וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים לא בולעים את הצפרדע

אשר שכטר

1.6.2008 / 10:57

סוכנות התיירות הממשלתית של סין הורתה למשרדי הנסיעות במדינה לא למכור לתיירים חופשות לצרפת. הרקע: יחסים עכורים בין המדינות

סוכנות התיירות הממשלתית של סין הורתה למשרדי הנסיעות במדינה לא למכור לתיירים חופשות לצרפת - כך טען בסוף השבוע משרד החוץ הצרפתי, שדרש משלטונות סין הסברים בנוגע לסיבות החרם. ממשרד החוץ הצרפתי נמסר כי מספר סוכני תיירות בבייג'ינג דיווחו לאחרונה על הוראות מהרשויות המקומיות בעיר, לפיהן עליהם להפסיק לקדם טיולים לצרפת ולהסיר את שמה של המדינה מקטלוג היעדים שלהם. "אנחנו מוכרחים לקבל הסבר לעניין זה. אם זה נכון, מדובר במהלך מדאיג", אמרה דוברת מטעם משרד החוץ הצרפתי. בכירים בגוף התיירות הרשמי של ממשלת סין הכחישו לאחר פרסום ההודעה את הדברים, וטענו כי הרשויות רק ביקשו להזהיר את התיירים הסינים בנוגע לסכנות בטיחות.

טענותיו של משרד החוץ הצרפתי נשמעו על רקע יחסים עכורים בין סין לצרפת, לאחר שמסעו של הלפיד האולימפי דרך פריס הופרע פעמים רבות על ידי מפגינים למען טיבט ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר כי הוא עשוי להחרים את טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בשל סירובה של סין להעניק לחבל הטיבטי עצמאות. צרפת נחשבת ליעד האירופי הפופולרי ביותר בקרב תיירים סיניים, ולפי הערכות שונות ביקרו במדינה כ-700 אלף תיירים מסין בשנה שעברה. מדינות רבות מתחרות כיום על לבם של התיירים הסינים, אשר עם ההתפתחות הכלכלית המואצת של מדינתם גם החלו לצאת ממדינתם לטיולים במדינות אחרות. לפי ארגון התיירות העולמי (WTO), כ-40 מיליון תיירים סינים טיילו ב-2007 ברחבי העולם לעומת 20 מיליון ב-2003, ומספרם צפוי לזנק ל-100 מיליון עד 2020. הארגון חוזה כי עד 2020 תעקוף סין את ארה"ב ויפאן כיצואנית התיירים הגדולה בעולם. לפי הערכות שונות, התיירים הסינים מוציאים יותר מ-75 מיליארד דולר בשנה על טיולים.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully