרקציות נוספות בסביבה יוכלו למצוא גם טיולי טרקטורונים אתגרי, מגרש גולף ולמרחיקים יש אפשרות של טיול בן יום אחד לסנטה קתרינה, למנזר, הר משה ולקניון הצבעוני. עוד במתחם ניתן למצוא שדרה של מסעדות אותנטיות, ברים ובתי קפה. אופציה מרתקת נוספת היא לקפוץ לביקור בכפר של רפי נלסון. הנודיסטיות עדיין פה, חושפות פלג גוף עליון בנינוחות.

לדברי מנכ"ל הילטון טאבה זיאד טאנאווי, המלון מציע שילוב מושלם לתייר הישראלי אשר מבקש מחיר אטרקטיבי במיוחד בהשוואה לאלטרנטיבות שבסביבה. "שיפצנו ואבזרנו מחדש בהתאם לסטנדרטים של הילטון העולמית והכנסנו סידורי ביטחון חדשים ברמה הגבוהה ביותר".

אם נשאר לכם עוד כוח בסוף היום, בתוך שטח המלון ניצב בגאווה הקזינו, המושך אליו מאות מהמרים, בעיקר ישראלים, שלא מצאו מנוח לתשוקתם בתחומי ארץ ישראל השמרנית. עניין נוסף, המעניק תחושת רטרו חזקה, היא העובדה שאפשר לעשן בכל מקום בשטח המלון, מהמסעדות עד הלובי. אבל מה שמרתק באמת בכל הסיפור, שזה גם לא ממש מטריד אף אחד.

נוף לשנות ה-90

החדרים מאובזרים עם כל הפריטים הנחוצים, וכשנכנסים לחדר עוטפת אותך תחושה חזקה של שנות ה-90, עניין שדווקא מוסיף לאווירת הרטרו הכללית ששולטת במתחם, אותה לא מעט נופשים יאמצו בחום. לעומתם, אלה שחובבים עיצוב עכשווי בקווים נקיים או עיצוב בוטיק, ימצאו שהחדר קצת מיושן, וחסר אלמנט אותנטי המאפיין את המיקום הגיאוגרפי של האתר. אך הכל נשכח ברגע שפותחים את וילון המרפסת. הנוף הנשקף כמעט מכל חלונות החדרים פשוט מרהיב ביופיו – שילוב מנצח של צוקי מדבר סיני המרהיבים למי ים סוף הכמעט שקופים.

בסך הכל, לא מדובר בבית מלון מעוצב ומאובזר סטייל הרודס או הילטון אילת, אבל הוא כמעט מושלם לצרכים של הנופש הישראלי שחולם סיני, אבל רוצה להיות עטוף בנוחות ובסידורי אבטחה של הרשת העולמית.

מחירים לחודשי הקיץ: החל מ-340 ש' ללילה בחדר זוגי, כולל ארוחת בוקר.

- הכותב היה אורח המלון "הילטון טאבה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully