וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים את החגים? אתם לא לבד

עירית רוזנבלום

25.7.2007 / 9:00

350 אלף ישראלים ייצאו לחו"ל בחגים. אין קושי בהזמנת מקומות בנופשונים ליעדים קרובים, אך הטיסות לתאילנד ולארה"ב כבר מתמלאות

כ-350 אלף ישראלים צפויים לצאת לחופשות בעונת החגים - גידול של כ-8% לעומת מספר היוצאים ב-2006. היעדים הקרובים הפופולריים לחופשה בחגים הם, גם השנה, טורקיה, בולגריה, יוון וקפריסין ובירות אירופה; ביעדים הרחוקים מובילים ארה"ב ותאילנד.

בתחום הנופשונים והטיסות לאירופה אין קושי להשיג מקומות והמצב עדיין רגוע. לעומת זאת, ליעדים כמו ניו יורק ותאילנד כבר קשה למצוא מקומות בחלק מהתאריכים, גם כשמחיר הטיסות לניו יורק ולבנגקוק הוא 1,400-1,500 דולר.

יהודה זפרני, סמנכ"ל השיווק של אופיר טורס, מסביר שהעלייה נובעת משער הדולר הנמוך בהשוואה ל-2006, וכן מכך שהשנה שעברה נחשבה ל"שנת המלחמה". לדבריו, בעונת החגים נפתחת עונת התיירות בעולם, בעיקר ליעדים כמו מדינות דרום אמריקה.

גם אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה טורס, מעריך ש-35% מההזמנות בחגים יהיו ליעדי נופש באגן הים התיכון וכ-30% ליעדים באירופה. שאר ההזמנות מתחלקות, לדבריו, בין חופשה בארה"ב לחופשות משפחתיות בדרום אמריקה ובתאילנד.

לפי נתוני חברת גוליבר, יש עלייה של כ-50% במספר ההזמנות לחגים לעומת 2006. סמנכ"ל גוליבר, אהרון סבג, מציין שהשנה חוזרות מנצ'סטר ודבלין למפת התיירות של הישראלים, ואילו מנכ"ל דיזנהויז סיטונאי תיירות, רון שחף, מוסיף שהביקוש לסין גובר גם השנה.

לדברי מנכ"ל קשרי תעופה, יורם מוטעי, השנה מסתמן גידול משמעותי בביקוש לאיטליה, ספרד וסיציליה. כמו כן, יש ביקוש לחבילות-עיר בלונדון, אמסטרדם, פאריס ומדריד. לדבריו, גם לטיולים מאורגנים במרוקו, תאילנד, סקוטלנד, סיציליה, סיוויליה, קורדובה ואיטליה, יש ביקוש.

על פי נתוני חברת התיירות דיזנהויז יוניתורס, מחיר ממוצע לחופשה משפחתית הכוללת זוג ושני ילדים ביעדים הקרובים הוא כ-2,000 דולר. אורכה של חופשה ממוצעת בעונת החגים הוא ארבעה לילות. בגוליבר מציינים שראש השנה עצמו מאופין בעיקר בנופש בישראל, מתוקף היותו חג משפחתי, ולכן יש הזמנות רבות של משפחות לבתי מלון. לאחר ראש השנה יש עלייה משמעותית בביקושים לחופשות בחו"ל, לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully