וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרפאטוס: 50 גוונים של כחול

8.6.2014 / 8:34

האי הקטן, שבין כרתים לרודוס, עונה על הפנטזיה של חופשת בטן-גב מרוחקת מתיירות המונית וצעקות בעברית. הרבה אקשן לא תמצאו שם, אבל למי שמחפש חופשה בקצב יווני עצל - אולי כדאי להכניס את קרפאטוס לרשימת הקיץ שלכם

חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
חופשה באי קרפאטוס יוון/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

מאז ומתמיד הייתה יוון יעד אטרקטיבי לישראלים, אבל כשנופשוני ה"הכל כלול" הטורקיים ירדו מהפרק, חופשה משפחתית ברודוס או כרתים הפכה למיינסטרים הלאומי. מכאן צמח תת -טרנד נוסף, בריחה מאיי הישראליאנה לאיים המתויירים פחות, כדי למצוא פיסת גן עדן קטנה מעברו השני של הים התכול.

אבל גם לגן עדן יש מחיר, והבעיה העיקרית שלו היא היעדר טיסות ישירות. וכך, לוקיישן שבקו אווירי נמצא כשעתיים מישראל לכל היותר, הופך רחוק משמעותית עם טיסת המשך באתונה, זמני המתנה ממושכים ומעבורות מתישות.


עוד חופשות ביוון בוואלה! תיירות:
10 אטרקציות שאסור להחמיץ בכרתים
קורפו עם הילדים: חופשה כחול-יוון
רודוס: לעלות על מטוס זה לא מספיק


חברת אופק תיירות זיהתה את העניין ומצאה פתרון נישתי אחר לפני כשנתיים - פתיחת יעד ישיר לאי יווני שעד אז היה נעלם על המפה לתייר הישראלי - קרפאטוס. האי הקטן שממוקם בין כרתים לרודוס, על חופיו הנקיים והצלולים ומיעוט התיירים היחסי בו (רובם הגדול מגרמניה, איטליה וסקנדינביה), עונה על הפנטזיה של חופשת בטן-גב מרוחקת מתיירות המונית וצעקות בעברית.

חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
חופשה באי קרפאטוס יוון/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

עונה, מחירים וקהל היעד

שיא העונה הוא יולי-אוגוסט, כך שמי שמחפש אחר שלווה לשמה, מוטב לו לטוס בחודשים מאי, יוני או ספטמבר. בשל נסיבות היסטוריות, האי מנותק יחסית ממכבשי התיירות במדינות השכנות, לטוב ולרע. חופשה כאן לא מתאימה לקלאברים שמחפשים בלאגן, לאנשים שצריכים אינספור הפעלות וסימוני וי, או למי שתר אחר שופינג סוער. אבל זה יעד אידיאלי למילוי מצברים, חופשה רומנטית על מי מנוחות, בטן-גב קלאסי או טיול עם חברים, עם הרבה שקט וקצב יווני עצל.

מחירי החבילות של אופק לא זולים ביחס לשוק, כך שגם מי שמתכנן חגיגה על מצבה של כלכלת יוון יצטרך לחפש את החיסכון באפיקים אחרים. חבילת חופשה בקארפטוס תעלה בין 800-500 אירו לאדם (לחופשה של 4-3 לילות בהתאם לעונה), כאשר ניתן להזמין טיסות בלבד ולבחור מלון בעצמכם.

כאמור, אחד מהיתרונות המשמעותיים של האי הוא הטיסה הישירה, שלוקחת כשעה ו-20 דקות עם שתי אופציות שהייה -ארבעה לילות (שני-שישי) או שלושה (שישי-שני). בשנתיים הראשונות הטיסו לשם במטוסים קטנים של 70 איש, כיום השתדרג המפעיל למטוסים עם קיבולת של 120 איש. כמות הטסים ולו"ז הטיסות מבטיחים שבכל נגלה יתפזרו ברחבי האי לא יותר מ-120 תיירים ישראלים. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שההגעה והעזיבה לא עוברות כאן חלק. מכיוון שזו הטיסה היחידה שנוחתת בקרפאטוס מחוץ לאיחוד האירופי, הכניסה והיציאה של ישראלים לאי וממנו היא איטית יותר. היוונים, מה לעשות, לא משופשפים כל כך ברזי הביורוקרטיה והחתמת הדרכונים. מומלץ לרדת מהמטוס עם עוד קצת סבלנות בדרך אל הים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
חופשה באי קרפאטוס יוון/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

איפה לשים ת'ראש?

האי מציע מספר לא מבוטל של בתי מלון, חלקם בעיירה המרכזית וחלקם בחלקים נידחים יותר של קרפאטוס. בבירת האי, פיגאדיה (הנקראת גם קרפאטוס) נמצאים החדרים המפנקים ביותר, החל ממלון הבוטיק החדש MEDITERRENIAN , עם ארבעה כוכבים או מלון חמישה כוכבים מצוחצח כמו ALIMOUNDAMARE. שני המלונות הללו מציעים שירותי ספא, בריכה צלולה וחוף פרטי. בפיגאדיה יש עוד מספר מלונות ובתי דירות מאובזרים להשכרה, צמודים לים, המתאימים למשפחות או קבוצת חברים. מחוץ לבירה שווה לבדוק את המלון בקצה הצוק בחוף קירה פנאיה (KYRA PANAYA), אחד החופים היפים באירופה.

ועם בחופים עסקינן, בפיגאדיה יש כמה חופים קסומים ורגועים, שמזכירים איים אקזוטיים מהמזרח הרחוק. רביצה אל מול גווני המים האינסופיים - טורקיז, כחול, ירוק ומה שביניהם - ירגשו כל חובב ים. המים הצלולים והקרירים אידיאליים לשחייה, שנורקלים ולצלילה.

למי שמחפש חופים פראיים יותר כדאי לשכור רכב ולהגיע דרך הדרכים הפתלתלות לרצועות חוף מרוחקות. לחילופין קיימת אופציה לצאת לבלו דיי, הפלגה על ספינה המשייטת בין כמה מהחופים הפסטורליים ביותר שיש לאי להציע, כמו חוף אפלה (apella) או קירה פנאיה, שאחד ממצוקיו מקושט בכנסיה עתיקה. הרוחות המנשבות באזור הפכו את האי לחביב על גולשי הרוח, פעילות שמתרכזת בעיקרה בחוף אפיארטי, הסמוך לשדה התעופה או חוף אגריאו ל?א?ופו?ט?אמו?.

חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
חופשה באי קרפאטוס יוון/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

חפשו אותי בטברנה

בטברנות של פיגאדיה יש מוזיקה יוונית חיה מדי ערב. הופעה מרגשת יותר או פחות, לא תמיד תעזור לכם לאמוד אם יגישו לכם מלכודת תיירים בצלחת או פנינה קולינרית. אם תדעו לנווט למקומות איכותיים תגיעו לשיפודי גירוס איכותיים בלאפה, או מוסקה משובחת.

למרות שמדובר באי קטן, שזמן הנסיעה בו מצפון עד דרום אורך כשעה וחצי, יש כאן היצע לא מבוטל ואת כל החשודים המידיים של המטבח המקומי, כמו סלט יווני. האזור כולו, בדומה לשאר יוון, מתמחה בייצור שמן זית, זיתים מופלאים ודבש שמשתלב בלא מעט מאפים ועוגות. באי מייצרים גבינות עיזים טובות כששווה לטעום מגבינת קרפאטוס המקומית - גבינה טרייה במרקם נהדר שאפשר להשיג בכל סופרמרקט.

בהרים אוכלים גם בשר עיזים למנה העיקרית ובכפר הקטן אולימפוס אל תפספסו את המקרונס - בצקניות פסטה טרייה שמכינות נשות הכפר בעשר אצבעות ומגישות עם הררי בצל מטוגן וגבינת עיזים מגוררת. אם חשקה נפשכם במאכלים מן הים, סעו לעיירה פניקי שבחוף המערבי שם מתמחות הטברנות בפירות ים ודגים. גם הראקי והאוזו נמצאים כאן, ובשפע, לצד יין הבית המקומי, יין לבן עדין ובירות יווניות.

מה עוד יש לעשות שם?

למי שמעדיף אתגרים יבשתיים על ימיים, יש כאן גם אופציות לספורט אתגרי, כמו טיפוס על הר לאסטוס המיתמר לגובה 1,215 מטר או טיפוס על המצוקים בחוף קירה פאנאיה. חובבי ההיסטוריה יכולים לבקר במוזיאונים לארכיאולוגיה ופולקלור או בכפר הצפוני אולימפוס. הכפר שמתחבא בהרים שבצפון מהווה מעין מוזיאון בפני עצמו לתרבות האי העתיקה.

בשיטוט רגלי בסמטאות הצרות שלו פוגשים בנשים מהדור המבוגר, ששמרו על תלבושות וכיסויי ראש מסורתיים (היוונים מתעקשים כי לא מדובר בשטיק לבידור התיירים, אלא בנורמה תרבותית). למרות שהדור הצעיר כבר לא שומר על המסורת, עדיין נחמד לסייר פה, ולעבור בין בתיהם המרשימים של בעלי מקצועות כמו חרש הברזל או הסנדלר, שמכין מגפי עור שנועלות כל הנשים בכפר או בטחנת הקמח שבה אל מול פנורמה המשקיפה לים, גר הטוחן וממשיך להפיק חיטה ושעורה אבות אבותיו.

הכותבת הייתה אורחת של אופק תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully