וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להשתדרג למחלקה ראשונה: 15 טיפים

29.9.2014 / 7:08

אין דרך טובה יותר להתחיל חופשה, או לסיים אותה, מאשר בשדרוג. לפי אתר אינטרנט שעוסק בחיסכון בכסף, אחד מחמישה נוסעים משודרג על ידי חברת התעופה מסיבות שונות. איך עושים את זה? להלן 15 טיפים

נוסעת מחלקה ראשונה טיסה. ShutterStock
אין דרך טובה יותר להתחיל חופשה. מחלקה ראשונה בטיסה/ShutterStock

זה החלום של כל נוסע: להגיע לשדה התעופה ולהתבשר שהשתדרגת. מחלקת עסקים, מחלקה ראשונה, מה שלא יתנו. כולם פונים ימינה למחלקת התיירים, ואילו אתם פונים שמאלה, ועוד מבלי לשלם. אין דרך טובה יותר להתחיל חופשה, או לסיים אותה, מאשר בשדרוג.

תתפלאו, אבל זה קורה לא מעט. על פי האתר Moneysavingexpert, אחד לחמישה נוסעים משודרג על ידי חברת התעופה מסיבות שונות. איך עושים את זה? להלן 15 טיפים.


עוד על הטיסה שלכם:
סקר בדק: מיהם הנוסעים השנואים במטוס?
האם לאסור על השענת המושב לאחור בטיסה?
נמצא הפיתרון לנוסעים מסריחים בטיסה
מחלקת תיירים פלוס: באיזו חברה עדיף לטוס?

1. נאמנות

באופן עקרוני, חברות התעופה מעדיפות לצ'פר את החבר'ה הקבועים. מתברר שלפעמים כדאי להיות נאמן לחברת התעופה, גם אם המשמעות היא שמדי פעם תשלם יותר. צבור קילומטרים ונקודות, וכשתהיה הזדמנות, תתוגמל. קתרין קלרק, מנהלת פיתוח באתר TripAdvisor, ממליצה: "תצטרף למועדון הנוסע המתמיד, כי כשהטיסות מלאות, תמיד החברות יעדיפו לשדרג את הנוסע הנאמן". דוברת "וירג'ן" מאשרת ש"התהליך של שדרוג כולל חיפוש של נוסעים עם כרטיס הנוסע המתמיד, הוא תמיד יועדף".

2. חפשו פגמים במושב

אם החגורה קרועה, או הכיסא מתנדנד, אם יש כל בעיה שעלולה לסכן את בטיחותך, החברה מחויבת להעביר אותך למקום אחר, ולא פעם המקומות הפנויים הם במחלקת עסקים או במחלקה ראשונה. כמובן שאין זו המלצה לשבור או לחבל בחגורת הבטיחות, אבל שווה לפקוח עין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

3. אל תטוסו בשעות הפופולריות

כדי לשמור על סיכוי שישדרגו דווקא אותך, עדיף להימנע מטיסה עם הנוסעים הקבועים, אלה עם כרטיסי הנוסע המתמיד. לכן כדאי לטוס בשעות הפחות נוחות והפחות פופולריות, כשהחבר'ה החזקים לא נמצאים - משמע לא בבוקר, לא בשעות אחר הצהריים המאוחרות, אלא דווקא באמצע שבוע, או בשעה לא נוחה בסוף השבוע.

4. התיישבו ליד תינוק

נכון, אין לכם שליטה על זה, אבל לפעמים ילד בוכה הוא לא צרה, אלא מתנה. בקשו מהדיילת שיחליפו לכם מקום, והיא תעשה את המיטב על מנת לעזור לכם. לפעמים אתם עלולים להידפק במושב ליד השירותים, אבל לפעמים הכיסא היחיד הפנוי הוא במחלקה ראשונה.

5. תגיעו מוקדם, או מאוחר

בדרך כלל חברת התעופה יודעת מראש אם יש לה מקומות פנויים, והיא רוצה לסגור את סיפור השדרוג כמה שיותר מהר. לכן אם תגיעו בין הראשונים, אתם מגבירים את הסיכוי לקבל את הצ'ופר המפתיע. מנגד, ישנן סיטואציות בהן החברה מחכה עד הרגע האחרון כדי לראות שהיא ממצה את כל האופציות, כך שלפעמים דווקא אלה שמגיעים אחרונים מקבלים את ההפתעה.

6. טוסו לבד

יש יתרונות בבדידות: בדרך כלל שדרוג לא ייעשה לזוגות, בטח שלא למשפחות או חבורות גדולות, כך שאם אתם מגיעים לבד, אתם מגדילים את סיכוייכם.

7. התלבשו בהתאם

חברות התעופה מעדיפות לשמור על תדמית יוקרתית למחלקות הבכירות, כך שאם תבואו עם שרוול וכפכפים, רוב הסיכויים שדיילת הקרקע תחייך אליכם בנימוס ותעדיף לתת את השדרוג לנוסע שמאחוריכם, זה עם המקטורן והלוק האלגנטי.

סינגפור איירליינס מחלקה ראשונה טיסה. ShutterStock
אם תטוסו לבד - יש סיכוי גדול שתשבו כאן. מחלקה ראשונה בסינגפור איירליינס/ShutterStock

8. פשוט תשאלו

לפעמים זה הכול שאלה של "חוצפה בריאה". אנשים לא מבינים לעתים כמה זה פשוט - רק לשאול אם הטיסה מלאה, ואם אפשר לקבל מקום במחלקה טובה יותר. גם אם לא יתנו לכם אוטומטית מקום, לא פעם תוכלו לשדרג את המחלקה במחיר מינימלי.

9. בררו מראש

זה לא סיפור גדול. בררו כמה נקודות יש לכם, כמה מיילים צברתם, ואולי תגלו שיש לכם כמה נקודות שתוקפן עומד לפוג או כמה מיילים שלא תוכלו להשתמש בהם, ופשוט תנצלו אותם.

10. רגל שבורה

חס ושלום, אל תראו בזה המלצה, אבל שני שלישים מדיילי הקרקע מודים בפה מלא שאדם שסובל משבר והולך עם קביים - יש לו סיכוי גדול יותר לקבל מקום במחלקה שבה המושבים רחבים ונוחים יותר.

11. בררו על דילים

כמובן שהנטייה הראשונה היא לסרב לתת לחברות התעופה את כתובת המייל שלכם, ובצדק, אבל אם תיתנו, אחת לכמה זמן תוכלו לגלות על מבצעים נחמדים שעשויים להשתלם לכם.

12. טוסו ביום הולדת

"תוכלי לתת לי מקום בביזנס? בבקשה. זה היום הולדת שלי. פליז פליז פליז, תהיי נחמדה, מגיע לי". הצצה לדרכון כדי לאשר את שזה נכון, והופ, ייתכן שזכיתם. וייתכן שלא.

13. שפכו את הלב

תמיד טוב לנסות לגעת בלב של דיילי הקרקע. לספר להם על התאונה שעברת בדרך לשדה, על הבדיקות הביטחוניות המשפילות, על הפרידה הקשה שעברת מהילדים לפני כמה דקות, או פשוט לספר שאתם זוג בדרך לירח הדבש, או שזה יום הנישואין, ומי יודע, אולי הלב שלהם יתרחב.

14. הסכימו להחליף טיסה

לא פעם חברת התעופה מבקשת מכם בנימוס לטוס במועד אחר בגלל אובר בוקינג, וכמובן מציעה לכם בתמורה מלון ופיצוי. לפעמים הפיצוי הוא שדרוג.

15. היו נדיבים

אם כל הטיפים הקודמים לא עזרו, אולי יש לכם איזה חבילת שוקולד שאין לה מקום במזוודה, או איזה בקבוק בושם שקניתם לבן/בת הזוג ופתאום מתחשק לכם לשים אותו על הדלפק, או כל דבר אחר שעשוי לעניין את דיילי הקרקע ולגרום להם לרצות לצ'פר אתכם, ודווקא אתכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully