וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הצימרים: מכירות ב-1.1 מיליארד ש'

עמירם כהן

10.7.2007 / 9:48

התיירות הכפרית רשמה מחזור דומה לשנים הקודמות. למרות עודף גדול של היצע בצימרים, הביקוש עדיין גדול יותר

מחזור המכירות של התיירות הכפרית ב-12 החודשים האחרונים הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל - כך עולה מדו"ח שהכינה תנועת המושבים.

במושבים מרוכזת מרבית התיירות הכפרית בישראל וכ-2,200 משפחות במושבים, בעיקר בצפון המדינה, מתפרנסות מתיירות כפרית. התיירות הכפרית במושבים כוללת כ-8,000 יחידות אירוח (צימרים) ומאות אטרקציות תיירותיות. התפוסה הממוצעת ליחידות האירוח במושבים היא 34%. ענף האירוח הכפרי במושבים מהווה 14% מההיצע הכולל של חדרי אירוח בישראל.

לדברי כלכלן תנועת המושבים יוגב שריד, מחזור המכירות ב-12 החודשים האחרונים היה דומה לזה שבשנים קודמות, אך יש ירידה בהכנסות ליחידת אירוח, מפני שבשנים האחרונות הוקמו מאות צימרים וקיים עודף גדול של היצע, במיוחד בצפון המדינה.

לדבריו, לאחר מלחמת לבנון השנייה נענה הציבור לקריאת משרד התיירות להתארח בצפון, אך לאחר כמה חודשים חלה ירידה משמעותית בדרישה. ואולם, בדרום המדינה עדיין קיים גידול משמעותי בהכנסות שכן הביקוש עדיין עולה על ההיצע, בעיקר במועצה האזוריות אשכול ובמועצות האזוריות בנגב ובערבה.

מנכ"ל תנועת המושבים איתן בן דוד, אמר כי לאירוח במושבים עדיין יש פוטנציאל התרחבות גדול - אם מוסדות המדינה יפעלו להסרת החסמים הביורוקרטיים ההופכים את חברי המושבים לעבריינים בעל כורחם. בן דוד קרא למינהל ולגופי התכנון להקפיא את ההליכים נגד חברי מושבים העוסקים בתיירות עד הסדרתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully