וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסטרים בפיליפינים: תשכחו מחופשה רגועה על החוף

שי ילין

15.9.2014 / 16:10

לשחות עם כרישים, לשוט בין אלפי מדוזות, לטייל בין עצים מוארים על-ידי גחליליות, או לאכול מרק מאשכי שור שמעורר תשוקה מינית, או לטעום מעדן של ביצי נמלים - טיול אחר בפיליפינים, שלא מספק רק בטן-גב

החופים של אל-נידו הפיליפינים לונלי פלג. צלם: פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
יש שבאים לרבוץ על החוף - יש כאלו שלא. אחד מחופי הפיליפינים/מערכת וואלה! NEWS, צלם: פלג כהן

טיול יוצא דופן במדינת האיים הטרופית כולל, בין הבטן-גב על החופים המרהיבים, גם אטרקציות יותר פעלתניות שיזרימו לכל תייר את האדרנלין בגוף.

"לאיים הטרופיים של הפיליפינים יש המון מה להציע לטיילן הישראלי הסקרן, זה שמחפש בנרות חוויות חדשות והתנסויות מיוחדות”, מספר יפתח ווקנין, ישראלי החי בפיליפינים ומנהל בה סוכנות טיולים מקומית. לדבריו, "בין אם אלה טיילנים הרפתקנים ובין אם אלה חובבי טבע ותרבות סקרנים, הפיליפינים מציעה לכולם חוויות מאוד מיוחדות".

עוד טיולים מיוחדים בוואלה! תיירות:
זהו המקום היפה בעולם שמעולם לא שמעתם עליו
ספרדי כפול: חופשה שקטה וסוערת בפירנאים
זקינטוס: היכן שהורמונים ישראלים פוגשים אירופיות ורדרדות


אז למי שמחפש יותר אקשן בחופשה שלו, הנהקבלו כמה אטרקציות יוצאות דופן במדינה החייכניית ביותר באסיה.

שיט לצד מדוזות יפהפיות
מי מפחד ממדוזות? ובכן, בפיליפינים תוכלו למצוא אי טרופי שבו כל הפחדים מחסרי החוליות הימיים והארסיים מתמוגגים חיש מהר. האי סירגאו (Siragao), הממוקם 800 ק”מ דרום-מזרחית לעיר הבירה מנילה, אומנם נחשב לבירת הגלישה של הפיליפינים, אך הוא גם ידוע בזכות "ממלכת המדוזות" שלו. מדובר באגם "בוקאס גראנדה" (Bucas Grande) המשמש כבית גידול למדוזות מיוחדות ונטולות כל ארס. מי האגם די ירוקים ולא הכי צלולים בשל האצות שמהן ניזונות המדוזות, אבל למרות זאת ניתן להבחין בבירור במדוזות הידידותיות, ואף להתרשם כי מדובר ביצורים יפהפיים שכדאי לראותם.

בניגוד למדוזות המוכרות לנו - אלה באגם הפיליפיני אינן מסוכנות, כי הן פשוט נטולות כל ארס המסוגל לפגוע בבני-אדם. לצערנו הרב, מבקרים אינם מורשים לשחות באגם, אך ניתן לשכור סירות משוטים או פדלים קטנות ולשוט לצד המדוזות. התקופה הטובה ביותר לבקר באגם היא בין החודשים אפריל ליוני, מאחר ובמהלך העונה הגשומה כמעט ולא ניתן להבחין במדוזות.

שחייה לצד מדוזות אגם בוקאס גראנדה אי סירגאו הפיליפינים. CLUB TARA RESORT,
ידידותיות לאדם. שיט לצד מדוזות באגם בוקאס גראנדה באי סירגאו, הפיליפינים/CLUB TARA RESORT

מסע לילי בעקבות גחליליות זוהרות

למי שמעדיף מסעות טבע מיוחדים בחשיכה, מומלץ להגיע לפוארטו פרינססה שבאי פלאואן, הממוקם אף הוא כ-800 ק"מ לערך ממנילה, אך דרומית-מערבית מעיר הבירה. כאן תוכלו לצאת לסיור הרפתקני בנהר Iwahig, בעקבות מושבות של אלפי גחליליות המאירות את שמי הלילה. יש הטוענים, כי הימצאותן של גחליליות היא ההוכחה הטובה ביותר לדעת עד כמה אזור מסוים נקי, שכן החיפושיות הליליות הללו נוטות להישאר רק במקומות שבהם רמת הזיהום מינימאלית ביותר.

הסיורים בנהר "איוואהיג" החלו רק לפני 6 שנים, כאשר קבוצה מקומית של אנשי איכות הסביבה חקרה את אזור המחייה של עצי המנגרוב ונשארה ללון בשטח בלילה, כשלפתע הייתה עדה למעופם של אלפי גחליליות שהאירו את השמיים החשוכים. חוויית הצפייה בגחליליות הקטנות המדליקות את הלילה באורות הצהובים, כמו פנסים קטנטנים הרוטטים באוויר, אינה רק מעשירה ומלמדת, אלא גם מרגיעה ומהפנטת.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עץ עם הגחליליות זוהרות בנהר איוואהיג האי פלאוואן הפיליפינים. JEREMIA CABRERA,
מאירים את שמי הלילה. עץ עם הגחליליות זוהרות בנהר איוואהיג באי פלאוואן/JEREMIA CABRERA

הישרדות: הפיליפינים

לאחר אין ספור תוכניות ריאליטי-הישרדות שצולמו בפיליפינים והוקרנו על מסכי הטלויזיה שלנו, גם לטיילן הממוצע מגיעה האפשרות להכיר וללמוד את רזי אומנות ההישרדות. אחד המקומות המיוחדים להגשמת החלום הוא כפר אקלוגי של בני שבט ה"אייטה" (Aeta) ,הנקרא פאסטולאן (Pastolan) וממוקם כ-150 ק"מ ממנילה. בני שבט האייטה הם למעשה התושבים העתיקים ביותר באיים הפיליפינים והראשונים שהתיישבו כאן לפני אלפי שנים ושרדו עד עצם היום הזה. זה כמובן הופך אותם למדריכים האולטימטיביים בכל הנוגע להישרדות.

סיור בכפר האייטה ייקח אתכם לליבה של התרבות השבטית, שבמהלכו תחוו ותלמדו על דרך חייהם המיוחדת, שהשתנתה מעט מאוד במהלך אלפי שנות קיומם. בני השבט מלמדים את המבקרים על המסורת והמנהגים שלהם, ועל צמחי המרפא השונים בהם הם משתמשים. כמו כן, תוכלו אף ליהנות מחוויית הישרדות אמיתית - אימון Jest, ראשי תיבות של Jungle Environment Survival Training, ובעברית: "אימוני הישרדות בסביבת ג'ונגל". מדובר במחנה קטן המנוהל על ידי מאמנים משבט האייטה, שמכשירים בין היתר את אנשי הצי האמריקני. לאחר מכן, באפשרותכם ליהנות מפיקניק באיזור או לעשות את הלילה בקמפינג בלב הג'ונגל.

יליד שבט האייטה חוטב עצים הכפר פאסטולאן הפיליפינים. יפתח וקנין,
הישרדות - הריאליטי האמיתי. יליד שבט האייטה חוטב עצים בכפר פאסטולאן בפיליפינים/יפתח וקנין

לשחות עם כרישים

היישר מן הג'ונגל אתם מוזמנים להגיע לעיירה אוסלוב (Oslob) שבמחוז סבו (Cebu), כ-700 ק"מ דרומית-מזרחית למנילה, ולשחות שם עם כרישי לווייתן חינניים העולים אל פני המים ומתחככים עם בני האדם. הכריש-לווייתן נקרא בפיליפינים "בונטאנדינג" (Buntanding), ונחשב לדג הגדול בעולם (למעט יונקים ימיים). בעונה היבשה תוכלו לקפוץ אל המים חמושים במסכה ושנורקל ולמצוא עצמכם שוחים, צוללים ואף נצמדים ליצורים אדירים אלה, תוך כדי תנועתם. אל דאגה - למרות גודלו המאסיבי - הכריש לווייתן אינו נחשב מסוכן לבני אדם. קבוצות של תיירים נוהרות לעיירה הפיליפינית רק בכדי לעבור את החוויה מלאת האדרנלין והבלתי נשכחת הזו.

קוויאר הנמלים של אילוקוס

אוהבים לטעום מאכלים אקזוטיים? אין ספק כי זוהי דרך מעולה ללמוד על התרבות והמנטליות המקומית, והפיליפינים מציעה די הרבה מעדנים יוצאי-דופן, אך האם תהיו אמיצים דיו בכדי לטעום מן המנות הבאות?

במידה ותבקרו במחוז אילוקוס (Ilocos), הממוקם 350 ק"מ צפון-מערבית למנילה, תוכלו לטעום מעדן ביצי נמלים מיוחד הנקרא "אבואוס" (Abuos). המנה מורכבת מביצי נמלים הנראות כמעט כמו קטניות, שלרוב מטוגנות קלות עם שום ומוגשות על עלים. הזרים מכנים אותן "ביצי קוויאר של נמלים", הן מכיוון שהמעדן ידוע עבור טעמו הערב לחיך, והן כי לאור נדירותו - הוא עלול להיות יקר יחסית.

שחייה לצד כרישי לווייתן בעיירהאוסלוב מחוז סבו הפיליפינים. Mihtiander,
החוויה מלאת האדרנלין. שחייה לצד כרישי לווייתן בעיירה אוסלוב, הפיליפינים/Mihtiander

תולעת העץ של פלאואן

במידה ואתם משתתפים במסע הגחליליות הלילי שתואר לעיל באי פלאואן, כל תושב מקומי באי יאמר לכם שהדבר היחיד שאסור לכם להחמיץ הוא לזלול כמה תולעי עץ, הקרויים כאן "טאמילוק" (Tamilok). למעשה, אין מדובר כלל בתולעים, אלא ברכיכות הדומות מאוד לצדפות, הן בטעם והן במרקם. את ה"תולעים" מגישים הפיליפינים בדרך כלל כשהן טריות ונעות, טבולות בחומץ ופלפל, בצל ומיץ לימון. רוצים שקית מלאה?

אפרוח הברווז המבושל

מוכנים לאחד המאכלים המזעזעים ביותר מבחינה חיצונית? ובכן, הוא נקרא "בלוט" (Balut) ועבור מרבית התיירים המערביים המראה שלו פשוט מבחיל. הם לרוב אינם מעיזים לטעום ממנו, אבל הבלוט הוא אחד ממאכלי הרחוב הנפוצים ביותר בפיליפינים ואפשר למצוא אותו כמעט בכל מקום.

בעיקרון מדובר בביצת ברווז מופרית בת 16 עד 18 יום, שמבושלת קצרות. בשלב זה של הביצה, האפרוח שבפנים עדיין עטוף בציפת חלמון לבנה ועדיין לא הספיק להצמיח מקור ונוצות, אך כשבעל הדוכן ברחוב מבקע מולכם את הקליפה - מיד רואים אפרוח. מי שמעז, שם מעט מלח וחומץ ובולע את הביצה בשלמותה, יחד עם האפרוח שבתוכה. הטעם מזכיר ביצה קשה רגילה, אולם רבים טוענים כי היא עשירה יותר בחלבונים ומעוררת את כוח הגברא.

אפרוח ברווז מבושל הפיליפינים. יפתח וקנין,
אחד ממאכלי הרחוב הנפוצים ביותר בפיליפינים. אפרוח ברווז מבושל/יפתח וקנין

מרק מספר 5

במידה ואין לכם את האומץ לטעום את אפרוח הברווז המבושל, אך עדיין ברצונכם לעורר את התשוקה המינית, אתם מוזמנים לנסות את המרק הפיליפיני העונה לשם המסתורי, "מרק מספר 5”. ניתן למצוא אותו בעיקר בערים מנילה וסבו, לעיתים תחת השם "לאנצ'יה" (Lancia). במבט ראשון הוא נראה כמו מרק בקר רגיל לחלוטין, אולם מיד לאחר הטעימה הראשונה מגלים כי יש בו הרבה יותר מאשר הנראה לעין. מנת המרק האקזוטית מורכבת מאיברי המין והאשכים של שור או פר, ונחשבת בעיני רבים למעוררת תשוקה מינית, במיוחד בקרב אימפוטנטים.

מה עומד מאחורי השם המסתורי "מרק מספר 5"? ובכן, בעלי המסעדות פשוט פחדו להבהיל את האורחים עם מנה שתיקרא בתפריט "מרק אשכי שור", וכך נולד השם המאוד נייטרלי. לאור סגולותיה הרבות, מנת המרק השורית מאוד פופולרית בפיליפינים, ויש הטוענים כי היא הולכת מצוין עם בירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully