וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי השחור: כמה באמת הפסידה התיירות בגלל "צוק איתן"

11.8.2014 / 14:00

זה לא סוד שהתיירות בארץ קיבלה מכה כואבת בעקבות "צוק איתן". אבל עכשיו מתבררים המספרים האמיתיים של הפגיעה בענף - צניחה של 26% במבקרים ועלייה של 2% בלבד ביוצאים לחו"ל לעומת יולי אשתקד

מערכת וואלה!

זו לא הפתעה שמבצע "צוק איתן", שהחל ב-8 ביולי וטרם הסתיים באופן רשמי, הוביל לירידה ניכרת בתנועת התיירות לישראל וממנה. אבל כמה ירידה נרשמה בדיוק?

לפי נתוני למ"ס המתפרסמים היום (ב'), נרשמו בחודש יולי 218 אלף כניסות מבקרים בישראל - צניחה של 26% לעומת יולי אשתקד. מדובר במספר הנמוך ביותר מאז נובמבר 2012במהלכו התרחש מבצע "עמוד ענן".

מספר התיירים צנח אף הוא ב-21% לעומת יולי אשתקד והסתכם ב-194 אלף. כמו כן, מספר מבקרי היום צנח ב-50% והסתכם ב-24 אלף בלבד לעומת יולי 2013. לפי למ"ס, במהלך הימים 25-22 ביולי, בהם הפסיקו חברות התעופה הזרות לטוס לישראל, נרשם שפל נוסף של 2,300 כניסות תיירים בלבד בממוצע ליום דרך נתב"ג.

השלכות הלחימה בעזה על התיירות הנכנסת היו כבדות: בשבוע הראשון של יולי, בטרם החל המבצע, נרשמה עלייה של 26% בכניסות תיירים דרך נתב"ג לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אלא שבין ה-8 ל-17 בחודש נרשמה ירידה של 29% לעומת אשתקד, ובין התאריכים 31-18 ביולי נרשמה ירידה חדה של 47% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
נזקי חודש יולי יאטו את הצמיחה בתיירות מתחילת השנה, שמסתכמת עד כה ב-2.1 מיליון תיירים - עליה של 3% בלבד לעומת אותה תקופה אשתקד.

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014 לייב. יותם רונן
נרשמה ירידה בכניסת תיירים ביולי. נתב"ג/יותם רונן

נזק גם לתיירות היוצאת

לפי הלמ"ס, מבצע "צוק איתן" האט גם את מספר יציאות הישראלים לחו"ל, שבאופן מסורתי מזנק בחודשי הקיץ. ביולי האחרון נרשמו 644 אלף יציאות - עלייה של 2% בלבד לעומת יולי אשתקד. מתחילת השנה נרשמו 2.8 מיליון יציאות לחו"ל של ישראלים - עלייה של 10% לעומת אותה תקופה אשתקד.

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, הבטיח כי משרד התיירות יפעל בכל הכוח ועל מנת להרחיב את טווח הפיצויים לעסקי תיירות מעבר למרחק של 40 ק"מ מהרצועה. "במקביל", אמר השר, "אנו שוקדים על פעילויות שיחזירו את התיירים לישראל. התוצאות החיוביות של הקמפיין שלנו 'דווקא עכשיו חופשה בישראל' כבר נרשמות ואנו מתחילים לראות עלייה במספר ההזמנות בעסקי התיירות ברחבי הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully