וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה "תקנה" את השמיים מאל על

אורה קורן

20.6.2007 / 7:44

שר התחבורה שאול מופז בישר כי חברת התעופה תקבל פיצוי של 25 מיליון דולר בגין ויתור על בלעדיות בקווי תעופה

פאריס, הסלון האווירי. חברת אל על צפויה לוותר על הבלעדיות בקווי תעופה כמוביל נקוב תמורת תוספת סיוע ממשלתי בסך 25 מיליון דולר - כך אמר אתמול שר התחבורה שאול מופז. לדבריו, הסכם שמגבש מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, עם משרד האוצר וחברות התעופה כולל העברת 75 מיליון דולר בשנה לחברות התעופה כהשתתפות המדינה בהוצאות הביטחון שלהן, לעומת 50 מיליון דולר כיום.

סיטרמן ציין כי הצעת ההחלטה צפויה בתוך שבועיים. לדבריו, עלות הוצאות הביטחון של חברות התעופה, הנגזרת לדבריהן מהוראות השב"כ, מגיעה ל-100 מיליון דולר בשנה, רובה ככולה של אל על, מכיוון שלישראייר צי מטוסים קטן במיוחד הכולל שלושה-ארבעה מטוסים.

סיטרמן הוסיף כי מאחר שישראייר הזמינה מאיירבוס שלושה מטוסים, הוא יקיים היום בפאריס שיחות עם נציגי איירבוס על רכש גומלין שיבצעו בישראל. המשמעות תהיה רכישת חלק מרכיבי המטוסים מחברות ישראליות.

"צפויות הוזלות דרמטיות"

מופז וסיטרמן העריכו כי פתיחת השמים למוביל נקוב ישראלי נוסף, לצד הרחבת השיחות עם האיחוד האירופי על הכנסת מוביל נקוב שני מטעם מדינות האיחוד, יוזילו את כרטיסי הטיסה לצרכנים "בצורה דרמטית".

מופז הוסיף כי החליט לפעול נגד משדרי הרדיו הפיראטי וכי ביום חמישי השבוע יקבל משרדו החלטה רשמית על הצעדים שיינקטו. לדבריו, הרדיו הפיראטי פוגע בבטיחות הטיסות, ובכוונתו "להוריד את הכפפות, לאתר כל מי שמשדר ולהעמידו לדין".

בעניין הבטיחות בדרכים ציין מופז כי בימים הקרובים יפרסם משרד התחבורה מכרז להצבת מצלמות בצמתים בעייתיים בעלות משוערת של 25 מיליון שקל. מדובר במצלמות צומת ומצלמות מהירות. בנוסף, הציפייה היא כי בעוד שנתיים תפעל מערכת שתבטיח כי הודעת הקנס תגיע לביתו של העבריין בתוך יומיים מביצוע העבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully