וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רט"וב באב: 6 מקומות לרחצה רומנטית לחג האהבה

12.1.2017 / 9:01

לכבוד הרגעים הקטנים שצריך לחגוג ולנצור, הכנו לכם שי לחג האוהבים - 6 המלצות על מקומות רטובים לרחצה רומנטית בשניים, שבוודאי תעלה לכם גם את מפלס התשוקה. ציוד חובה: יין, שמיכה ואפשר גם בגד-ים (לא חובה)

ט"ו באב חופשה רומנטית רחצה בריכה. ShutterStock
זה הזמן לטבול ולחדש את המעיין הנעורים שלכם/ShutterStock

השילוש של טבע, סלסילת פיקניק בן/ת זוג אהוב עושים לנו את זה ביג טיים והמחשבה שנמצא לנו מקום רומנטי, קטן, סודי רק לשנינו, מדליקה אותנו לצאת כבר עכשיו לדרך.

אז לכבוד ט"ו באב ולכבוד הרגעים הקטנים שצריך לחגוג ולנצור - הכנו לכם שי לחג האוהבים - 6 המלצות על מקומות רטובים לרחצה רומנטית בשניים, שבוודאי תעלה גם לכם את מפלס התשוקה. בדרך לשם הצטיידו בשמיכה, יין טוב וסלסילה מלאה ב"גודיס" מפנקים. רק אהבה תנצח!

אהבה בעדן

בפארק היפה נובעים מספר מעיינות, בהם גם מעיין סלוקיה (ע"ש הכפר יהודי מתקופת בית שני), המקור הנובע של חברת מי עדן. המעיינות הקטנים זורמים בחורשת האיקליפטוס ושבילי אבני בזלת מובילים למקור הנביעה הטבעי, הגדול יותר.

בדרך פלגי מים, בריכות שכשוך, מפלונים קטנים ותעלות מים שמובילות לבריכה הגדולה המוקפת בעצי בוסתן, מדשאות ושולחנות פיקניק. זה המקום להתנחל בפינה מבודדת, לפרוס שמיכה משובצת, לחלוץ את בקבוק היין שקניתם לפני רגע ביקבי הגולן, שנמצאים ממש בסמוך, להשיק כוסות ולהתענג על הרגע הנפלא.

פארק עדן (הקצבייה), קצרין. הגעה: מצומת קצרין דרום, בכביש 87, ממשיכים עוד כחצי ק"מ עד לשלט המפנה למעיינות.

מעיין עיינות עדן סלוקיה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מעיינות קטנים זורמים בחורשת איקליפטוס ושבילי בזלת. עיינות סלוקיה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

אהבה סודית

למרות קרבתו של עין שעל לכביש הראשי הוא נחשב לאחד מהמעיינות האלמוניים ששמם ומקומם עוברים בשו-שו מפה לאוזן. עד עכשיו... המעיין הסודי נחבא בתוך מערה בטבורו של חורש ים תיכוני, כשעצי אלון ואלה סוככים ומצלים עליו והעלים שנשרו על האדמה משמשים לו כשטיח טבעי.


עוד טיולי מים בוואלה! תיירות:
עמק המעיינות: עולם המים, רק 80 דקות מת"א
ליפתא: מעיין מיסתורי שמספק הפתעה בכל ביקור
טבילה בעין מבוע: המים הכי קרים בגלקסיה


הליכה קלה של כשעה תוביל אתכם גם אל המעיין החבוי במערה. החורש האפלולי, המצל על המעיין כסכך והמערה הנסתרת יתנו לכם הרגשה של מחבוא בפנינת גן עדן פרטית שלכם בלבד.

עין שעל, בסמוך למעיליא. הגעה: מכביש 89 נוסעים לכיוון מעיליא ובק"מ ה-13 פונים בשילוט המפנה למעיין.

מעיין עין שעל. אוצרות הגליל,
המעיין הסודי נחבא בתוך מערה בטבורו של חורש ים תיכוני. עין שעל/אוצרות הגליל

אהבה מאתגרת

בשביל לחגוג את רגעי האהבה והרומנטיקה שלכם בלוקיישן הנפלא שלנו, תצטרכו הפעם קצת להתאמץ ולהגיע מצוידים בפנסים, אבל זה בהחלט יהיה שווה. המסלול ליעד הטבילה בנחל שרך (מיובליו של נחל בצת), בסופו תמתין לכם הפתעה נהדרת, מצריך קצת הליכה נעימה בתוך החורש והצמחייה העשירה שצומחים לאורך גדת הנחל. השביל המוצל מסומן בכחול והוא יורד מהחניון לנחל. על הדרך נוף מרהיב החולש על מרחבי הגליל המערבי עד לים.

אחרי 1.5 ק"מ מגיעים להפתעה, למערת שרך. זוהי למעשה מערת נטיפים שאפשר להיכנס אל החלל הראשון שלה בקלות אך אם תרצו להמשיך ולהיכנס אליה תצטרכו להתמודד עם החלק האתגרי, טיפוס על יתדות שיעלה אתכם לחלל הפנימי, היפה, ממנו תצטרכו לצאת בזחילה מפתח היציאה הנפרד. מדובר בחוויה כיפית שבסיומה תמשיכו בהליכה קצרה עד לעיינות כרכרה - בריכות מים קטנות בצל עצי דולב עתיקים.

חניון שרך ונחל בצת. הגעה: מכביש 899 לכיוון המושב גרנות הגליל. אחרי הכניסה אליו פונים שמאלה וממשיכים בשילוט המפנה לחניון שרך.

נחל שרך. אריאלה אפללו,
בסוף המסלול תמתין לכם הפתעה. נחל שרך/אריאלה אפללו

אהבה נסתרת

נחל חביז הוא אחד מהמקומות הנסתרים, הידוע רק למקומיים שלחשו את דבר קיומו על אוזננו. הנחל 'הסודי' הוא חלק מנחל כזיב, השופע מעיינות, שהדרך אליהם עוברת לאורך ערוצו היפה של חביז המוקף חורש ירוק וקירות סלע. לאורכו של הנחל נובעים מעיינות ובריכות מים קטנות. כשקול ציוץ הציפורים והמיית המים משמשים לכם כמוזיקת רקע מענגת, תתמקמו תחת עצי הצפצפה, פרשו שמיכה על האדמה ותודו לנו על הרגע הקסום.

נחל חביז, דרומית לכפר חורפיש. הגעה: נכנסים לחורפיש מכיוון כפר ורדים, חוצים את הכפר ופונים ימינה לרחוב המסומן בסימון שבילים כחול. בסוף הרחוב מחנים וממשיכים בהליכה בשביל המסומן עד לוואדי. הליכה של ק"מ תוביל אתכם לעין חותם ובהמשך לערוצו של נחל חביז. מנקודה זו הופך הסימון לירוק וממשיך לארוך הנחל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחל ששופע מעיינות, ביניהם עין חביז. נחל כזיב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אהבה במעיין

עין שריג הוא קסם של מקום לטבול ולהתרענן במימיו הצוננים בימים הלוהטים. מי המעיין, הנחבא בצל עצי הערבה של הרי ירושלים המיוערים, נובעים כל השנה וזורמים לשתי בריכות, האחת עמוקה והשנייה רדודה יותר. המעיין הוא אחד מהמעיינות הממלאים את הבריכות על אם הדרך של שביל המעיינות ביער עמינדב בהם גם עיינות עמינדב ועוזי, עין חנדק ועין תמר.

מעיין עין שריג, בסמוך למושב אבן ספיר. הגעה: מכביש 396 המוביל למושב ממנו ממשיכים עוד 400-500 מטר עד לעיקול חד שם פונים שמאלה לשביל העפר ונוסעים עד למגרש החנייה. מהחניה הולכים בשביל המסומן בירוק עד למעיין.

עין תמר יער עמינדב. ארכיון קק"ל,
אחד המעיינות שזורמים בהרי ירושלים המיוערים. עין תמר/ארכיון קק"ל

אהבה לוהטת

שעת השקיעה מחמיאה במיוחד לדיונת הזהב הגולשת לחוף. ישיבה בשניים על החול הרך והחמים במרומי הדיונה הנישאת לגובה 35 מטר, עת בריזה נעימה עולה מן הים והשמש יורדת אט-אט, נושקת למים וצובעת אותם בגווני אדום לוהטים, הוא בדיוק הרגע לנשיקת אהבה לוהט על רקע התפאורה המושלמת. הכי פוטו פרג'. אחרי שהתלהבתם מהלוקיישן המושלם זה הזמן להמשיך ולחגוג בלונה פארק של הטבע - להתגלגל מטה על המדרון החולי.

ואיפה כאן המים? אז זהו שפה שמדובר 'במעיין' ענק - הים במלוא הדרו שהרחצה הלילית במים החמימים לאור ירח מלא היא חוויה מרגשת שאין כמותה. לפסגת הדיונה אפשר להגיע ב-4x4 או ברגל, דרך השביל מהחנייה שעובר בין חורשות ובוסתנים ומטפס מעלה לרום הדיונה. שווה בהחלט את המאמץ הקטן!

פארק החולות, אשדוד. הגעה: בקצה הדרום?מזרחי של אשדוד בכביש 4, דרומית לצומת עד הלום.

טיול רומנטי חולות אשדוד הדיונה הגדולה. ShutterStock
מעבר לגבעה החולית - מסתתר "מעיין" ענק. זוג רומנטי בדיונה הגדולה/ShutterStock

מעיין האהבה

המעיין המפתיע ממוקם ממש על שפת הכביש, מסתתר למרגלותיהם של עצי דקל גבוהי קומה. מדובר במעיין קטן ויפה שהנגישות אליו הופכת אותו לאטרקטיבי במיוחד גם לרגע רומנטי קצר. נכון הוא שתגיעו אליו בשם האהבה, אבל מי שאהבה טרם הזדמנה לו, או שחלילה ברחה ללא שוב, זה בדיוק המקום בשבילו.

השמועה העוברת מפה לאוזן מספרת שמי המעיין הצלולים, שצבעם כחול במיוחד, מחזירים אהבות קדומות ובשביל זה תצטרכו לטבול את הידיים והפנים במים. אם לא יועיל, מקסימום סתם ירענן אתכם ביום קיץ חם. ועדיין שווה מאוד אם אתם מזדמנים לאזור.

מעיין האהבה (עין פלוטית - ע"ש בתו של לוט), בדרך למושבים עין תמר ונאות הכיכר. הגעה מכביש 2499, כמה עשרות מטרים לאחר הסימון הק"מ ה-5 לפני הכניסה למושבים, מצד שמאל של הכביש.

עין פלוטית. דר' אבישי טייכר (מתוך פיקיויקי),
מעיין קטן ויפה שהנגישות אליו הופכת אותו לאטרקטיבי במיוחד. עין פלוטית/דר' אבישי טייכר (מתוך פיקיויקי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully