וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה מדיניות השמיים הפתוחים

27.1.2008 / 15:05

השר מופז: "מדובר במהפכה, זהו יום חג לצרכן הישראלי. כתוצאה מהמהלך מחירי כרטיסי הטיסה יירדו"

רפורמת "השמיים הפתוחים" שמוביל השר מופז אושרה היום על ידי ממשלת ישראל. סגן ראש הממשלה, ושר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז אמר כי "מדובר במהפכה של ממש, זהו יום חג לצרכן הישראלי ולתעופה הישראלית. כתוצאה מהמהלך היום מחירי כרטיסי הטיסה יירדו, ומספרי הטיסות והיעדים יגדלו. כל אזרח בישראל ייהנה מפירות הרפורמה". כחלק מהמהלך תבוטל הבלעדיות של חברת אל-על, וקווי התעופה יפתחו לתחרות. במקביל, המדינה תיקח חלק גדול יותר בעלות הבדיקות הביטחוניות של חברות התעופה הישראליות.

השר מופז הציג הבוקר לממשלה הצעת החלטה להעלאת השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות בעלות נוספת של כ-30 מיליון דולר (סה"כ השתתפות של 80 מיליון דולר), וביטול הבלעדיות של חברת אל-על. רוב מוחץ של שרי ממשלה תמכו בהצעה.

השר מופז הציג את התנאים הייחודיים של התעופה בישראל, ואמר כי הם מחייבים את ממשלת ישראל לאפשר לחברות התעופה הישראליות תנאי תחרות הוגנים, ולכן, לדבריו, השלב הראשון בפתיחת השמיים חייב להיות השתתפות בהוצאות הביטחון.

"לאחר חודשים ארוכים של תיאום בין כל הגורמים, עלה בידינו להגיע להסכמות עם חברת אל על, המבטלות את הבלעדיות שלה כמוביל נקוב למרבית יעדי הטיסות הפופולריים, וכך לאפשר לחברות התעופה האחרות, ישראייר וארקיע, להתחרות עם אל-על בטיסות ליעדים אלו", אמר מופז.

השר הדגיש, כי זוהי "רפורמה בסדר גודל חסר תקדים שתשנה מקצה לקצה את ענף התעופה בישראל". לדבריו, הרפורמה תביא לכניסת מפעילים חדשים, לירידת מחירים של כרטיסי הטיסה לאזרחי ישראל ולתיירים הבאים בשעריה, ולהגדלת החשיפה של מדינת ישראל כיעד תיירותי.

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, הוסיף כי האיחוד האירופי הביע את תמיכתו במהלך, וציין כי בימים אלו נערך משא ומתן מול האיחוד במטרה לקבוע מדיניות והסכמי תעופה חדשים, כשלב נוסף ברפורמה.

מאל על נמסר בתגובה כי הלכה למעשה, פועלת החברה בשוק תחרותי מיום הפרטתה ובמיוחד במהלך השנתיים האחרונות, במהלכן פועלת ממשלת ישראל ומיישמת את מדיניות השמיים הפתוחים. "אל על מצפה מהממשלה לסייע לחברות הישראליות בהגדלת היצע היעדים הישירים, בהפעלת טיסות, קבלת אישורי נחיתה ביעדים השונים ולהעניק להן תמיכה למול רשויות התעופה הזרות על מנת לאפשר התמודדות בתנאים שווים", נמסר מהחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • תעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully