וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב באזהרת מסע לתיירים: אל תסעו לדרום

11.9.2014 / 13:55

משרד החוץ האמריקני פירסם אזהרת מסע חמורה לאזרחים אמריקנים, הממליצה להישאר ליד מקלטים, כאילו מבצע "צוק איתן" עדיין ממשיך. בישראל פוחדים שמדינות נוספות יפעלו בדומה לאמריקנים והתיירים ימנעו מלהגיע ארצה

נשיא ארה"ב ברק אובמה – טאלין, אסטוניה – 3 בספטמבר 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
משרד החוץ שלו חושש לחיי האזרחים. הנשיא אובמה/מערכת וואלה! NEWS, EPA

אזהרת המסע החמורה שפרסם משרד החוץ האמריקני אמש (ד') מטרידה את גורמי התיירות בישראל. תוכנה של ההודעה, שממליצה לאזרחי ארה"ב להימצא בסמוך למקלטים בעת ביקורם בישראל, להימנע מנסיעות לאזורים דרומיים מאשדוד ולהיצמד להנחיות פיקוד העורף, משדרת לאמריקניים מסר מבהיל לפיו מבצע 'צוק איתן' עדיין נמשך והטילים עדיין מאיימים על ערי ישראל.

מלבד תוכנה הבעייתי, מוטרדים גורמי התיירות מתיזמונה של ההודעה האמריקנית. שר התיירות, עוזי לנדאו, שוהה בימים אלה בארה"ב, במטרה לקדם את התיירות לישראל ולהיפגש עם ארגונים מקצועיים וסוכני נסיעות המשווקים את ישראל, ואזהרת המסע עלולה לחבל במאמציו להעביר מסר מרגיע, לפיו ישראל בטוחה כעת לתיירים. בלשכת שר התיירות סירבו להתייחס לנושא.

ארה"ב היא שוק המקור הגדול ביותר לתיירות הנכנסת בישראל, אך גם הרגיש ביותר. מדי שנה מבקרים בארץ כ-550 אלף אזרחים אמריקנים, רובם הגדול יהודים והשאר נוצרים המטיילים בקבוצות המעבירות את משך הטיול בכל רחבי הארץ. מהבחינה הזאת, החשש הוא כי אזהרת המסע האמריקנית תרתיע מטיילים רבים מלהגיע ארצה ובעיקר לבקר באתרי הדרום, שהתיירות אליהם ספגה מכה אנושה במהלך הקיץ האחרון.

"לאזהרת המסע האמריקנית יש השלכות קשות על התיירות לישראל", מזהיר עודד גרונפמן, המשנה למנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. "פנינו למשרדי החוץ, התיירות וראש הממשלה, כדי שידברו עם עמיתיהם האמריקנים למתן את האזהרה או אפילו לבטלה. לא מעט תיירים בכל העולם פועלים לפי עמדת ארה"ב, לפני שהם בוחרים יעד לטיול וגם חברות הביטוח וחברות התעופה מושפעות ממנה".

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014 לייב. יותם רונן
חוששים שהם לא יבואו. תיירים בנתב"ג/יותם רונן

ארה"ב: אמריקאים, ודאו איפה המקלט הסמוך

גרונפמן התייחס גם לתוכנה החמור של האזהרה, בה נכתב בין היתר: "אזרחים אמריקאים שמבקרים בישראל, או אזרחי ארה"ב שמתגוררים במדינה ובגדה המערבית, צריכים לוודא שהם מודעים למיקומו של המקלט הקרוב או מבנים מוגנים אחרים. אנו ממליצים להישמע להוראות פיקוד העורף על ההתנהגות הנאותה במקרה של התקפת רקטות או משברים אחרים.

"אזרחים אמריקנים שמבקשים לעזוב את ישראל, הגדה המערבית או רצועת עזה צריכים לטפל בעצמם בסידורי הנסיעה שלהם. מבצעי פינוי ביזמת הממשל האמריקני נערכים רק כאשר אין חלופות של טיסות מסחריות. היעדר דרכון אמריקאי תקף עלול לפגוע ביכולתם של אזרחי ארה"ב לעזוב את המדינה ולפגוע ביכולת השגרירות או הקונסוליה לספק סיוע".

לדבריו, "ישראל מנסה לשדר שגרה ואז באים האמריקנים ומשדרים שבעצם, אין שום שגרה כאן. שוק התיירות האמריקני הוא החשוב בישראל ואנו מצפים מהממשלה שתפעל בעניין מהר ככל האפשר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully