וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 77 העפיל לפסגת האוורסט

גיל קדרון

25.5.2008 / 22:00

הנפאלי בהדור סרצ'ן שבר את שיאו של מורה יפני בן 71: "יש בי הרבה מרץ. פתחתי במשימה עם חזון גדול ואנרגיה נקייה בלב"

מאז ה-29 במאי 1953, עת סיר אדמונד הילרי הניו זילנדי והשרפה הנפאלי טנזינג נורגיי היו הראשונים להעפיל לפסגה הגבוהה בעולם, זו של האוורסט, ההישג שוחזר כ-2,500 פעמים על ידי מטפסים אחרים, מנפאל ומהעולם.

אולם היום (ראשון) הודיע משרד התיירות הנפאלי על שיא חדש שקשור לטיפוס לפסגה, שמתנשאת לגובה 8,848 מטר, ואולי לא פחות מרשים, לאחר שהנפאלי בן ה-77 בהדור סרצ'ן הפך לאיש המבוגר ביותר שצולח את המסע המפרך. הרשויות מסרו כי סרצ'ן בריא ושלם, ויחל את חזרתו מטה ביום שני. בעל השיא הקודם היה מורה היפני קאצוסוקה יאנגיסאווה, שעשה זאת בשנה שעברה, בעודו בן 71.

סרצ'ן פירסם הודעה באתר המיועד לפנסיונרים שמבקרים באוורסט. "יש בי הרבה מרץ, ובפילוסופיית החיים שלי קיים הרבה מרץ", כתב. "פתחתי במשימה הגדולה עם חזון גדול, להילחם נגד הר האוורסט האדיר בכל כוח רצוני, ועם אנרגיה נקייה בלב".

מאז שהוסר האיסור על הטיפוס בעקבות מסעו של הלפיד האולימפי בהרים, מטפסים רבים נהרו אל האוורסט, וביום חמישי האחרון שיא של 86 איש הגיע לטופ. אחד מהם, אפה שרפה בן ה-47, שבר את שיאו שלו עם ההעפלה ה-18 במספר. עד כה נהרגו 200 איש בניסיון כושל להגשים את חלומם.

ב-11 בינואר השנה הלך לעולמו הילרי, 22 שנה לאחר שותפו למסע, נורגיי. התמונה המפורסמת של הנפאלי מניף את ידיו ריגשה את העולם, וכשהילרי נשאל מדוע לא ביקש מחברו לצלם גם אותו, הוא ענה בלאקוניות כי "הוא לא ידע להפעיל מצלמה, וזה לא נראה לי כזמן המתאים ללמד אותו". כמו כן, סירבו הצמד לגלות מי ממשניהם היה הראשון לצעוד על הפסגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully