וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר טוב קיסריה: חגיגות העת העתיקה

10.10.2014 / 7:56

מאות שנים לפני שהפכה להיכל ההופעות של ישראל, היתה קיסריה עיר רומית מרהיבה עם תיאטרון מול הים וחיי פאר. בסוכות תחדש עיר השעשועים את ימיה בפסטיבל אומנויות, קרקס, לוליינות ומופעי אש, קרבות במה ומוזיקה. באים לחגוג?

גן לאומי קיסריה. כפיר בולוטין, רט"ג,
התיאטרון שבנה הורדוס. גן לאומי קיסריה/כפיר בולוטין, רט"ג

אתם מוזמנים לפסטיבל תאטרון-תקופתי של קיסריה העתיקה, המשלב מיצגים ומיצבים שונים מהווי החיים, הנמל והמסחר בקיסריה הקדומה. המיצגים המשלבים את הקהל בדרך הומוריסטית ומתבססים על אירועים מחיי החברה והבידור בתקופה ההרודיאנית: חיי המסחר והשוק, משחקים אולימפיים, מוזיקה, מחול וסיפורים מבית המלוכה.

הפסטיבל מציג אומנויות מופע וסגנונות תאטרון שונים בהשראת הסגנונות שהיו נהוגים בתקופה הרומית: אומנויות במה כמו משחק, שירה ומחול; אומנויות מופע כמו קרקס, לוליינות ומופעי אש; קרבות במה; נגינה בכלי מוסיקה שונים מן התקופה - נבל, לוטה, קיטרה, חליל, תופים. בנוסף ישולב במתחם שוק רומי. שחקנים בדמות סוחרים, בעלי מלאכה ואומנים ברוח התקופה כגון: קדרים, רצענים, אורגים, תכשיטנים, ציירים ופסלים שיציגו את מרכולתם ומלאכת ידם למכירה לקהל שבמתחם.

היכן: גן לאומי קיסריה
מתי: בימים שבת - שלישי 11.10 - 14.10 בשעות 11:00 - 16:00
מחיר: ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
לפרטים על פעילויות נוספות הכנסו לאתר רשות הטבע והגנים.
במסגרת שיתוף פעולה עם המשרד לשירותי דת, באתר תעמוד סוכה לרשות המבקרים במהלך ימות החג.

גן לאומי קיסריה. כפיר בולוטין, רט"ג,
גן לאומי קיסריה/כפיר בולוטין, רט"ג

התיאטרון של החיים

בשנת 30 לפנה"ס העניק הקיסר הרומי אוגוסטוס מתנה לנתינו הנאמן הורדוס: רצועת חוף שבה שכן בעבר נמל כנעני קטן שנקרא מגדל סטרון. הורדוס, הבנאי הגדול של העולם הקדום, בנה כאן נמל אדיר וקרא למקום קיסריה אוגוסטה, על שם מיטיבו. עד מהרה הפכה קיסריה לגדולה בערי ארץ ישראל. שרידי העיר המפוארת מעוררים השתאות עד ימינו.

הטכנולוגיה המתוחכמת שבה נבנו שוברי הגלים האדירים, בתוך המים, מוצגים במיצג מרהיב, מיוחד במינו בישראל. גם שאר השרידים בני התקופה - מחסני הנמל, בית המרחץ, ההיפודרום שאורכו 450 מטרים, שרידי ארמון השונית של הורדוס והתיאטרון, המשמש להצגות עד ימינו, מעוררים התפעלות רבה.

קיסריה הייתה עיר חשובה גם בתקופה הצלבנית, שהותירה אחריה את החומות האדירות של העיר, שער כניסה יפהפה ושרידי רחוב מאותה תקופה. החומות הגדולות, שנבנו על ידי הקיסר הצרפתי לואי התשיעי ("הקדוש"), לא עמדו כנגד מתקפותיו של הסולטן הממלוכי בייברס, שכבש את העיר בשנת 1265. קיסריה נותרה בחורבנה עד שלהי התקופה העות'מאנית, עת התיישבו בה מוסלמים יוצאי בוסניה. מסגד הכפר עוד ניצב בתחום הגן הלאומי קיסריה.

לקיסריה שמור מקום של כבוד גם לתרבות היהודית. בימי המשנה והתלמוד ישבו בה תנאים ואמוראים, ביניהם רבי עקיבא, שהדליק מכאן את נס מרד בר כוכבא.

חוויית "נמל קיסריה"
אין להחמיץ את הביקור בחוויית נמל קיסריה, הכוללת שלושה שלבים: סרט משוכלל שבו מציגים את תולדות קיסריה, מפגש אישי ממוחשב עם בני דמותם של האישים שתולדותיהם נשזרו בקיסריה והמחשה של מפעל הבנייה של הורדוס הנערכת במצודה שבנה המלך הבנאי. כדאי גם לבקר במוזיאון שבקיבוץ שדות ים, המציג ממצאים מהחפירות ובחוף הקשתות, שם נותרו שרידים מרשימים מהאמות הרומיות, שהובילו מים לקיסריה.

איך מגיעים: יורדים בכביש החוף (מס' 2) במחלף קיסריה ונוסעים על פי השילוט לכיוון חוף הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully