וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות תעופה זרות מפסיקות לטוס לארץ בשל המצב הביטחוני

22.7.2014 / 20:30

חברות התעופה המגיעות לארץ מארה"ב ומקנדה כבר הודיעו על השעיית הטיסות בקווים אלה, אחרי שרקטה פגעה בבית ביהוד. גם חברות אירופיות החלו להודיע על ביטול הטיסות

צילום: קובי אליהו, עריכה: מתן חדד

חברות תעופה מארה"ב, מאירופה ומקנדה הודיעו על ביטול הטיסות לישראל. זאת, אחרי שמוקדם יותר היום, רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה ישירות בבית ביהוד, לא רחוק מנמל התעופה בן גוריון.

טיסה של חברת דלתא, שהייתה היום בדרכה לארץ מארה"ב ועליה מאות נוסעים, עצרה בפריס אחרי שהתקבל הדיווח על פגיעת הרקטה.

חידוד האזהרות לחברות התעופה נובע, בין היתר, מהפלת המטוס המלזי בשמי אוקראינה בשבוע שעבר.

ה-FAA, מינהל התעופה הפדרלי, הורה לחברות האמריקניות שלא לטוס ישירות לישראל ב-24 השעות הקרובות, עד למסירת הודעה חדשה בנושא. דלתא איירליינס, יונייטד -יו.אס אייר, הפועלות באופן סדיר ויומיומי בקו שבין תל אביב וארה"ב, כבר הודיעו על ביטול הטיסות בקווים הללו. גם חברת איר קנדה נקטה צעד דומה.

בשעות הערב נמסר כי החברות האירופיות הצטרפו לחברות האמריקניות, אחרי שהסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) הודיעה כי היא "ממליצה בתוקף" שלא להגיע לנמל התעופה בן גוריון בישראל עד הודעה חדשה.

בין החברות שכבר הודיעו על ביטולי הטיסות: לופטהנזה (כולל סוויס, ג'רמן-ווינגס ואוסטריין אירליינס), איר-פראנס ו-KLM. חברת בריטיש אירווייז הודיעה כי לפי שעה לא חל שינוי בטיסותיה לארץ.

שביתה בנתב"ג. עומר מירון
אפקט הדומינו? החברות האירופיות אינן כפופות להוראות הממשל האמריקני/עומר מירון

ביטול הטיסות של החברות האמריקניות מגיע לאחר ביטול טיסות של חברת קוריאן אייר השבוע לישראל. החברה עצרה את הטיסות עד לתאריך 24 ביולי, ולאחר מכן "תעשה חושבים", כך לפי החברה.

חברות התעופה האמריקניות מטיסות אלפי ישראלים למגוון יעדים ישירים בארה"ב, בהם ניו יורק, לוס אנג'לס ופילדלפיה, ולעוד עשרות יעדי המשך בתוך המדינה ומחוצה לה.

בעקבות ההמלצה של ה-FAA, שעל-פיה ישק דבר, החשש הוא שגם חברות תעופה נוספות שטסות לישראל, יסיטו את מטוסיהן ליעדים חלופיים, וגם יפסיקו את לינת צוותי האוויר שלהם בארץ.

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר: "לא מדובר בהחלטה של ממשלת ארה?ב אלא בהודעה של שתי חברות: דלתא ו-USאירליינס, שהחליטו על דעת עצמן לבטל טיסות שתוכננו לנחות הערב בישראל.

רשות התעופה האזרחית (רת"א) מסרה כי "אין כל סיבה" לבטל טיסות לישראל. "שר התחבורה ישראל כץ שוחח עם נציגי חברות אמריקניות והסביר להם כי הנחיתה וההמראה בנתב"ג אינה מהווה סיכון ביטחוני עבור המטוס והנוסעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטוס 757 של חברת התעופה דלתא. AP
החברות האמריקניות קיבלו המלצה לא להגיע. דלתא איירליינס/AP

מחברת דלתא איירליינס נמסר: "החברה משהה את שירות הטיסות שלה עד להודעה חדשה בקו נמל התעופה בן גוריון (ת"א)-ניו יורק (JFK). דלתא, בתיאום עם רשות התעופה הפדרלית האמריקנית (FAA), עושה זאת כדי להבטיח את בטיחות ובטחון הנוסעים והעובדים שלה.

"טיסת דלתא 468, בואינג 747 מ-JFK עם 273 נוסעים ו-17 אנשי צוות, הוסטה ביום שלישי (היום) לפריס-שארל דה גול, אחרי דיווחים על טיל או הריסות הקשורות אליו בסמוך לנמל התעופה בן גוריון. דלתא פועלת למציאת טיסות חלופיות לנוסעים אלו. דלתא ממשיכה לעבוד בצמוד לרשויות האמריקאיות וגופים ממשלתיים אחרים כדי לבחון ולהשגיח על המצב.כל נושא תנאי שינויי הטיסות לטיסה לת"א הינו בתוקף ומפורסם באתר האינטרנט של החברה".

"משרד התחבורה, באמצעות רשות התעופה האזרחית, פועל להסביר לחברות כי נתב?ג בטוח להמראות ונחיתות. שר התחבורה, ישראל כץ, קרא הערב לחברות התעופה האמריקניות לשוב למסלול טיסות תקין ונורמלי וציין כי נמל התעופה בנתב?ג בטוח להמראות ונחיתות ואין כל חשש לבטחון המטוסים והנוסעים. אין כל סיבה שדווקא חברות אמריקניות יפסיקו את הטיסות ויתנו פרס לטרור".

גיורא רום, מנהל רשות שדות התעופה האזרחית, סירב להגיב לפנייתנו בנושא.

עידכון ראשון: 17:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully