וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילי סולו: הישראלים שבוחרים לטייל לבד

11.9.2014 / 17:41

הם אוהבים לטייל בלי אף שותף ועושים זאת מבחירה - רק הם, המצלמה והמפה. הם ישנים אצל זרים, תועים בדרך, לפעמים מפחדים ובודדים, אבל לא מתחרטים לרגע. הכירו את מטיילי הסולו הישראלים, שחושבים שחופשי זה לגמרי לבד

פלג כהן. באדיבות המצולמים
"תחושה אמיתית של חופש". פלג כהן/באדיבות המצולמים

הם לנים בחדרי מלון לבד, מסתובבים בעולם ללא כל שותף ומתכננים את הטיול באופן עצמאי. זה רק הם, המפה והמצלמה. קוראים להם "מטיילי סולו", אנשים שמתוך בחירה מעדיפים לטייל בחו"ל (וגם בארץ) לבד, בלי שום פרטנר, משפחה או חברים. אז מה מוביל אותם שוב ושוב לצעד הזה? חיפשנו ומצאנו כמה ישראלים שעושים את זה סולו, ובדקנו: האם חופשי זה באמת לגמרי לבד?

פלג כהן, הידוע בכינוי "לונלי פלג", בן 31, מטייל כבר 10 שנים לבדו בעולם. הוא התחיל מטיול למזרח, המשיך לאוסטרליה שם עבד בגינון והבין שבעזרת עבודות מזדמנות אפשר להמשיך ולטייל. מאז הוא ביקר בלא פחות מ-107 מדינות והוא מתחזק בלוג בו הוא מתעד את המסעות והחוויות שלו. לורנה כהן, בת 28 מירושלים, החלה לטייל לבד מגיל 18. היעד הראשון שבחרה לנסוע אליו ללא שותף הוא לונדון, מכיוון שידעה שהשפה האנגלית תאפשר לה להסתדר יותר בקלות. מאז היא הספיקה בין השאר לטייל בגרמניה, הולנד, קנדה, מקסיקו ודרום אפריקה. שגיא קליין, בן 29 מרעננה, טייל גם הוא לבד מגיל 18 והספיק לטוס לבריטניה, ארה"ב, דרום קוריאה, סין, צ'כיה, רומניה ואיטליה. אצל ינון בן שושן, בן 21 מירושלים, ההגדרה "מטייל סולו" היא טרייה והוא טס לבד ממש לאחרונה ללונדון בלבד, אך לדבריו הוא מתכנן עוד טיולים רבים בלי שותפים.


עוד טיולים מיוחדים בעולם:
100 מדינות ב-9 שנים: יומנו של נווד ישראלי
נורבגיה בלי רכב: מסלול של שבועיים במדינה שונה ונהדרת
לעבור 18 אלף ק"מ עם טרנטה בלי אף כביש ראשי


מאיפה נובע הרצון לטייל לבד?
פלג: "זאת תחושה אמיתית של חופש. אני אוהב את הלבד שלי. בחברה התרגלנו לחשוב שכל טיול חייב להיות ביחד, שאנחנו צריכים את החיזוק מהצד השני לחוויות שאנחנו חווים ולכל המקומות שאנחנו רואים, אבל מהר מאוד אתה מגלה שאפשר להסתדר גם לבד ושאין צורך בחיזוקים האלה. אפשר לחוות את אותה חוויה גם ללא שותף והיכולת לטייל בכל מקום ובכל זמן בלי כל מגבלה שווה את זה".

לורנה: "כשאתה מטייל לבד אתה יכול לעשות מה שמתחשק לך. אני יכולה לבחור ביעדים ובמקומות לפי מה שבא לי באותו רגע מבלי שאצטרך להתפשר ולהיות תלויה בצד השני. יש הרבה יותר חופשיות ואפשרות גם להכיר מקומיים, מה שפחות מסתדר כשאתה מטייל עם אדם נוסף. כבר יצא לי לטייל עם מישהי במקסיקו, והתברר שהיא ממש לא בראש לי. היא רצתה בעיקר לצאת למסיבות, בניגוד אליי, ולא אהבתי את ההתנהלות שלה. כשאתה לבד בטיול הלו"ז שלך נתון לשיקול דעתך ואתה מרגיש הרבה יותר חופשי".

שגיא: "כשמטיילים עם אדם נוסף יש מתח תמידי, 24 שעות ביממה. אתם תקועים אחד עם השני כל היום, ולרוב אנשים משתנים כשהם טסים לחו"ל וההתנהלות שלהם אחרת. תמיד יש חיכוכים, בין אם על דברים גדולים כמו לאן לנסוע ובין אם דברים קטנים כמו איפה לשתות קפה. זה אגב מבחן טוב לדעת אם אתה יכול לגור עם האדם כשותף לדירה. בכל מקרה, טיול לבד מונע את כל המריבות האפשריות".

ינון: "החלטתי לטוס לבד כי החברים והמשפחה לא תמיד מוכנים לטוס מתי שאני רוצה והבנתי שאם אחכה להם - לא אגיע לשום מקום. הטיול שהיה לי לבד היה מהנה יותר מכל הטיולים שבהם הייתי עם אנשים אחרים. כשאתה רק עם עצמך אתה מסתכל יותר על הנוף, יש לך שקט וחופש לצלם ככל שתרצה מבלי שיאיצו בך. אתה מחליט הכל מבלי שתצטרך להתחשב בלוח הזמנים של האדם שאיתך ומבלי שתצטרך לוודא שהכל בסדר איתו ושהוא נהנה".

מטייל לבד בעולם שגיא קליין. באדיבות שגיא קליין, מערכת וואלה! NEWS
"כשמטיילים עם אדם נוסף יש מתח". שגיא קליין בדרום קוריאה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות שגיא קליין

"יש מקומות שפחות נעים להגיע אליהם לבד"

ובכל זאת, מה החסרונות של טיול לבד?
פלג: "מבחינתי אין לכך שום חסרונות, להפך. לטייל לבד הופך את הטיול להרבה יותר מהנה. יכול להיות שזה לא יתאים לכולם, אבל מבחינתי זה החלום שלי ומה שעושה אותי מאושר".

לורנה: "לפעמים יש רגעי שעמום אבל אפשר להתגבר עליהם. אני למשל נוהגת להתחבר למקומיים שהרבה פעמים אוהבים לעזור ולתת לך טיפים. נכון שיש אזורים שמפחיד להסתובב בהם לבד, אבל אני לא טיפשה ולא מגיעה למקומות מסוכנים".

שגיא: "יש מקומות שפחות נעים להגיע אליהם לבד, למשל, מופעים והצגות. בפעם הראשונה שישבתי לבד במסעדה זה גם קצת הציק לי כשהמארחת שאלה 'כמה אתם?' ועניתי 'אחד', אבל עכשיו זה כבר לא מפריע לי בכלל. אם אתה רוצה להצטלם זה יכול להיות גם בעייתי, אבל יש טכנולוגיה שמצליחה להתגבר על זה. יש לי מוט טלסקופי לצילום עצמי שמיועד לאייפון עם אפליקציה, שמאפשרת צילום סלפי שכולל גם את הנוף בו אני נמצא. אפשר תמיד להסתדר".

ינון: "יש לפעמים פחד שיכייסו אותי כי אני לבד ופעם גם הלכתי לאיבוד, אבל הצלחתי להתגבר על זה וראיתי את המכשולים האלה כאתגר. אני חושב שהטיול לבד הפך אותי ליותר עצמאי והחדיר בי יותר אומץ. יש את הטענה החוזרת שלפיה כשמטיילים לבד אי אפשר לחלוק את החוויה עם אדם נוסף, אבל לדעתי בכל מקרה כל אחד חווה את הטיול בצורה שונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מטיילים לבד בעולם. באדיבות ינון בן שושן, מערכת וואלה! NEWS
"הטיול לבד הפך אותי ליותר עצמאי". ינון בן שושן בלונדון/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ינון בן שושן

לפעמים המשפחה מעקמת את האף

הסביבה שלנו לא תמיד מקבלת בהבנה את ההחלטה לטייל לבד. לפי מה שמקובל, טיול, בעיקר בחו"ל, אמור להיות עם בן זוג, חברים או משפחה ולא פעם הגבות מורמות, כששגיא מספר לאנשים שהוא שוב מתכונן לטוס לבד. גם הסביבה של ינון עיקמה פרצוף כששמעה על טיול הסולו שלו, אבל בסופו של דבר הוא מעיד כי דווקא זכה להערכה על כך שהצליח להסתדר בכוחות עצמו במדינה אחרת. אצל לורנה כולם מפרגנים, אפילו בן הזוג: "מכיוון שהוא איש קבע בצבא לא תמיד מתאפשר לו לטוס, אבל זה בסדר מבחינתו שאני אטוס לבד. הוא לגמרי סומך עליי", היא אומרת.

יש מדינות שלדעתכם עדיף לא לנסוע אליהן לבד?
פלג: "כל מקום יכול להתאים. אני ממליץ על מדינות באסיה שם זול מאוד וגם הרבה מקומיים שם דוברי אנגלית. עדיף כטיול ראשון לא להגיע למערב אפריקה כי מאוד קשה שם. צריך להתמצא ואין אינטרנט אז די מסובך לטייל שם".

לורנה: "עדיף לטייל במקומות שהם דוברי אנגלית כי קל יותר להסתדר, ואם החלטת ללכת על מדינות דוברות ספרדית אז תנסה להתחבר לתיירים אחרים שדוברים את השפה".

שגיא: "בעיניי מקומות שהם בטן-גב פחות מתאימים. מטיילי סולו פחות ייהנו מנופשים, שהעיקר בהם הוא בית המלון, הים והבריכה".

ינון: "למקומות מפוקפקים כמו דרום אמריקה והמזרח עדיף לנסוע עם אדם נוסף. יש שם אזורים די מסוכנים אז כדאי שיהיה איתך פרטנר לטיול במדינות האלה".

מטיילת לבד בעולם מפלי הניאגרה. באדיבות לורנה כהן, מערכת וואלה! NEWS
"לעשות מה שמתחשק לך". לורנה כהן במפלי הניאגרה, קנדה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות לורנה כהן

לסיום, מה הטיפים שלכם למי שמתכנן לראשונה בחייו לטייל לבד?

פלג: "עדיף שלא לפתח ציפיות על שום מקום וכך תגיעו עם ראש פתוח וכל דבר טוב שתחוו ותפגשו יהיה בונוס מבחינתכם. אני לרוב נוטה לקרוא על מקומות רק כשאני מגיע אליהם, ואני לא מתכנן שום דבר. הכל צריך לזרום בצורה ספונטנית וזה בדיוק היתרון של טיול לבד - שאתם חופשיים לעשות ככל העולה על רוחכם".

לורנה: "אני נוהגת להשתמש באתר קאוצ'סרפינג, שמקשר ביניכם לבין מקומיים ועוזר לכם למצוא בתים לישון בהם בחו"ל. זה חוסך עלויות וגם מאפשר לכם להכיר את המקומיים. כדאי לעשות מחקר באינטרנט על מקומות ואם לא מסתדרים אז לבקש עזרה ממנהלי ההוסטלים או פקידי בתי מלון. באופן כללי, טיול כזה פחות מתאים לאנשים מפונקים שהנוחות היא בראש מעיניהם, כי הם לרוב לא ייהנו ויעדיפו לטייל עם אדם נוסף, שמזכיר להם את הסביבה המוכרת שלהם. טיול סולו מתאים יותר לאנשים עם ראש פתוח. כך או כך, חשוב לא להיכנס לפאניקה ולזכור שמדובר בחוויה מדהימה".

שגיא: "מומלץ מאוד שיהיה לכם חיבור תמידי לאינטרנט בטלפון הסלולרי. זה עוזר מאוד להתמצא, לקבל מפות ולחפש מסעדות בכל העולם. לנסות לא לפחד, כי בסופו של דבר אם אתם מסתדרים לבד גם בארץ אין סיבה שלא תסדרו לבד בחו"ל".

ינון: "מומלץ מאוד להשתמש באפליקציית גוגל maps שתוביל אתכם לכל יעד שתרצו ותיתן לכם תחושת ביטחון, אם מדובר בטיול הראשון שלכם לבד. מומלץ להשאיר את המצלמה בתיק ולא תמיד להסתובב איתה, כי זה ישר גורם למקומיים להבין שאתה תייר ועלול להעמיד אותך בסיכון. הנחיתה בארץ זרה, כשאתה לבדך, יכולה להיות מלחיצה אבל חשוב להירגע. זה הולך להיות הטיול הטוב ביותר שהיה לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully