וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בחג: הסוכות הכי מיוחדות בארץ

10.10.2014 / 8:01

"חג הסוכות תעשה לך שבעת ימים", כתוב בתנ"ך ואנחנו אומרים למה שבעה אם אפשר כל השנה? קבלו את הסוכות הכי מגניבות ומיוחדות בישראל

סוכה דרך התבלינים בית לחם הגלילית פסטיבל הפפריקה. גל שפושניק,
סוכה בדרך התבלינים, בית לחם הגלילית/גל שפושניק

בחג הזה תוכלו להרגיש כמו אבות אבותינו במדבר ולהחליף את חדר השינה הנוח בסוכה: לינה בסוכה במדבר, בסוכה על חוף הים, בלב החורש או על שפת המאגר.

אם רק תרצו תוכלו להיות גם אושפזין בסוכת גפנים מוקפת כרמים, שבה יגישו לכם יין משמח לבב אנוש. רעבים? גם לארוחה יש לנו סוכה והיא ממוקמת בראש ההר וצופה אל נוף פותח תיאבון. ב"חג הסוכות תעשה לך שבעת ימים", ואנחנו אומרים למה שבעה אם אפשר כל השנה? קבלו את הסוכות הכי מגניבות ומיוחדות בארץ.


עוד על סוכות בוואלה! תיירות:
מצפון ועד דרום: היכנסו לעמוד אירועי סוכות של וואלה!
חג ללא ארנק: 30 אירועים ופעילויות חינם לסוכות
סקר מיוחד: לאן הישראלים יטיילו בסוכות?

סוכה חופית, אכזיב

חוף חולי, ים טורקיז, לגונות, מפרצונים ובריכות קטנות יהיו הנוף שתתמסרו לו בזמן שתזרקו בסוכות שעל החוף. הסוכות ייארחו אתכם ללילה, כך גם חושות הקש בסגנון סיני והחורשה שבה תוכלו לפתוח שק"ש ואוהל ולחגוג את החיים. עוד בחוף: ערסלים, שמשיות קש תאילנד-סטייל, זולות לרבוץ בהן, בר מדליק, מסעדה, שירותים ומקלחות.

בננה ביץ, אכזיב. 04-9827788. בתשלום

סוכה בחוף אכזיב. אריאלה אפללו,
לגונות, מפרצונים ובריכות קטנות. סוכה בחוף אכזיב/אריאלה אפללו

סוכה מפולפלת, בית לחם הגלילית

לסוכה הכי אדומה בארץ אין סדינים ואין גם סכך, אבל יש פלפלים, הרבה פלפלים והם אדומים אש ושזורים בשרשראות שנתלו על מוטות הסוכה. בחג יתקיימו בסוכת המפולפת הדרכות על עולם התבלינים וצמחי המרפא (ללא תשלום), יצירה לילדים (בתשלום סמלי) וסיורים בשדות התבלינים.

דרך התבלינים, בית לחם הגלילית. 04-9533405.

סוכה דרך התבלינים בית לחם הגלילית פסטיבל הפפריקה. גל שפושניק,
אין סכך, אבל יש פלפלים. סוכה בדרך התבלינים, בית לחם הגלילית/גל שפושניק

סוכה קדמונית, שילת

מבני האבן מתקופת החשמונאים היו נקודת המוצא להקמת כפר חשמונאי משוחזר. באתר התיירותי שחזרו גם את "הכפר של נח" שייחודו הוא בסוכות העץ המתארות איך הפך האדם הקדמון האחרון לאדם המודרני הראשון וכן את שחזור הכפרים הראשונים באזור התפר שבין ההר למישורי החוף.

בסוכות נערכת פעילות הדגמה באמצעות מתקנים חקלאים ראשוניים, ששוחזרו על בסיס מחקרים מדעיים לצד מטווח חץ וקשת, כתיבה בקולמוסים, יצור כדים מחימר, הטבעת מטבעות ועוד.

כפר חשמונאי, שילת (יער בן שמן). 08-9761617. בתשלום

כפר חשמונאי. פייסבוק כפר חשמונאי, אתר רשמי
כמו בימים של נוח. סוכה בכפר חשמונאי/אתר רשמי, פייסבוק כפר חשמונאי

סוכה מגוונת, נאות קדומים

סוכת על גמל, סוכה על סירה, סוכה על גבי סוכה, סוכה מתחת לאילן, סוכה עגולה, סוכה מאוד גבוהה, סוכה מאוד נמוכה – 25 סוכות שמוצגות כל השנה בשטח השמורה. הסוכות הן סיבה נהדרת להגיע ולהתרשם מהמעוף והדמיון של בניית סוכות שונות ומשונות, אבל לא רק. עוד בששטח: סיורים מודרכים ברגל ובתיורית (רכבת השמורה) בין נופים ומתקנים חקלאיים עתיקים, פינת חי, ג'ימבורי, מתחם יצירה והשכרת אופניים (12-13.10, 10.10).

פארק נאות קדומים, יער בן שמן. 08-9770770. 40 שקלים, מגיל 4.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכות כמו בימי אבותינו. נאות קדומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכה בכרם, כרמי יוסף

פרופ' בן עמי ברבדו ופרופ' עודד שוסיוב הם מומחים בגידול ענבים וייצור יין והבעלים של יקב, הממוקם בלב הכרמים. הפרופסורים עורכים סיורים בכרמים בסיומם הם מזמינים את המבקרים לטעימת היינות סביב הבר שבסוכה שהוקמה בין שורות הגפים.

יקב ברבדו, כרמי יוסף. 40 שקלים לסיור וטעימות.

שביל הסלט תלמי יוסף. שביל הסלט, אתר רשמי
תחת גפנם ותאנתם של הפרופסורים. סוכה ביקב ברבדו, כרמי יוסף/אתר רשמי, שביל הסלט

סוכה קולינארית, נטף

רמה בן צבי יושבת בראש ההר ועושה קסמים באוכל. קיומו של המקום נלחש כסוד ותמיד חזר הסיפור - האוכל טוב אבל הנוף... אח הנוף, עוצר נשימה. לרמה יש סוכת נצח והיא ממוקמת במרפסת בקצה ההר המשקיף להרי יהודה, לשפלה וביום טוב גם לתל אביב והים. על האוכל - ים תיכוני-כפרי-ערבי פשוט אך עילי, ועל הירקות, הפירות והתבלינים האורגניים שבעלה מגדל בגן הירק הצמוד, נכתוב בהזדמנות אחרת, עכשיו אנחנו בעניין "רמה בנתה סוכה".

המטבח של רמה, נטף. 02-5700954.

המטבח של רמה בישוב נטף. יעל אילן,
הנוף במרפסת בקצה ההר משקיף להרי יהודה. הסוכה במטבח של רמה בנטף/יעל אילן

סוכה רטובה, עין סוכות בבקעה

בסבך צמחיית הקנים מסתתר מעיין נובע עם מים צלולים שזורמים בתעלה ונשפכים למאגר הגדול המשמש כבריכה הסודית של תושבי הבקעה. באמצע השבוע הבריכה תהיה כולה שלכם אך בשבת סביר שתהיו בחברותא תוססת. עומק המים כ-2 מטרים ומומלץ לאבזר את הילדים במצופים וגלגלים כדי שתרגישו בטוחים. וסוכות על שום מה? כנראה על שום הסוכה הבנויה דרך קבע על שפת המאגר המחופה בענפי דקלים.

הגעה: מכביש 90, כק"מ אחרי הפנייה לשדמות מחולה, פונים ימינה בשילוט לעין סוכות, נוסעים בשביל ובשער הצהוב פונים ימינה וממשיכים עוד כחצי ק"מ.

מעיין עין סוכות בבקעה. אריאלה אפללו,
באמצע השבוע הבריכה תהיה כולה שלכם. עין סוכות בבקעה/אריאלה אפללו

דו-קומתית, השפלה

סוכת גפנים החולשת על הנוף תפתיעה אתכם על אם הדרך בין נחלה ליער חרובית. הסוכה הדו-קומתית ממוקמת על גבעונת, למרגלות הכרמים של יקב ברקן, מעברם השדות ושיפולי הגבעות של רכס משואה - פנורמה מרשימה והלב מתרחב מהמראות. מימין לכרמים ראשית הנגב, משמאלם חירבת ברקוסיא. בסופ"ש סביר שלא תהיו לבד בסוכה, אבל באמצ"ש תביאו יין ונשנושים ותזכו בכל היופי והשקט לעצמכם בלבד.

בהמשך הדרך תל צפית, נחל האלה ומעיינות קטנים המסתתרים בצמחייתו, חבורת צבאים מדלגת בשטח וכבשים רועות באחו שמוסיפים לתמונה הפסטורלית.

הגעה 1: בצומת סגולה, בכביש 40, פונים למושב סגולה, חולפים על מושב נחלה וממשיכים בנסיעה בדרך העפר המסומנת בכחול. הגעה 2: מצומת חרובית בכביש 383

סוכת ברקן בין נחלה לתל צפית. אריאלה אפללו,
סוכת גפנים החולשת על הנוף. הסוכה בין נחלה לתל צפית/אריאלה אפללו

סוכה עם סלט, תלמי יוסף

איך מטפסת העגבנייה מעלה, איך משתלשלים התותים מטה, מה עושות הדבורים הענקיות ולמה היונים חוזרות? התשובות אצל אורי אלון, אגרונום, חקלאי, מפריח יונים מדופלם ומוביל סיורים חקלאיים.

אורי יכניס אתכם בסוכת המשק, ייספר על פיתוחים החקלאיים ויוביל סיור בין החממות והשדות. במהלך הסיור קוטפים עגבניות, פלפלים ותותים, אוספים גזרים בשדה וחוזרים לסוכה להכין פסטו מהתבלינים.

שביל הסלט, תלמי יוסף. 08-9982225, בתשלום.

יקב ברבדו כרמי יוסף. יקב ברבדו, אתר רשמי
פיתוחים החקלאיים וסיורים. סוכה בשביל הסלט, תלמי יוסף/אתר רשמי, יקב ברבדו

סוכה עם בע"ח, כפר הנוקדים

חבורת גמלים, חמורים וטווסים מסתובבים בשטח, ארנבים מקפצים בחצר ומסביב חאנים גדולי מידות לצד קטנים המתאימים לזוגות ומשפחות, מאהלים בדואיים וצימרים מפונפנים מרופדים בשטיחים. נאת המדבר הכפרית, כפר הנוקדים, מציעה אירוח ולינה במגוון צורות, סתלבט בזולות ועל הערסלים, טיולים ופעילויות שטח, סדנאות טבע, אוכל בדואי-מזרחי ובעיקר - סוכות דו קומתיות שנבנו מעל החאנים.

הסוכות הגבוהות מחופות בכפות תמרים והן ה-מקום לפתוח את הבוקר בשעת זריחה או להמתין לשקיעה ולרוח הערב הנעימה העולה מהמדבר ולהתמזג עם השקט ונוף האין סוף. סוכות או לא להיות.

כפר הנוקדים (כ-9 ק"מ מזרחית לערד), 08-9950097. בתשלום.

סוכה כפר הנוקדים. אריאלה אפללו,
ה-מקום לפתוח את הבוקר בשעת זריחה. סוכה בכפר הנוקדים/אריאלה אפללו

סוכה מדברית, מצפה רמון

בשטח העצום פזורות שמונה סוכות המזמינות אותנו להיות אורחי המדבר. הן מרוחקות זו מזו כדי לאפשר פרטיות והתמסרות לנוף הבראשיתי, למרחב ולשקט. הסוכות משודרגות במעט מהסוכות שהקימו אבותינו במדבר אך כמוהם, וברוח האקולוגיה, כדי ל'התפנות' תצטרכו להתמזג עם הטבע ו'להשקות' את אמא אדמה.

בסוכות אין טלוויזיה ולא קליטה לניידים, אבל יש תאורה סולארית, כיריים ותנור חימום ללילות הקרים. גם הלובי של מתחם האירוח הוא סוכה ובה מגישים ארוחות צמחוניות ובסוכה נוספת עורכים פעילויות וסדנאות.

סוכה במדבר (כ-7 ק"מ מערבית למצפה רמון), 08-6586280. מ-550 שקלים ללילה לזוג.

סוכה במדבר. סוכה במדבר, אתר רשמי
בואו להיות אורחי המדבר. סוכה במדבר/אתר רשמי, סוכה במדבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully