וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כדאי לכם לנפוש בחגים דווקא ביוון?

8.9.2014 / 11:39

לפי נתוני משרד התיירות היווני, 2014 מסתמנת כשנת שיא עבור התיירות הנכנסת למדינה. ספטמבר-אוקטובר צפויים להיות עמוסים אצל השכנים מצפון, ועם זאת הישראלים לא מוותרים על נופש בחופים הכחולים ובמחירים שכעת עוד נראים סבירים בהחלט

צילום ועריכה: איתי שבו

עוד לא הזמנתם? אספנו את הדילים הכי חמים לראש השנה

בתור מי שכונתה עד לא מזמן "המדינה החלשה בגוש אירו", יוון בהחלט יכולה להתגאות. המשבר הכלכלי עדיין מכרסם בכלכלת המדינה, אך אחרי שש שנים נדמה שהכל משתנה. תמונות האלימות נעלמו מעמודי החדשות ותעשיית התיירות היוונית, שנחשבת לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של המשק המקומי, מתאוששת בקצב מהיר ביותר ביחס לתעשיות מובילות אחרות.

לפי נתוני משרד התיירות היווני, שנת 2014 מסתמנת כשנת שיא עבור התיירות הנכנסת למדינה. מספר המבקרים צפוי לזנק ליותר מ-20 מיליון, וכפועל יוצא גם ההכנסות הישירות לקופת המדינה. מי זוכר כעת שרק לפני שנתיים התדפקו תיירני יוון על דלתותיהם של מדינות האזור, כדי לשכנע את תייריהן לחזור ולרבוץ באיים התכולים.


עוד על החופשה שלכם בחו"ל:
מענישים את ארדואן: הישראלים מבטלים חופשות בטורקיה
החלופות של טורקיה: "בטן-גב" ב-30% פחות
בגלל 'צוק איתן': החופשה בחגים תתייקר משמעותית


המצב הקשה דאז, הוביל לצניחת מחירים במלונות ובחברות התעופה, אלא שגם אלה לא ממש הביאו את הבשורה. היוונים הציעו נופש במחיר אטרקטיבי לשווקי מקור בתיירות, ויצאו למסעות שכנוע בחו"ל שכללו גם את ישראל.

בארץ הקודש, היוונים כבר יודעים - מדובר בריטואל קבוע. בכל עת שטורקיה עושה קולות של חזרה למפת הנופש של הישראלים, חלק ממלונאי יוון כמעט נשכחים ונאלצים להתמודד מול השוואות אירוח לא מחמיאות, במיוחד מול אנטליה, זאת למרות שהמלונות היוקרתיים ביוון רואים בסגנון "הכל כלול" פגיעה בחוויית הביקור. כך קרה גם בקיץ הנוכחי, עם חזרתה לרגע של ארץ הקלאבים לכותרות ונפילתה עם תחילת מבצע 'צוק איתן'.

חוף אלפוניסי בכרתים. ShutterStock
יוון חזרה להיות על המפה. חוף אלפוניסי בכרתים/ShutterStock

החודשים ספטמבר-אוקטובר יהיו עמוסים

מיותר לציין, שמלונאי יוון הם הנהנים הגדולים מהתלהמויות השנאה של ארדואן לישראל. אלה הקפידו לקבל את הישראלים בחיבוק של תושבים חוזרים, אך נראה שהפעם זה הולך לעלות לנו הרבה יותר. גל הביטולים שנרשם לקלאבים של אנטליה בשבועות האחרונים חיזק עוד יותר את איי יוון ,שגם ככה היו מלאים בתיירים מרוסיה, גרמניה ובריטניה. המצב חמור עד כדי כך, שסוכני הנסיעות מודים בכשלונם להשיג חדרים פנויים עד סוף הקיץ.

עוד לא הזמנתם? הדילים הכי חמים לראש השנה

התוצאה כבר ידועה לכולם. מחירי החגים ביוון צפויים לזנק בשיעור ניכר - וזה רק עבור מי שימצא חדר פנוי. לדברי ברוריה חן, הבעלים של חברת התיירות "טיילת טורס", המתמחה בשיווק וארגון טיולים וחבילות נופש ליוון, "החודשים ספטמבר-אוקטובר הולכים להיות עמוסים מאוד ביוון וגם לנו קשה להשיג חדרים. במיקונוס, למשל, אין חדרים, וגם בקוס. בסנטוריני הפסקנו את הטיסות, כי לא מצאנו חדרים פנויים. סוכני הנסיעות עבדו קשה בקיץ הנוכחי כדי לאשר מלונות".

גם בגזרת המאורגנים צפויה התנפלות בחגים. העובדה שבשל "צוק איתן" התבטלו טיולים רבים, הובילה לעלייה בביקושים להשתתפות בטיולים שכן מתוכננים, ומספרם של אלה לא גדול. "היוונים גילו הבנה למצב הביטחוני בישראל והם נותנים לנו עדיפות במלונות מסוימים, אבל המלונות המבוקשים כבר כמעט מלאים", מודה חן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
האי ספילונגה – אי המצורעים בכרתים. ShutterStock
מחירי החגים ביוון צפויים לזנק בשיעור ניכר/ShutterStock

"היוונים מבינים שהישראלים באים לשחרר לחץ"

נדבך נוסף שעלול להשפיע לרעה על הרגלי הבילוי של הישראלים ביוון - תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה - הוא הנתון הבא: העיר אתונה, שרחובותיה בערו ותפסו את כותרות העיתונים, נאלצה להתמודד עד לפני השנתיים האחרונות מול מאות עשרות ביטולי נופש של תיירים מכל רחבי העולם. כמעט בלתי אפשרי היה לדמיין את אתרי התיירות שלה חוזרים לקדמת הבמה, אלא שגם כאן נרשמה הצלחה מעל המתואר.
לדברי חן, כל המלונות באתונה היו מלאים כמעט לכל אורך השנה. "זה נתון מדהים", היא אומרת, "וההסבר לכך הוא מספר הכנסים שהתקיימו בעיר. לזה יש להוסיף את מבקרי הקרוזים שעוגנות בנמל פיראוס".

מלונותיה של בירת יוון לבדה צפויים לרשום בסוף השנה הנוכחית כמיליון תיירים ושיעורי תפוסה גבוהים במיוחד. העומס על האטרקציות ומוקדי התיירות צפוי להתגבר בחודשיים הקרובים, עד כדי כך שביוון חוששים לניצול יתר של האיים ופגיעה בתשתיות.

נדמה שהיוונים הקדישו מחשבה לשיפור המוצר התיירותי שלהם וכדי להגשים יעד של 24 מיליון תיירים תוך חמש שנים, עליהם להמציא עצמם מחדש. "יוון מקבלת את הישראלים באופן אוהד ורואים בנו גיבורים בשל כושר העמידה שלנו במלחמה האחרונה. הם מבינים שאנו באים לשחרר לחץ אחרי התקופה האחרונה ונערכים לכך", מסכמת חן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully