וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 אלף תיירים יבקרו בישראל במהלך הפסח

עירית רוזנבלום

9.4.2008 / 11:21

התפוסה הצפויה במלונות במהלך החג תעמוד בממוצע על למעלה מ-80%. רה"מ אולמרט, המכהן גם כשר התיירות מרוצה מהנתונים

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, המכהן גם כשר התיירות, הורה למנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, להגביר את המאמצים לעידוד השקעות הון בתעשיית תיירות בישראל, ולהאיץ הקמת חדרי מלון נוספים על מנת לתת מענה לביקושים.

בפגישת עדכון שהתקיימה לקראת הפסח, בין ראש הממשלה למנכ"ל משרד התיירות, אמר אולמרט כי בחודשים האחרונים אושרו מענקים לעידוד השקעות הון בסך של 150 מיליון שקל, כמו כן יאושרו מענקים נוספים בסך כולל של 100 מיליון שקלים. אולמרט הוסיף, כי יש לפעול להגברת קצב ההשקעות בתעשיית התיירות. להגדרתו תעשיית התיירות היא "ממחוללי הצמיחה האפקטיוויים ביותר של המשק הישראלי, עם תרומה ישירה מוכחת לתמ"ג של 20 מיליארד שקל ב-2007 ותרומה כוללת של 40 מיליארד שקל". תעשיית התיירות מעסיקה כיום ישירות 95 אלף עובדים ובאופן עקיף יוצרת 180 משרות. "יתרונות מובהקים אלו יסייעו לממשלה במימוש תוכניותיה להגברת התעסוקה באזורי הפריפריה", הוסיף ראש הממשלה.

אולמרט הביע סיפוק רב מנתוני משרד התיירות לפיהם למעלה מ-80 אלף תיירים צפויים לבקר בישראל במהלך חג הפסח הקרוב - גידול של 30% לעומת 2007. התפוסה הצפויה במלונות במהלך החג מרשימה ועומדת בממוצע על למעלה מ-80%. בערים ירושלים ואילת תהיה התפוסה גבוהה אף יותר. עוד עולה מהדיווח כי מאמצי השיווק המוגברים של משרד התיירות בשנה האחרונה מניבים פרי. שנת 2007 הסתיימה בגידול של 25% במספר התיירים לעומת 2006. בחודשים הראשונים של שנת 2008, ניכר גידול של 51% במספר התיירים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

צמח דיווח לראש הממשלה כי משרד התיירות השלים את היערכותו המיוחדת לקראת החג - בדגש על מערכות פיקוח והבקרה אשר נועדו להבטיח חופשה מהנה ובטוחה לתיירים והמטיילים שיבקרו במלונות, באתרים ובאטרקציות - ברחבי הארץ. לשכות המידע של המשרד באילת, ירושלים, נתב"ג ונצרת יפעלו במהלך החג כרגיל. צמח ציין בפני אולמרט, כי נרשם גידול גם במספר התיירים הנוצרים והצליינים הצפויים לבקר בישראל בתקופת החג, וכי רכבת אווירית של מאות צליינים יגיעו לישראל וישתתפו ערב החג במרתונים אשר מארגן משרד התיירות בין בית לחם לירושלים ובין ערד למצדה. בחג הפסח יוכל הציבור ליהנות מעשרות אתרי תיירות חדשים, בהם הסתיימו באחרונה עבודות פיתוח ותשתית. ביניהם כיכר השעון ביפו, אגם תמנע, שביל טבעתי לרוכבי אופניים באזור אגמון החולה והכשרת מצפור הנוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully