וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעי אומן: הנוסעים הישראלים הגרועים שיש

הם צועקים, מעשנים במטוס משתכרים ועושים בלאגן אחד שלם, שלא פעם מסתיים בהזמנת משטרה. דייל אוויר לשעבר כותב על טיסות הבלהות, שמביאות בכל שנה 20 אלף מאמינים לקבר רבי נחמן מאומן, שבטח מתהפך בקברו

מערכת וואלה!

צפו בקטע מתוך "חדשות המהדורה"

קללות, עישון במטוס, דיבור גס לצוות, שלא לדבר על לכלוך ואפילו מכות הם רק חלק ממה שמתרחש בטיסות של ישראלים שיוצאים בימים אלו לאומן שבאוקראינה.

לפי רשות שדות התעופה, ייצאו לאומן השנה, שם קבור רבי נחמן מברסלב שלו סגולות להמתקת דינים רעים, יותר מ-20 אלף ישראלים ב-75 טיסות ייעודיות. מה זה טיסות ייעודיות? או, הנה מתחיל הבלאגן.


עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
הישראלי המכוער חזר: משפחה טינפה יחידת נופש באיטליה
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
לעוף עליה: איך להתחיל עם דיילת במטוס?
המזיע, המסריח והחופר: נוסעים שיהרסו לך את הטיסה


בעוונותיי הרחוקים (יסלח לי על כך הרבי) עבדתי כדייל אוויר באל על. עבודה נהדרת, שבה כסטודנט צעיר אתה רואה עולם וגם משתכר לא רע. פריז, ניו יורק, בנגקוק ומה לא. אבל אז, פעם בשנה, זה מגיע - הטיסות לקייב, או כפי שכל דייל יודע - הטיסות הכי קשות ונוראיות שיש.

זה מתחיל בצ'ק-אין, אז מתקבצים משתטחי הקבר בהמוניהם, צועקים, דוחפים, שרים ומתפללים כאילו היו היחידים בטרמינל. את ניחוח הזיעה של סוף הקיץ והדוחק אין המרשתת יכולה להעביר. כמה מנוסעים אלו הם בדרך כלל עבריינים לשעבר, פושעים בדימוס שפגשו את בורא עולם בין כתלי בית הסוהר (בדרך כלל זה מתחיל כבר במעצר, כשכיפה צצה על הראש במשפט) והושפעו על ידי חבריהם לכפר על מעשיהם באומן, כי הרבי סולח לכל.


חברת נסיעות ישראלית: "ערסים, אל תטוסו איתנו"


גם רשויות התעופה בארץ מודעות לאופי הנוסעים הלא קל ובהודעה שפירסמה השבוע רשות שדות התעופה, לקראת הרכבת האווירית לקייב (שם ינחתו בטרם ימשיכו לאומן), נכתב כי "בטרמינל יוכלו הנוסעים לבדוק האם הם נמצאים ברשימת המעוכבים ליציאה מהארץ". חומר אנושי לא קל, כבר אמרנו?!

חסידי ברסלב חוגגים ראש השנה באומן. רויטרס
לא רק בין אדם למקום, אלא גם בין חברו. חסידי ברסלב באומן/רויטרס

דרך ארץ קדמה לתורה

למזלם של דיילי האוויר, גברים בלבד בטיסות כאלו (ואולי מזלן של הדיילות), כל המחזה הזה נמנע מהם על הקרקע. אבל אז אותם מאמינים מגיעים למטוס ושם נמצא השילוב הגרוע ביותר שיכול להיות בנוסע ישראלי: גם חושב שמגיע לו הכל, לעיתים חם מזג או שיכור וגם מוציא קיטור לקראת המפגש עם קבר הרבי המפורסם. בקיצור, הוא "קנה את המטוס" ועושה בו כבשלו. צריך להבין שממש לא כולם כאלה ורוב הנוסעים נעימי הליכות ומצוות, אבל המיעוט הסורר מעיב על הכלל, וחבל.


עוד בוואלה! תיירות:
צניחה של 60% במחירי הדילים אחרי ראש השנה
נחשפו סודות הסקס המלוכלכים של תיירים בחופשה
מי מספר 1? נבחר המלון הטוב בישראל
המלון שבו כולם רואים מה אתם עושים בשירותים


זה מתחיל ב"שכונה" בדלת המטוס, לרוב בלי "שלום" או יחס מסוים, כאילו אתה (הדייל) אוויר. זה ממשיך בהתפרסות על שלישיית מושבים, כי "מה, אף אחד עוד לא יושב פה, רק רציתי לשים קצת את הראש". לכל אורך הטיסה מלוות אותך צעקות מכל עבר, על חגורות בטיחות אין מה לדבר, קמים לפני המראה או נחיתה, מסתובבים בלי סוף וכמובן שמפריעים לעבודת הדיילים. ואז ניתן האות ובקבוקי הוויסקי והוודקה שנקנו בדיוטי פרי נשלפים: "דייל, תביא כמה כוסות עם קרח בפנים", יגיד אחד מהם, "בוא, בוא, שתה איתנו", יזמינו אותך להצטרף לחינגה.

מתישהו בטיסה אחד מהדיילים יריח עשן של סיגריות מהשירותים, כי מהי טיסה לאומן כשמישהו לא יכול לוותר על שאכטה במשך שלוש שעות רצוף, וזאת למרות שהצוות אמר וחזר על כך שהעישון בטיסה אסור (וכל המטוס משולט בשלטים שאוסרים זאת). ואם כבר שירותים, לא אלאה אתכם במצבם הנורא, שגם ככה הם לא המקום הכי נקי שיש, אבל לאחר טיסה עם "נוסעי הכפרה" אתה מתבייש שהמנקים שעולים בקייב יראו מה "עבר" עליהם.

שוב, לא כל הנוסעים כאלה ויש מי שדוגל ב"דרך ארץ קדמה לתורה", אבל כל דייל יודע שברגע שמגיע חודש תשרי - מגיעות גם הטיסות שאף אחד לא רוצה לעבוד בהן. אז מתמודדים בחברות התעופה הישראליות עם "מקרי מחלה" רבים ופתאומיים של דיילי הטסטוסטרון האומללים. אולי זה חילוף העונות ובואו של הסתיו, ואולי לא.

עשרות אלפי מאמינים טסים לאומן בכל שנה, והמנהג מבורך ויפה. אבל לפני שאותם נוסעים בלאגניסטים מגיעים לרבי נחמן לכפר על חטאיהם, אולי כדאי שיחשבו קצת על הסיבה שהם באים אליו, שהרי מהי טיסה של "בין אדם למקום" אם פגעת בדרך ב"בין אדם לחברו"?!



.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully