וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור ברכב 2X2: המדריך המלא לטיולי סגווי בארץ

הסגווי, ובשמו העברי רכינוע, כבר הפך מזמן לטרנד מיוחד בארץ, שבו אפשר לטייל מבלי להזיע. אז איפה תמצאו את הסיורים המגניבים? כמה זה יעלה לכם? ואיפה יש סגווי שטח? אריאלה אפללו בדקה את כל האפשרויות מצפון ועד דרום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לראות את העיר בדרך קצת אחרת. סגווי בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילו לסבתא היו גלגלים, אנחנו בטוחים שגם היא וחברותיה היו מצטרפות אלינו לטיול ברכינוע, הסגווי בפי כל. למי שעוד לא יודע, מדובר בכלי רכב דו-גלגלי, אקולוגי וידידותי לסביבה, נוסע במהירות 13 קמ"ש ואידיאלי לתנועה בעיר. הנסיעה בו היא חוויה מסוג אחר, הנהיגה היא קלי קלות ומתבצעת בעמידה תוך שהכלי 'קורא' את תנועות הטיית הגוף ונע בהתאם אליהן. הפופולאריות של הכלי כובשת לה מקום בעולם התיירות, ולאחרונה מאיימים הטיולים האורבניים המתגלגלים לכבוש את מקומם של הטיולים הרגליים.

לסגווי העירוני יש גם 'אח כפרי', שהוא רכב 2X עם עבירות שטח טובה ולכן מתאים לנסיעה בדרכי עפר. עם ה-2X אפשר לכבוש בקלות את המסלולים לאורך אמת המים והחולות של קיסריה, את שבילי היער בגולן וכן בשמורת הטבע של המג'רסה.


עוד טיולים בארץ בוואלה! תיירות:
נחל הג'ילבון: המרענן הרשמי של רמת הגולן
טבילה בעין מבוע: המים הכי קרים בגלקסיה
טיול לאורך נחל הירקון: ברגל, ברכב או באופניים


ולגבי סבתא, גם היא עמדה במשימה, עובדה. סבתא הצטרפה אלינו לטיול מתגלגל לאורך הירקון וכל כך נהנתה עד שמהרה להזמין את חברותיה, "בנות הזהב", להצטרף אליה לסיבוב בירושלים.

אז איפה תוכלו לצאת לטיול רכוב ברכינוע ישראלי? הנה המלצות ברחבי הארץ.

מתגלגלים בבשן

המסלול של "קל דעת" דוגם את שבילי העפר והיער המקיפים את מושב אלוני הבשן ברמת הגולן. את הטיול מדריך ד"ר דובי הדר, שהוא גם מרצה לידיעת הארץ, שמוביל את המטיילים בין נופי צפון הגולן בעקבות ההיסטוריה, מורשת קרב הטבע, החי והצומח המאפיינים את האזור ויש סיכוי שתפגשו על הדרך שועלים, זאבים ותנים.

המסלול מתחיל במושב, עובר דרך "גן הצליל והרוח", שבו מתקנים המופעלים על ידי הרוח והאדם, ממשיך בשבילי יער האלונים המקיף את המושב ועוצר בדרך לתצפיות נוף מרשימות.

קל-דעת, אלוני הבשן. טלפון: 050-8875507. מחיר: החל מ-150 שקלים לשעה.

גם וגם

ממרכז השטח של רמת דוד יוצאים לטיול, המשלב שני כלי רכב ירוקים - אופניים חשמליים וסגווי שטח, כלומר יוצאים לשטח רכובים על סגוויי וחוזרים בדוושים על האופניים.

החוויה המשולבת מציעה מגוון מסלולי טבע, נוף, ארכיאולוגיה וידיעת הארץ בין השדות ושבילי החקלאות של עמק יזרעאל. על הדרך מאגרי המים בתוואי של נחל צבי, חורשת הבונקרים ותצפית על שדה התעופה של רמת דוד. על אם הדרך עצירות להסברים ושתייה.

שטיין. טיולי אופניים חשמליים, קיבוץ רמת דוד. טלפון: 04-6506785, מחיר: 130-155 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסלולי טבע, נוף וארכיאולוגיה. סגווי בעמק יזרעאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגווי בעמק

חוויית השטח של רווה מתגלגלת במרחבי עמק יזרעאל. המסלול מתחיל בין בתי האבן ההיסטוריים של אל-שמאם (כפר יהושע) - מהתחנות החשובות של רכבת העמק המיתולוגית, יעבור בין השדות, היערות ולאורך הנחלים וילווה בסיפורי נוסטלגיה.

את הטיול תוכלו לקנח עם קפה-מאפה ב"תחנת קפה כפר יהושע", הממוקמת באחד ממבנה התחנה, מול נוף העמק.
מסלול סגווי נוסף מתחיל בחוות התבלינים בבית לחם הגלילית ומתגלגל למאגרי המים, השדות ויערות האלונים. על הדרך עצירה לאבטיח צונן, עוגיות ותה צמחים על שפת הבאר באלוני אבא.

רווה אתגרים, מושב כפר יהושע. טלפון: 0542066368, 0777080299. מחיר: 150 שקל, בתיאום מראש.

תחנת קפה כפר יהושע. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
לסיים את הסיבוב עם קפה ומאפה. תחנת קפה כפר יהושע/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

להתגלגל על האדמה

"אדמה" היא מסעדה הממוקמת במבנה אבן היסטורי, המציעה מתאבן לפני הארוחה - טיול סגווי במושבה ההיסטורית זיכרון יעקב, שיפתח לכם את התיאבון. הטיול עובר בסמטאות זיכרון בעקבות המייסדים והנשים המיוחדות שהשפיעו על מהלך ההיסטוריה. היציאה מגבעת זמרין, משם לבית לנגה ובית הפקידות, ביקור בבית הכנסת העתיק, כניסה לחצר תות נייר, מעבר בבית אהרונסון, נסיעה בדרך היין ואורוות הברון, תצפית על וודי מילח וחזרה לגבעה. על הדרך ניתן לשלב ביקור וטעימות במבשלת הבירה פאבו וביקב כרמל.

מסעדת אדמה, גבעת זאמרין, זכרון יעקב. טלפון: 054-4315094. מחיר: 240 שקלים. לסיור + ארוחה - 290 שקלים.

נמל-נחל-ג'ונגל

ב"סגווי תל אביב" מציעים חוויה מוטורית אורבנית בשלושה מסלולים: לאורך טיילת תל אביב עד ליפו העתיקה; מהנמל תל אביב ולאורך גדות הנחל ומסתיים בשפכו לים, מתחת לארובות רידינג. על הדרך יציגו את הפינות הנסתרות של הפארק, את יער ראש ציפור, שבע טחנות ומגוון החי והצומח בלב האורבני הירוק; בספארי - מסע בעקבות בעלי החיים בשבילי הסוואנה העירונית, צפייה בחיות, הצצה לפינות הנידחות ביותר בגן, מעקב אחרי הרגלי התזונה, חיי החברה, מאבקי הכוח לצד מופעי החיזור החייתיים שלהם.

סגווי תל אביב. טלפון: 03-9773060, 320-185 שקלים.

על המזח

סגווי בנמל ת"א. : 2X2 טיולים ואירועים,
מטיילי סגווי מהנמל עוברים גם בפארק הירקון/: 2X2 טיולים ואירועים

על המזח

תרני היאכטות וסירות הדייגים נעו ברוח ונגנו בקול פעמונים, בריזה עלתה מהים ורסיסי הגלים המתנפצים על החוף רעננו אותנו במסלול היפואי. מסלול הסגווי התחיל על הרציף, משם הדרמנו לאורך המזח וטיפסנו לרום פארק הפסגה, לתצפית מרשימה על רצועת החוף של יפו-תל אביב.

ירדנו במקביל לחוף המפורץ והיפה של גבעת עליה ועצרנו במרפסת מעל הים, למרגלות "בית פרס לשלום", לסיפורי מקום והיסטוריה. בדרך חזרה נסענו לאורך הנמל והטיילת. המסלול הארוך יותר ממשיך לסמטאות יפו העתיקה, שוק הפשפשים ומתחם תחנת הרכבת הישנה. טיפ: מסלול מתגלגל בשעת השקיעה.

SEGS, נמל יפו. טלפון: 03-955040. מחיר: 240 שקלים.

סגווי בנמל ת"א. 2X2 טיולים ואירועים,
בריזה מהים ויופיו של הים התיכון. סגווי בנמל יפו/2X2 טיולים ואירועים

מהרכבת לטיילת

מבנה הכרטיסן, ברציף המתחדש של תחנת הרכבת ההיסטורית בירושלים, משמש כמרכז מידע ונקודת יציאה לטיולי סגווי ואופניים היברידיים. הצטרפנו לטיול הסגווי שעבר במסלול הפנורמי של טיילות ארמון הנציב, דרך יער השלום ובור אמת המים הקדומה, סך הכל 8 ק"מ.

על הדרך עצרנו בתצפיות נוף מרגשות - האחת לכיוון העיר העתיקה, נחל קדרון, הר הזיתים והר הצופים, השנייה חולשת על הפנורמה של הרי ירושלים, גדר ההפרדה, מדבר יהודה, ים המלח ומרחיקה עד להרי מואב הירדניים. טיפ: סיור סגווי ליליים הם חוויה מיוחדת בשל אתרי התיירות וההיסטוריה המוארים, המעניקים לעיר ולסיור קסם מיוחד.

Smart Tour, ירושלים. טלפון: 02-6480334. 195-175 שקלים לשעתיים.

מתגלגלים ברובע

סגווי בטיילת ירושלים. אריאלה אפללו,
תצפיות נוף מרגשות. סגווי בטיילת ירושלים/אריאלה אפללו

מתגלגלים ברובע

ל-ZUZU ארבעה מסלולי סגווי שעוברים, בין השאר, ברובע ההרודיאני, בבית השרוף ובמוזיאון החומות. בחרנו לדגום את המסלול שהתחיל במרכז ממילא, עלה לרמפה הנסתרת של שער יפו, המשיך לאורך טיילת החומות, עבר בכיכר ספרא ומשם ירדנו לתצפית מרשימה על מתחם נוטרדם. נכנסנו לעיר העתיקה, נסענו ברחובות היפים של האחים אל פרייר, הבורסקאים, סנט פיטר והפטריארכיה הלטינית ומשם לרחבת מגדל דוד לתצפית מרחבית על העיר העתיקה.

המשכנו למתחם הקישלה, לרחוב הפטריארכיה הארמנית ולארמונו של הפטריארך ונכנסנו דרך שער ציון לרובע היהודי. בבית הכנסת החורבה (אליו מומלץ שתגיעו במיוחד), החנינו את הסגווי והצטרפנו לסיור מודרך, כולל טיפוס לגגו הכיפתי לתצפית מרחבית עוצרת נשימה.

החברה לפיתוח הרובע היהודי, ירושלים. טלפון: 02-626590. מחיר: 240 שקלים לאדם, 185 שקלים לאדם בהזמנה לארבעה ויותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעה מסלולי שעוברים בכל עיר הקודש. סגווי ברובע היהודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגווי במצפה

למרות החזות המדברית השלווה, מלון בראשית מציע גם אקשן. בטרם התפתינו לטבול בבריכת האינפינטי, המשקיפה על נוף האין סוף של המכתש, קיבלנו בקבלה רשימת אטרקציות - ג'יפים בהר הנגב, באגי ואופניים בשבילי המכתש וסגוואי על המצוק.

בחרנו בסגווי ורכבנו 4 ק"מ לאורך טיילת אלברט כשהיעלים ליוו אותנו במבטם. רכבנו על שפת המצוק, נכנסנו לפארק פיסול סביבתי בו מוצגים כבר עשרות שנים פסלים וכלי נגינה גדולים וייחודיים, שעוצבו מסלעים וחומרים המשתלבים בהרמוניה עם נוף המדבר. שיאו של המסלול במרפסת התלויה בגובה 60 מטר מעל תהום המכתש המעצימה את תחושת ה'תלויים באוויר'.

לסגווי במדבר, מלון בראשית, מצפה רמון. טלפון: 08-6598000. מחיר: 180 שקלים לשעה וחצי.

סגווי טיילת המכתש מצפה רמון. אריאלה אפללו,
לראות את המדבר גם ב-2X2. סגווי בטיילת המכתש/אריאלה אפללו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully