וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשלבי המראה: טרמינל לאלפיון העליון

זוהר בלומנקרנץ

21.1.2008 / 13:28

רשות שדות התעופה תקים טרמינל לטיסות מנהלים ולטיסות פרטיות בנתב"ג. עלות ההקמה: כ-10 מיליון שקל

רשות שדות התעופה (רש"ת) תקים טרמינל לטיסות מנהלים וטיסות פרטיות. היום (שני) פירסמה מכרז לניהול והפעלת הטרמינל החדש בנתב"ג. עלות הקמתו נאמדת בכ-10 מיליון שקל.

הטרמינל לטיסות פרטיות ייבנה בסמוך לטרמינל הישן (טרמינל 1) על שטח של כאלף מ"ר. רש"ת תצא למכרז הנדסי להקמת הטרמינל כאשר ההפעלה והניהול יבוצעו על ידי זכיין מסחרי, תמורת תשלום דמי הרשאה (זיכיון) לרש"ת. תקופת ההרשאה למתן שירותי הפעלת הטרמינל תהיה לשש שנים, והיא תחל לאחר שיושלמו הקמתו וציודו של הטרמינל לטיסות פרטיות. כן תהיה זכאית רש"ת להאריך את תקופת הזיכיון.

ברש"ת הסבירו את הצורך בהקמתו של טרמינל נפרד חדש, בביקוש ההולך וגובר בשנים האחרונות, לטיסות מנהלים וטיסות פרטיות. ב-2007 הסתכם ב-5,120 מספר הטיסות הפרטיות בנתב"ג (נחיתות והמראות) - גידול של 28% בתנועה, לעומת 2006. מספר הנוסעים בטיסות הפרטיות הסתכם ב-17,680 ב-2007 - עלייה בשיעור 32% לעומת 2006.

מתנתקים מחברות התעופה

בין לקוחות מטוסי המנהלים ניתן למצוא כיום חברות גדולות כאשר הנוסעים בטיסות הפרטיות מבקשים את מירב הגמישות בטיסותיהם על פני הגלובוס ואינם מעוניינים להיות תלויים בלוחות הזמנים של חברות התעופה הממריאות מטרמינל 3.

מנכ"ל רש"ת, קובי מור: "הקמת הטרמינל נועדה לתת מענה לגידול בפעילות התעופתית בתחום הטיסות הפרטיות. השירות לנוסעי הטיסות הפרטיות יהיה על בסיס מסחרי והנוסע הטס בטיסת מנהלים או במטוסו הפרטי, יוכל לבחור, האם להשתמש בשירותים של הטרמינל הייעודי או להשתמש כמו יתר הנוסעים בטיסות מסחריות בינלאומיות בטרמינל 3.

ההכנסות בגין דמי הזיכיון בטרמינל הייעודי החדש, יגדילו בטווח הבינוני והאורך את הכנסותיה של רש"ת ויאפשרו המשך השקעות בתחום הבטיחות, וכן מימון השירותים הניתנים לכלל ציבור הנוסעים בנתב"ג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully