וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאזה מורגנה: האם איתני הטבע שוב ניצחו?

20.9.2014 / 19:03

פסטיבל "פאזה מורגנה" אירח אמש (ו') בפארק תמנע כ-30 רקדנים של להקת מיומנה והבלט הישראלי. עמודי שלמה והרוח המדברית היוו רקע מושלם להופעה, ולעתים אף גנבו את ההצגה. היום בערב יופיעו יהודה פוליקר, ברי סחרוף וגידי גוב

פסטיבל פאזה מורגנה. יניב כהן,
עמודי שלמה נצבעו בתאורה וגם הקהל. פאזה מורגנה בפארק תמנע/יניב כהן

האם איתני הטבע תמיד ינצחו אותנו? אם לשפוט לפי ההופעה אמש (ו') של להקת מיומנה והבלט הישראלי, שנערכה בפארק תמנע במסגרת פסטיבל "ישרוטל פאזה מורגנה", כנראה שכן.

כשעמודי שלמה המרהיבים מוארים בלילה, רוח מדברית קרירה נכנסת לריאות והשמיים עמוסי כוכבים - גם הכוכבים המדהימים שהיו על הבמה לא יכולים לכבות את הטבע, שהיה המופע המרכזי אמש.

פסטיבל "פאזה מורגנה", שמתקיים זו הפעם השמינית בפארק תמנע ההיסטורי, אירח ביומו הראשון (חמישי), את המוזיקאי גוראן ברגוביץ' ותזמורתו, וכלל גם גיחה קצרה של הרכב ה"בלקן ביט בוקס" הישראלי. אמש התקיימה כאמור, הופעתם המשותפת של להקת מיומנה והבלט הישראלי שנקראיתGAME ON והצליחה לשלב לפרקים, את הקסם של שתי הלהקות הכל כך שונות הללו, שאיחדו כוחות והופיעו ברקע של מה שנדמה כמושלם עבור מופע מחול ומוזיקה מהסוג הזה - המדבר.

היום בערב יעלה לבמה בתמנע יהודה פוליקר, שייארח במופע החדש שלו "מוזיאון החלומות", את ברי סחרוף וגידי גוב - שלושה ענקים שינסו לתת פייט הולם לשלמה. לא ארצי, אלא העמודים. האם זה יהיה פשוט? לא בטוח.

פסטיבל פאזה מורגנה. יניב כהן,
מיומנה במופע מרהיב, אמש בפארק תמנע/יניב כהן

בקצב של המדבר

מי שביקר, כמוני, בפארק תמנע בשנות התשעים, בטיולים השנתיים בבית הספר, יופתע מעצמתם וגודלם של עמודי שלמה שנוצרו ופוסלו על ידי רוחות המדבר. אומנם הפארק, שמשתרע על שטח של 60 קמ"ר, מציע למטיילים בו בשעות היום הרבה מעבר, אך באי הפסטיבל הבאים בחושך נחשפים רק לאספקט אחד של היופי ההיסטורי והמדברי שהוא מציע.

הפסטיבל המיוחד הזה, שכמעט ונדחה בשל אירועי מבצע "צוק איתן", הופק על ידי רשת ישרוטל והמפיק שוקי וייס ועלותו נאמדת בכשישה מיליון שקלים. ההפקה המוקפדת הורגשה משלב המיתוג בחדרי המלון ועד לשלב ההסעות לאורחי הפסטיבל, עבורם הוקצו עשרות אוטובוסים שהובילו אותם בצורה מסודרת ויעילה אל פארק תמנע שנמצא במרחק של כחצי שעת נסיעה מאילת.

במקום עצמו הוקם מתחם ענק, שכלל מלבד הטריבונות שנבנו במיוחד והכילו כ-2,700 מקומות, ברים שהציעו אלכוהול, דוכני אוכל, מתחמי ישיבה מסודרים של כסאות נוח ופופים ואפילו מופע זיקוקים צנוע, שליווה את המסיבה שנערכה לאחר המופע בניצוחו של הרכב "לימוזינה אקספרס". ואם כבר מסיבות, נדמה שפארק תמנע הוא באמת המקום המושלם לקיום אירועים מהסוג האלה, שמאפשרים גם לאנשים שלא היו מגיעים לכאן לטיול רגלי של שבת, ליהנות מהקסם של המדבר, תוך שמירה על כבודו של הטבע (מארגני האירוע הבטיחו שביום ראשון אף אחד לא ידע שהתקיים פה פסטיבל).

רשת המלונות ישרוטל מכרה כ-1,300 חבילות, הכוללות כרטיסים להופעות ושהות באחד ממלונות הרשת. מלון רויאל גרדן, שאירח אותנו במהלך סוף השבוע בעיר הדרומית, מציע לאורחיו מגוון סוויטות מרווחות שכוללות מטבח מאובזר, סלון וחדר שינה. בשטח המלון שלוש בריכות, אחת מהן היא בריכה המדמה חוף ים ומוקפת מדשאות ומיטות שיזוף מפנקות.

לבאי הפסטיבל הציעה הרשת גם סדנאות אומן על בסיס מקום פנוי עם עידו תדמור, כוריאוגרף הבלט הישראלי, ועם רקדני להקת מיומנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully