וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האותיות הקטנות: דברים שחשוב לדעת לפני ששוכרים רכב בחו"ל

אורי דיגמי

10.9.2014 / 5:12

איזה ביטוח מומלץ לעשות? איך להימנע מקנסות לחברת ההשכרה? על אילו תוספות אתם עלולים לשלם ביוקר? והאם כדאי לשכור רכב כבר מהארץ? טיפים חשובים לפני שיוצאים לחופשה המשפחתית בחו"ל

סוכנות השכרת רכב מכירת רכב. ShutterStock
אל תקחו את המפתחות לרכב כ"כ מהר - בדקו את האותיות הקטנות/ShutterStock

לאחר שישראלים רבים ביטלו את חופשת הקיץ שלהם בעקבות מבצע "צוק איתן", משפחות רבות מנצלות את הפסקת האש כדי לנצל את השבועות האחרונים של החופש הגדול ולצאת לחופשה בחו"ל. במדינות רבות בעולם, משתלם מאוד לשכור רכב במקום לשלם על טיול מאורגן או לטייל באמצעות מוניות, מטרו או תחבורה ציבורית מכל סוג אחר.

איפה הכי כדאי לשכור רכב לחופשה בחו"ל?

כאשר מחיר השכרת רכב עומד על כ-50 אירו ליום ואילו נסיעה קצרה במונית עולה כ-15 אירו לכל כיוון, אין ספק שלשכור רכב זו אופציה נהדרת לטייל באופן עצמאי בחו"ל. אלא שפעמים רבות, השכרת רכב במדינה זרה מסתיימת במפח נפש. אז איך שוכרים רכב בחו"ל מבלי להיקלע לצרות? כל התשובות לפניכם.

לשכור רכב בחו"ל כבר בישראל

ניתן לשכור רכב בחו"ל במדינה שאליה אתם נוסעים או בישראל - עוד בטרם הנסיעה. מומלץ לבדוק את מחירי השכרת רכב במדינת היעד בחברות הנמצאות בישראל ולהשוות מול חברות בחו"ל. אין תשובה חד משמעית איזו דרך זולה יותר, כיוון שהדבר תלוי בעונה, במדינה אליה טסים ובמבצעים עונתיים. יתרון גדול להשכרת רכב מחברה ישראלית הוא שירות זמין 24/7 בשפה העברית.

כמובן שבתי מלון רבים מציעים השכרת רכב "על המקום", אך לרוב המחירים שמציעות חברות אלה יקרים יותר מחברות השכרה הממוקמות במרכזי הערים. כמו כן, רצוי להימנע מהשכרת רכב בשדות תעופה, שכן פעמים רבות מעבר למחיר הרכב עצמו, תידרשו לשלם מסים נוספים.


עוד טיפים לפני שיוצאים לחופשה בחו"ל:
כדאי לשדרג את הפוליסה? הכל על ביטוח לנוסעים לחו"ל
10 אפליקציות חינם שאתם חייבים לחופשה בחו"ל
כל מה שצריך לדעת לפני שטסים לואוקוסט

הזמינו רכב כמה שיותר סמוך לנסיעה

המחירים בתחום השכרת הרכב מאוד דינמיים ולכן רצוי להזמין רכב שכור כמה שיותר סמוך לנסיעה. חבל שתזמינו רכב וכשתגיעו לחברת ההשכרה תגלו שהחברה מציעה מבצע עונתי, אבל תצטרכו לשלם את המחיר המלא שבעבורו התחייבתם בעת ביצוע ההזמנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בדקו את הרכב בעת קבלתו

חשוב מאוד לבדוק את הרכב בעת קבלתו כדי להימנע מעוגמת נפש. בעת קבלת הרכב, בדקו אותו היטב מול צוות חברת ההשכרה ודווחו על כל פגם, שריטה, כתם, תקלה או כל דבר אחר שגיליתם ברכב - כך תימנעו מאי הבנות בעת החזרתו. כמו כן, רצוי להגדיל ראש ואף לצלם את הפגם כדי להחזיק באסמכתאות לטענותיכם.

סוחר רכב. ShutterStock
בדקו אותו היטב מול צוות חברת ההשכרה ודווחו על כל פגם/ShutterStock

בדקו את האותיות הקטנות

בדקו אם מחיר השכרת הרכב מותנה בתקופת מינימום. לעתים ישנם מבצעים המתנים את מחיר ההשכרה ליום לתקופת מינימום ולכן חשוב לקרוא את האותיות הקטנות. בנוסף, חשוב לבדוק כי חברת ההשכרה מתחייבת לסוג הרכב והדגם הספציפי שאתם מזמינים.

בנוסף, קיימים תנאים שונים להשכרה ותוספות תשלום שונות. למשל, בדקו האם קיימת תוספת תשלום עבור נהג צעיר, עבור כיסא תינוק, נהג נוסף, גגון, מתקן אופניים או כל ציוד אחר. כמו כן, בדקו את תנאי ביטול עסקת השכרת הרכב, שאלו האם ברכב קיים מזגן, מערכת GPS והאם אתם נדרשים לתוספת תשלום בגינה.

הכירו את תנאי הנהיגה במדינת היעד

לפני השכרת הרכב, בדקו האם הרישיון שלכם עומד בתנאי המדינה לנהיגת תיירים. הדבר החשוב ביותר הוא לבדוק שרישיונכם כתוב בשפה האנגלית. בחלק מהמדינות אף נדרשת הנפקת רישיון נהיגה בינלאומי. לכן, חשוב להכיר את תנאי הנהיגה והחוקים במדינה בה אתם מעוניינים לטייל באמצעות רכב שכור.

מומלץ לבדוק בסוכנויות להשכרת רכב כי רישיון הנהיגה הישראלי מוכר על ידי אותה חברת ההשכרה שבה נשכר הרכב, במטרה להבטיח את נושא הביטוח של הרכב והנהג. יתר על כן, יש לבדוק האם במדינה אליה אתם טסים קיימת מגבלת זמן על נהיגת תיירים או דרישת מינימום שנות נהיגה.

בטחו את עצמכם

כשאתם מתכננים לשכור רכב בחו"ל, חשוב ביותר לשים את הדעת על סוגיית הביטוח ולדאוג לביטוח המתאים לכם ביותר. קיימים סוגים רבים של ביטוחים: ביטוח צד ג', ביטוח תכולת ציוד ברכב, ביטוח גניבת רכב, ביטוחים נגד תביעות נזקים לרכב המושכר ועוד.

במידה ונגרם נזק כלשהו לרכב, יש לדווח באופן מיידי לחברת ההשכרה ולמשטרה וכן לשמור את המסמכים הרלוונטיים.

ילדים במושב האחורי של האוטו. ShutterStock
עשו ביטוח מעבר לחובה - אתם לא נוסעים לבדכם/ShutterStock

אל תשכחו את הגבלת הקילומטראז'

מומלץ מאוד לשלם מראש תוספת תשלום בעבור נהיגה ללא הגבלת קילומטראז'. אתם נמצאים במידה זרה, אתם לא מכירים את הכבישים והדרכים ולכן אתם עלולים בקלות ללכת לאיבוד בדרך ולשלם על כך ביוקר. במידה ותשלמו מראש על רכב ללא הגבלת קילומטראז', לא תצטרכו לשלם בדיעבד תשלומים מנופחים בגין חריגה ותוכלו ליהנות מנסיעה שלווה ורגועה.

החזירו את הרכב וסגרו חשבון

כשאתם מזמינים את הרכב, בדקו מתי עליכם להחזירו ומהן שעות הפתיחה של חברת ההשכרה. בררו האם אפשר לאסוף את הרכב מנקודה אחת ולהחזירו בנקודה אחרת והאם הדבר דורש תוספת תשלום. חשוב לוודא עוד, כי החזרת הרכב תהיה נוחה לכם ושחברת ההשכרה תהיה פתוחה באותה עת, כך במידה ועליכם להחזיר את הרכב בשעות הלילה ולהספיק לטיסה, תדעו בוודאות אם חברת ההשכרה פתוחה בשעות הלילה.

כאשר אתם מחזירים את הרכב לחברת ההשכרה, שימו לב למלא את הרכב בכמות הדלק שקיבלתם איתה את הרכב על מנת לא להיחשף לחיובי-יתר. כמו כן, אמליץ להמתין לסגירת החוזה בעת החזרת הרכב וסיום החיוב במקום ולא להשאיר את הרכב בלי גמר חשבון.

הכותב יו"ר איגוד סוחרי הרכב ובעלי קבוצת "ביי אנד דרייב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully