וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראלי, אל תטוס עם חברת תעופה שמחרימה אותנו!"

13.8.2014 / 11:02

עכשיו, כשכל מיני גולדסטונים מאיימים לשפד את ישראל, מתלווה לגריל הבינלאומי גם גל של ביטולי טיסות של חברות תעופה זרות, כאילו העננים שלנו מורעלים. אבנר הופשטיין חושב שכדאי גם לנו לאמץ מדיניות חדשה: הקם לבטלך - השכם להחרימו

וויז אייר וויזאייר. ShutterStock
פתאום נוח לה לצמצם טיסות לארץ. וויז אייר/ShutterStock

בראשית היו אלה חברות התעופה האמריקניות, שהודיעו על ביטול הטיסות לישראל וממנה למשך יממה, בעקבות שיגור רקטות לעבר נתב"ג במבצע "צוק איתן". אקט מקומם אולי מנקודת מבטו של הצרכן הישראלי חובב התעופה הטרנס-אטלנטית, אבל מתקבל על הדעת ואולי אף הגיוני בשביל האמריקנים - עם מסודר שפועל על פי הספר.

שמיים סגורים: למי אכפת מכמה נוסעים ישראלים?

מיד אחרי שהאמריקנים חזרו לעופף הנה, החליטו פתאום גם האירופים לעשות קופי-קאט, וכיאה למעתיקנים חסרי-חוליות גם חזרו גם הם לטוס לארץ. רק חברה גדולה אחת, בריטיש איירוייז, גילתה "ביצים גדולות" מספיק לא לנהות אחרי העדר הזה והמשיכה לטוס גם בתקופת הלחימה. געגועים למנדט הבריטי.


עוד בוואלה! תיירות:
טורקיש איירליינס מאבדת מזוודות לנוסעים ישראלים
מי מספר 1? נבחר המלון הטוב בישראל
בגלל 'צוק איתן': החופשה בחגים תתייקר משמעותית


אבל עכשיו, כשה?ד?יו של המבצע שוככים ומתחיל שלב מריחת ישראל בזפת ובנוצות של כל מיני גולדסטונים "וואנאב?יז", המחפשים לשפד את נתניהו וגנץ, מתלווה לגריל הבינלאומי הזה גם גל זוחל ומעיק של כיווצים וביטולים של טיסות - כאילו גם העננים החגים מעל ישראל מורעלים, לא רק האדמה. אז קודם קוריאן אייר כי תצמצם את טיסותיה לשבוע ולאחר מכן לכל אוגוסט. אחריה הודיעה וויזאייר, חברת הלואו-קוסט ההונגרית הפופולארית, כי תפסיק את הטיסות מישראל לחלק מיעדיה לפרק זמן ממושך ואחריה טורקיש איירליינס, אחת החברות הגדולות בעולם, ביטלה שתי טיסות יומיות מתל אביב לאיסטנבול. גם השכנים מירדן, רויאל ג'ורדניאן, שכחו שיש שלום ומשאירים את המטוסים שלהם מעבר לגבול.

החברות הללו לא טורחות לנמק באופן מסודר את החלטותיהן, ובמקום זאת מסתפקות בגימגומים ובהסברים חלקיים, שמשכנעים אולי שיכור שמתנדנד על גדות הדנובה בבודפשט ושני טורקים במסגד הכחול באיסטנבול - אבל לי מריחים ממש לא טוב. כל ההסברים למהלכים הנמהרים האלה נמסרים כספקולציות מפי "גורמים בענף התעופה", ש"מעריכים" כי הקווים הפכו "פחות רווחיים" בעוד "גורמים" אחרים "תולים את הפסקת הטיסות" במצב הביטחוני וכן הלאה. הסבר מסודר ומנומק לחרם הזה טרם קיבלנו.

מטוס של חברת קוריאן אייר. ShutterStock
עוד חברה שהפסיקה את טיסותיה לפחות עד סוף אוגוסט. קוריאן אייר/ShutterStock

האירופים מעמידים פני שה תמים

בוויזאייר דווקא טסתי השבוע. מחירי הכרטיסים היו נמוכים באופן מיוחד ואני חסיד גדול של מבצעי תעופה, עוד באירופה. אבל את יחס החרפה שמתלווה למחירי הרצפה האלה קצת קשה להמיר בכסף. אינני יודע אם הוא שמור לישראלים בלבד - אותו קהל שבקרוב תוותר עליו חברת התעופה, מתוך "אילוצים כלכליים" (למרות שהמטוסים היו מפוצצים עד אפס מקום, גם אחרי קנסות גדולים שהושתו על תיק יד שחרג מדרישות הגודל בסנטימטר), או שמדובר בבונוס לו זוכים כל עמי העולם.


הכתבות הכי חמות השבוע בוואלה! תיירות:
הנשק הישראלי נגד חברות תעופה שמחרימות אותנו
נחשפו סודות הסקס המלוכלכים של תיירים בחופשה
חברת נסיעות ישראלית: "ערסים, אל תטוסו איתנו"


לא מדיניות הקנסות, העומדת בבסיס המודל הכלכלי של הלואו-קסוט, עיצבנה אותי, אלא היכולת לשקר לנוסע בפרצוף, אגב העמדת פני שה תמים. אחרי שקיבלנו התחייבות מפורשת של נציגי החברה בנמל התעופה בתל אביב שניתן לצלם את כרטיס העלייה למטוס בטלפון, כדי להימנע מקנסות בדרך חזרה, התכחשו לכך בבודפשט בלי להניד עפעף ודרשו 40 אירו נוספים לכרטיס, שגדלו מ- 30 אירו, שגדלו מ-20 אירו רק שבועיים קודם לכן.

כל ההסברים, ההוכחות, התוכחות, המסמכים והראיות שהצגנו לא עזרו. גם הפקידות הבלונדיניות היפהפיות והקרות כקרח לא. כשהתחלנו לאבד את הסבלנות הן חייכו את חיוכן החמוץ ככרוב כבוש, והציעו הצעה ידידותית: "נקרא למשטרה". מפתה. אני מציע שמתוך "אילוצים כלכליים" יורידו את המחיר של הכרטיס בעוד עשרה אירו, ובתמורה יהפכו את נוסעי הלואו-קוסט לטוסט.

לחוויה הדוחה הזאת, שהרסה את המצברוח אחרי טיול משפחתי מושלם, התלווה גם אלמנט הומוריסטי (כלומר, לאלה בינינו שאוהבים הומור-שואה כמוני): הנוסעים לישראל מבודפשט מובלים בימים אלה אחר כבוד אל מחוץ לבניין הטרמינל, שם הם צועדים במסדרון ארוך המוגן בגדרות ברזל חשופים לעין כל, לעבר האנגר מבודד ועגום-מראה בפאתי השדה.

"שיקולי בטחון", כבר אמרנו? כמובן, כולנו שלפנו את ארסנל בדיחות ה"תיזהרו, זאת לא מקלחת" ו"שנל, שנל". אבל מעבר לצחוקים - לא יכולתם לפחות לוותר על גדרות הברזל המאיימות, ולו למען הרגישות ההיסטורית? ברקע המשבר הדיפלומטי החמור עם טורקיה, מסתובבים ברחבי הארץ עדויות על חוויות זוועה עם החברה הטורקית הלאומית, שהחלה לפתע להעסיק טייסים איראנים, ותקעה ישראלים ללא פתרון למשך ימים ארוכים בשדות תעופה נידחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שדה תעופה בבודפשט. צילום: אבנר הופשטיין,
מזכיר ימים פחות נעימים. הדרך להאנגר המבודד מחוץ לטרמינל בבודפשט, השבוע/צילום: אבנר הופשטיין

אל תתחכמו ואל תבזו אותנו

הנוסע הישראלי הוא ביזנס טוב והשאיפה לפתוח את בטן המטוס ולהשליך אותו אל הים ברגע שמשהו קצת משתבש, במילמולים של "אילוצים כלכליים", אינה מצטיירת כמדיניות עיסקית הוגנת במיוחד. ללב מתגנב החשד שחברות התעופה האלה לא רק מנסות לצמצם הפסדים פוטנציאליים כתוצאה מירידה (מוטלת בספק, בוודאי לאורך זמן) במספר הנוסעים, אלא גם משדרות בדרכן הערמומית שאט נפש מיעד מותקף בלב המזרח התיכון.

ואם זה המצב - אולי כדאי גם לנו לאמץ מדיניות חדשה: הקם לבטלך - השכם להחרימו. אם חברות התעופה הזרות רוצות לטוס לישראל וממנה - טוסו נא. אל תתחכמו ואל תבזו אותנו. אם מתחשק לכם לצמצם ולבטל טיסות ולמחוץ את הנוסעים שבנו עליכם חופשות ועסקים, כאילו היו אקורדיון במשחק הפוליטי הציני שלכם - נוותר על השירותים שלכם לחלוטין.

אנחנו נפסיק לטוס איתכם ונחפש פרטנרים אוהדים יותר, ששטרות הכסף שלנו מקובלים עליהם בלי להדביק עליו חותמות פוליטיות. בואו נראה אתכם אז, כשמי שקובע אם טיסה יוצאת ליעדה זה הצרכן ולא השיקולים הסמויים מן העין של המנהלים שלכם. אם חרם - אז תהיו גברים ולכו עד הסוף. אגב, אתם מוזמנים לנחות בקטאר במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully