וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מצפה לכם בשנה החדשה בתיירות?

24.9.2014 / 8:01

ממלונות מטיילים, דרך חופשות קונספט ועד בריכת כרישים ענקית - לכבוד השנה החדשה יצאנו לאסוף את היבול התיירותי הכי חדש שנפתח לאחרונה ולסמן את אלה שעתידים להיפתח בקרוב, בתקווה שהשנה הבאה תהיה שנת נופש שקטה ומהנה יותר מקודמתה

ים. ShutterStock
מי ייתן, ונוכל לנפוש רגל על רגל בשנה הקרובה/ShutterStock

מלונות בוטיק עם קונסיירז', צימרים מפנקים עם סאונה ובריכה ושף פרטי שמבשל גורמה לאורחים בסוויטה - היו הטרנד הכי לוהט בעולם התיירות המקומי בשנים האחרונות. על הפינוקים, מן הסתם, צריך לשלם והמחיר ללילה היה בשמיים. אפילו מחירו של צימר בינוני נע בין 700 ל-1,200 שקלים ללילה (שערורייה!)

אך האם המגמה הזו, של תיירות יקרה בישראל, הולכת להמשיך גם בשנה הזו ובשנים שיבואו? ובכן, חופשת הסופר-דופר פינוקים לא עומדת להיעלם ממפת התיירות המקומית חלילה, אך לצידה הולכת ומתפתחת מגמה "צנועה" יותר גם בקרב העשירון והאלפיון, שמבקשים "רפי, תרגש אותי". אז מהם החידושים שמחכים לכם השנה בתיירות?


עוד על התיירות בישראל:
דו”ח: ישראל במקום ה-4 ביוקר מחירי המלונות בעולם
משנת שיא - למשבר עמוק: מצב התיירות בישראל
תחת גפנו וטיולו: דרכי היין של ישראל


ובכן, הכוכב העולה הם הקראוונים עם המיטה והמטבחון הצמודים, שיתגלגלו איתכם כל הדרך לצפון ולדרום ויאפשרו להחנות אותם בחניונים מוסדרים, שהוכשרו לכך או בכל פינה נחשקת על מפת הדרכים שלכם. אפשר להסתפק בקראוון צנוע עם מיטות קומותיים, פינת ישיבה ומטבחון קטנטן, אבל אם בפינוקים עסקינן, הרי שגם כאן תוכלו להתפרע ולהזמין אותם ברמת גימור א'-א' כולל מקלחת זרמים, מטבחון מאובזר להפליא, ריפודי עור, מרפסת נשלפת וכל הטכנולוגיה הנדרשת.
מחיר: 1,000-400 שקלים ללילה (תלוי במספר הלילות) ל-6-2 אנשים.

עוד טרנד שחווה רנסנס הוא לינת שטח במלון מיליון הכוכבים, שהחל בטפטופים ותופס תאוצה לקראת שנת התיירות החדשה. לצד אתרי קמפינג מוסדרים על שפת נחל, בחוף ים, על צלע הר ובלב המדבר, הנטייה היא לנטות אוהלים באי-שם מבודד. נכון, ב'מלון' הזה אפשר להסתפק בשק שינה, פנס ומדורה, אך אנחנו, להזכירכם, מפונקים וגם את הקמפינג שלנו אנחנו אוהבים בסטייל. במיוחד בשבילנו יש קולקציה אוהלים שנפתחים בלחיצה אחת, מזרנים שמתנפחים בשליפה, מיטות מתקפלות, מקלחונים, מקררים ומזגנים ניידים. ואם לא תרצו להיות עבדים לקמפינג שלכם - אל דאגה, גם לזה יש פתרון - קמפינג דה-לוקס - חברות שיקימו רק לכם מחנה קומפלט בכל מקום שתבקשו ויביאו מטבחון נייד, פינת זולה מוצלת ועד לכריות ושמיכות פוך.
מחיר: קמפינג פינוקים - (כזה שמביא את הכל): מ-150 שקלים לאדם ללילה.

פארק תמנע קמפינג וילה קאמפ. זיו ריינשטיין,
יש קמפינג שהוא מפנק כמו הבית. הווילה קאמפ בפארק תמנע/זיו ריינשטיין

מה עוד על הפרק התיירותי השנה?

מלונות מטיילים
פריחתם של מלונות מטיילים שמציעים חדרים טובים במחירים סבירים, כולל יעוץ ועזרה בבניית מסלולים, הזמנת כרטיסים לאתרים, מקום במסעדות ועד לארוחה ארוזה לדרך, ממש כמו במלון רגיל.
מחיר: החל מ-430 שקל לזוג ללילה.

חופשות קונספט משפחתיות
לא עוד בטן גב ו"אמא משעממם לי", אלא חופשה עם תוכן שבה יפעילו אתכם עם סדנאות בישול בריא, יוגה, מדיטציה, ספורט ועוד כאלה בסגנון.

מטיילים ביחד
מבחינת הטיולים, המגמה המסתמנת היא ה'ביחדנס' - חזרה לטיולים מאורגנים בחברותא, גם בארץ. מועדוני המטיילים פורחים כמו פטריות לאחר הגשם ואלה לא מסתפקים בעוד מסלול סובב כנרת או כיבוש אתר ארכיאולוגי, אלא בטרנד של טיולי נושא - מטיבי לסת, בעקבות אדי האלכוהול, שווקים אותנטיים, אתגר ואקשן וברוח "צוק איתן" - טיולי גבולות וקרבות.

טרמינל ארץ הגליל
בכניסה לאגמון החולה (במקביל לכביש 90) עובדים במרץ על בנייתו של "טרמינל ארץ הגליל" - קומפלקס תיירותי שאפתני של קיבוץ כפר גלעדי וחברת דקל א.ח.ר, שהשקיעו בו 120 מיליון שקלים. המתחם מתפרש על 90 דונם וכולל כפר נופש ברמת 4 כוכבים עם 120 סוויטות, בריכות, ספא ואולמות כנסים, מסעדות, ברים דרגסטור בסגנון הדיוטי-פרי והשיא - כדור תצפית שיטפס לגובה 150 מטר ויאפשר ל-30 אנשים להשקיף על הסביבה. את הסרט יגזרו בקיץ 2015.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קמפינג אוהל חניון גשר להבות הבשן. צילום: אריאלה אפללו,
לינת שטח ממש על המים. קמפינג חניון גשר להבות הבשן/צילום: אריאלה אפללו

מלונות: חדש, מחודש ויתחדש

* ברחוב נחמני, בסמוך לבית הפגודה וכיכר המלך אלברט, נשלמות ההכנות לפתיחת מלון הבוטיק הכי יוקרתי, מדובר ומסקרן - מלון נורמן. העבודות במלון נמשכות כבר כמעט 4 שנים בהשקעה מטורפת של עשרות מיליוני שקלים, כולל בריכה מיוחדת על הגג. המלון טרם נחנך אבל המסעדה הראשונה, מתוך שלוש, נפתחה להרצה בהנהגתם של האחים ירזין.

* במבנה שאכלס את תחנת המשטרה המיתולוגית בכיכר השעון ביפו עובדים במרץ על "הקישלה" - מלון בוטיק שצפוי להיפתח בדיוק בעוד שנה על יסודות בית הקישלה הצלבני. בימי האימפריה העות'מאנית תפקד המבנה כבית מעצר, בתקופת המנדט שימש את הממשל הבריטי ומקום המדינה ועד 2005 התנחלה בו משטרת ישראל. המבנה מיועד לשימור ולכן העבודות במלון נעשות בשיתוף רשות העתיקות, שלצד 125 חדריו יציגו את הממצאים שנחשפו במהלך עבודות החפירה.

מי מספר 1? נבחר המלון הטוב בישראל

* פתיחה מלון הרברט סמואל (כיכר ציון) מתוכננת למרץ 2015. במלון 152 חדרים ועל הגג, שלו פנורמה מרהיבה של 360 מעלות על כל ירושלים, יפתחו את "הרברט סמואל" השלישית - מסעדה כשרה בניצוחו של השף יונתן רושפלד.

* אורכידאה כורסי הוא כפר נופש שפתיחתו צפויה בדצמבר 2015. הכפר נבנה בבנייה אקולוגית על שפת המים ובו 110 סוויטות מרווחות, חלקן צמודות בריכה פרטית.

* "קוק 7" הוא מלון בוטיק חדש שעוצב בהשראה אירופאית-אלגנטית ומשדר אווירה אינטימית-משפחתית. המלון ממוקם במרכז השוקק של ירושלים, בסמוך לכיכר ציון, המסתמנת כמרכז מלונות חדש ובו 12 חדרי סטודיו, משפחה, סוויטות וסוויטת דה-לקס.

* מלון וולודורף אסטוריה המפואר נחנך בירושלים לפני חמישה חודשים והשבוע הושקו הסוויטות נשיאותיות. סוויטת פאלאס משתרעת על כ-200 מ"ר ולה חלונות חסיני ירי, מערכת ישיבה מלכותית, פינת עבודה, חדר ארונות, סאונה, ג'קוזי ומקלחת מסאז', מטבח מאובזר ונוף המשקיף לבריכת הורדוס. לעומתה, סוויטת נובל מתפרשת על 150 מ"ר + מרפסת נוף בגודל 40 מטר.

* "ממלכת הילדים" של מלון המלך שלמה האילתי היתה הסמן הימני ופורצת הדרך בכל הקשור לאירוח ילדים במלונות. לאחר שנים הממלכה נסגרה, שופצה (בהשקעה של מיליון שקל) והושקה בקיץ כג'ונגל עם צמחייה עבותה וחיות בגודל אמיתי, שחלקן רובוטיות. הג'ונגל משתרע על 300 מ"ר ומציע מגוון פעילויות לפעוטות ועד לבני ה-13, הכוללות קולנוע תלת מימד, חדרי משחק ויצירה, חדר ברביות, חדר מחשבי מסך מגע וקונסולות פלייסטיישן, WII ואקסבוקס, קיר טיפוס וסולם חבלים המטפס לביתו של רובינזון קרוזו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תפקד כבית מעצר ויפתח בקרוב. מלון הקישלה ביפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חניונים, פארקים ושאר אטרקציות

* המקדש האבוד של הורדוס בגליל העליון נמצא בשטח מאות שנים, אך חשיפתו החלה ב-1999 ורק החודש נפתח באופן רשמי. האתר הארכיאולוגי, ששמו חורבת עומרית, הוא יפה, מרשים ומרגש בעוצמתו וחולש על הנוף של מורדות הגולן, עמק החולה ורכס הרי לבנון והגליל. במהלך החפירות נחשפו מדרגות אבן מרשימות המובילות למתחם של מקדשים בני אלפיים שנים. הכניסה ללא תשלום.
הגעה: מכביש 918 , בין כפר סולד לשאר ישוב, פונים בשלט המפנה לקבר נבי יהודה.

* רשות ניקוז ונחלים כינרת והמועצה האזורית גליל עליון השיקו באוגוסט את חניון גשר להבות הבשן. הפארק, המשתרע על 9 דונם, ממוקם על התעלה המזרחית של הירדן והוא מהבודדים המאפשר לינת שטח ממש על המים, ועוד ללא תשלום. בפארק הוכשרו חניה ושבילים מוסדרים, מתחמי לינה על הדשא ובצל עצי האיקליפטוס ובשלב ב' יוסיפו שולחנות, ברזיות, שירותים ומקלחות.
הגעה: מכביש 977, בין שדה נחמיה לגשר הפקק.

* לירז וירון מרק הם יזמי תיירות שחולמים ומגשימים. השניים הם הבעלים של טיולי האופניים "פאן באופן" וביולי פתחו את אינדי פארק בחורש של תעלת הירדן, הסמוכה ליסוד המעלה. הפארק המקסים הותאם לפעילות משפחתית, כולל פעוטות שמקבלים אצלם תשומת לב מיוחדת המתבטאת בשטחים המרופדים, במשחקים ובאוהלים האינדיאנים. כדי להיכנס לאווירה תקבלו בכניסה חץ וקשת, כתר נוצות ואיפור אינדיאני. ומעבר למשחקים, לפעילויות ולסדנת האיצטרובלים, עיקר העניין הוא במתחם השיט הרגוע, הכולל שייט בקאנו אינדיאני, קיאקים, סירות פדלים (מגיל שנה) וסאפ' - הלהיט הימי של גלשן חתירה.

* גן החיות התנ"כי בירושלים משתרע על שטחי ענק הכוללים גנים, מדשאות ונחל מלאכותי מעליו עושים הקופיפים בנג'י ואומגה בין העצים. לצד החממה הטרופית ומשחקיית תיבת נוח הולכות ונשלמות העבודות של "ים לי-ם" - אקווריום ענק בגודל 6500 מ"ר שיפתח בפברואר הקרוב עם מנהרות ובריכות כרישים, סוסי ים, דגים נדירים ואלמוגים חיים. סך ההשקעה כ-80 מיליון שקל.

* ועוד בענייני כרישים, גם המצפה התת ימי הוותיק באילת התחדש החודש עם בריכת כרישים גדולה.

* "מחנהיהודה" היה הראשון, ומאז הפכו שווקי הפירות והירקות לאתרי תיירות ובילוי. החדש שבהם הוא שוק כפר סבא שמשיק את "חצר השוק" בין העמודים העתיקים של בניין היסטורי. החצר תהפוך את השוק למוקד בילוי תוסס עם ברים (מבשלת ג'מס, למשל), מסעדות ובתי קפה ולצד הדוכנים יתקיימו בסופ"ש ירידים והופעות (ב-23-24.9, 14-15.10) בחסות האוזן השלישית.

* לבנימינה שני אתרים חדשים המשלבים ביזנס ופלז'ר - מתחם התחנה (ליד הרכבת) ומתחם המושבה (מסביב לרחוב המייסדים), המוקף בשדות וכרמים. במתחמים תוכלו למצוא את בת הכורם - בר קפה ויין, אסמביה - חצר איכרים שמציעה גם סיורי יין, בעקבות אהוד מנור וכו', סטודיו לסדנאות שוקולד, מרכז אופניים, מעדנייה, מאפייה, בוטיקים ועוד.

חצר השוק כפר סבא. צילום: סטודיו איסטסייד,
חצר השוק בכפר סבא/צילום: סטודיו איסטסייד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully