וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שו"ת: מה עושים אם התבטלה לי הטיסה?

רונן זאבי

23.7.2014 / 8:17

בעקבות ביטול טיסותיהן של חברות התעופה הזרות לארץ, נתקעו אלפי ישראלים, בארץ ובחו"ל, עם כרטיסי טיסה. לאלו שמחפשים פתרונים - הנה מדריך שאלות ותשובות לגבי אי הוודאות

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
רוב החברות הזרות הגדולות ביטלו טיסותיהן. נתב"ג/יותם רונן

בעקבות המצב הביטחוני, חברות התעופה הזרות ביטלו את טיסותיהן לישראל, רונן זאבי מנהל תחום הטיסות הסדירות בגוליבר-תיירות אונליין, עונה על השאלות שצצות רגע לפני שתכננתם לעלות למטוס.

עוד על הטיסה שלכם בימים אלו:
*חברות תעופה זרות מפסיקות לטוס לארץ בשל המצב הביטחוני
*החלופות של טורקיה: "בטן-גב" ב-30% פחות
*בשל 'צוק איתן': קוריאן אייר עצרה טיסותיה לישראל
*מענישים את ארדואן: הישראלים מבטלים חופשות בטורקיה

מי הן החברות שהכריזו על ביטול?

"לפי אתר רשות שדות התעופה כ-20 חברות תעופה הכריזו על ביטול טיסותיהן מאז אתמול בערב. יונייטד איירליינס, איזי ג'ט, ג'רמן ווינגס, נורוויג'יאן אייר, יו.אס אייר, דלתא איירליינס, לופטהנזה, בריסל איירליינס אוסטריאן איירליינס, קורייאן אייר, טורקיש איירליינס, פגסוס, סוויס אייר, קורנדיאן, טארום, אירופלוט, טראנס-אירו, אגיאן איירלינס, סאס ואליטליה".

התבטלה לי טיסה עם חברה סדירה. מהי המדיניות שננקטת?

"בטיסות סדירות האחריות המלאה היא על חברת התעופה. עליה למצוא חלופה ללקוח. למעשה קיימות שלוש אופציות. הראשונה: ביטול הטיסה והחזר כספי, השנייה: ביצוע שינוי בכרטיס ודחייה במספר ימים ללא עלות כמובן מצד הלקוח, והשלישית: להעביר את הנוסע לחברת תעופה אחרת. בכל אופן האחריות לפתרון היא של חברת התעופה בלבד. עם זאת, כל חברת תעופה מתנהלת אחרת, לכן יש להתעדכן מול כל חברת תעופה במדיניות והנהלים הנהוגים אצלה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

האם להגיע לשדה התעופה?

"מומלץ לנסות ולקבל את כל המידע טרם יציאתך, במידה וטיסתך היא במהלך השעות הקרובות עדיף להגיע לשדה ולדבר ישירות עם נציגי חברות התעופה שנמצאים במקום".

התבטלה לי טיסת הצ'ארטר, מהי מדיניות הביטול אצל חברות אלו?

"בשונה מטיסות סדירות, טיסות הצ'ארטר מתנהלות אחרת בעת שיגרה ובעת חירום. במקרה של ביטול טיסה שכזו על ספק התיירות (למשל, השטיח המעופף או קשרי תעופה) לנסות ולהעביר את הלקוח לחברת תעופה אחרות. יש לקחת בחשבון שלא בטוח שהספק יצליח למצוא מקום פנוי ביעד המבוקש".

בוטלו עשרות טיסות מנתב"ג ואליו. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
הנוסעים מחפשים פתרונות. כך נראה נתב"ג היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

האם מדיניות חברות התעופה אחידה?

"לא, מדיניות הטיפול שונה מחברה לחברה. חברות התעופה זמינות לציבור (מספרם מפורסם באתר של רשות שדות התעופה) והם ועובדים כעת במתכונת חירום כדי להציע לכל הנוסעים פתרונות יעילים. אמש (ג') קיבלנו למשל פנייה מלקוח שהיה צריך לטוס היום בבוקר, הפתרון שהציעה לו חברת התעופה היה שינוי של 24 שעות במועד טיסתו".

מה תפקידם של סוכני הנסיעות בעת הנוכחית?

"במידה ורכשת את כרטיס הטיסה דרך סוכני הנסיעות, הם ינסו למזער עבורך את הנזק ולמצוא חלופה הולמת בהתאם למדיניות חברת התעופה. כל סוכן תלוי למעשה במדיניות הביטול של חברת התעופה שממנה נקנה הכרטיס. באחריותם לבצע עבורך את כל השינויים והבירורים".

במידה ויש לי טיסה לימים הקרובים, מה עלי לעשות?

"הפסקת הטיסות היא זמנית. החברות האמריקאיות הפסיקו את טיסתן למשך 24 שעות, כאשר במקביל נעשים גם מאמצים דיפלומטיים לבטל את ההחלטה. החברות האירופיות ביטלו את טיסותיהן למשך 36 שעות. אדם שיש לו טיסה בשעות הקרובות נמצא כבר בטיפול מידי מאז שעות הלילה. אלו אשר טיסתם תתקיים בימים הקרובים, אנו ממליצים לפנות לסוכן הנסיעות או ישירות לספקים מהם רכשו את הטיסה. בכל אופן, אין צורך להגיע לשדה התעופה לפני שעשיתם בירור וודאי בנוגע לטיסתכם".

האם יש פתרון חלופי?

"המצב כרגע בבדיקה. התאחדות סוכני הנסיעות פנתה למשרד התחבורה כדי לפתוח את שדה התעופה עובדה ולהשתמש בו כשדה תעופה חלופי. מאחר והביטול הוא ל-24 עד 36 שעות לא צפוי כי משרד התחבורה ייאשר העברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully