וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו חברות תעופה גוזרות עלינו קופון פרט לטיסה?

17.7.2014 / 11:10

חברות התעופה שהכרנו פעם הן כבר מזמן לא רק מוביל אווירי. הן יודעות כמעט הכל על הרגלי הנופש שלנו, ומשם נתיב ההמראה לארנק שלנו הוא קצר ובטוח: חדרי מלון, רכבים שכורים, ביטוחי נסיעות, מוצרי דיוטי פרי - הן מוכרות לנו הכל. אז מי עושה עלינו הכי הרבה כסף?

מטוס יונייטד איירליינס. ShutterStock
הכנסותיה ממוצרים נלווים הסתכמו אשתקד ב-5.7 מיליארד דולרים. יונייטד איירליינס/ShutterStock

כבר שנים שחברות התעופה בעולם לא מסתפקות בהכנסות ממכירת כרטיסי טיסה בלבד, אלא דואגות להציע לנו הנוסעים, מוצרים ושירותים נלווים לטיסה, שחלקם היו כלולים בעבר במחיר כרטיס הטיסה. חברות הלואוקוסט, כך מסתבר, לא לבד, וחברות הפרימיום דואגות להרחיב את מלאי המוצרים שלהן באופן קבוע.

רוצים להטיס מזוודה שניה לארה"ב? להיכנס לטרקלין העסקים גם אם קניתם כרטיס בזול? או אולי לעבור למושב הריק בשורה שלידכם? לעיתים ידרשו מאיתנו עשרות דולרים עבור כך. חברת התעופה שהכרנו היא כבר מזמן לא רק מוביל אווירי. כיום היא מציעה מלבד טיסות גם מכירה של חדרי מלון, רכבים שכורים, ביטוחי נסיעות, מוצרי דיוטי פרי, שוברים למסעדות ואטרקציות תיירותיות ואפילו נקודות מועדון נאמנות. למה לצבור אם אפשר לקנות מראש?


עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה
וחברת התעופה הטובה בעולם היא...
הכירו את "מטוס הלואוקוסט" החדש של בואינג


הבשורות הטובות הן שרכישה מרוכזת במקום אחד אולי חוסכת זמן וכסף, אבל שלא יהיה לכם ספק. חברות התעופה אוספות עלינו מידע באופן שוטף, ואם טסנו כבר בעבר, הן יודעות כמעט הכל על הרגלי הנופש שלנו. משם, נתיב ההמראה לארנק שלנו הוא קצר ובטוח.

לשם המחשה, ב-2007 מכרו חברות התעופה מוצרים ושירותים נלווים בהיקף של 245 מיליון דולר. אשתקד זינק הסכום ב-1200% והסתכם ב-31 מיליארד דולרים, כאשר 20 מיליארד דולרים מתוכם נגבו על ידי עשר חברות התעופה בלבד. דו"ח של חברת המחקר IdeaWorksCompany, מצא שכל אחד מאיתנו שעולה על מטוס משלם בממוצע 16 דולרים נוספים מחוץ לכרטיס הטיסה. כמעט פי שלושה מהרווח הנקי של חברת תעופה על כל נוסע בממוצע - 6 דולרים.

נוסעים טיסה. ShutterStock
אנחנו משלמים כיום יותר/ShutterStock

סופרמרקט אווירי

אז מיהן חברות התעופה שהפכו לסופרמרקט אווירי וגוזרות קופון נוסף מלבד כרטיס הטיסה? אתר Monitour בדק.

בראש הרשימה נמצאת חברת יונייטד האמריקנית, שהכנסותיה ממוצרים נלווים הסתכמו אשתקד ב-5.7 מיליארד דולרים. לשם השוואה, ב-2007 הסתכמו אלה בסכום צנוע של 600 מיליון דולרים "בלבד". אחרי יונייטד, איך לא, נמצאת דלתא איירליינס שגבתה 2.5 מיליארד דולרים, כאשר את המקום השלישי תופסת אמריקנית נוספת, אמריקן איירליינס, שמכרה מוצרים ב-2.07 מיליארד דולרים.

אייר פראנס/KLM היא חברת התעופה האירופית שרשמה את סכום ההכנסות הגבוה ביותר - 1.7 מיליארד דולרים לפני ענקיות הלואוקוסט, ריינאייר וסאות'ווסט, שמכרו מוצרים ושירותים ב-1.6 מיליארד דולרים. איזיג'ט הבריטית מכרה ב-1.6 מיליארד דולרים ודורגה במקום השביעי לפני לופטהנזה וקאוונטס האוסטרלית עם 1.2 מיליארד דולרים ויו אס איירווייס שסוגרת את העשירייה הראשונה עם הכנסות של 1.1 מיליארד דולרים.

יונייטד האמריקנית גרפה אמנם את הסכום המצטבר הגבוה ביותר מנוסעיה, אך בחלוקה לפי מכירה לנוסע, היא מדורגת במקום טוב באמצע עם 40 דולרים פר כרטיס טיסה. חברת ג'ט.2 קום הבריטית היא המובילה בעולם עם הכנסה של 55 דולרים מכל נוסע, לפני ספיריט איירליינס עם 51 דולרים וקוואנטס האוסטרלית עם 45 דולרים מכל נוסע. אליגנט אייר ואייר אסיה רשמו הכנסה של 44 דולרים מכל נוסע ואחריהן ברשימה יונייטד, קוריאן אייר (38 דולרים), וויז-אייר ההונגרית (34 דולרים), וירג'ין אטלנטיק (33 דולרים) ואלסקה אייר (31 דולרים).

שלוש חברות התעופה הישראליות, למי שתהה, לא נכללו ברשימה, בין השאר כי רק בשנה האחרונה החלו לשווק מוצרים נלווים לנוסעיהן באופן מסיבי. חברת אל על, למשל, הטמיעה רק באחרונה מערכת הזמנות מקוונת למכירת מוצרים נלווים שמתממשקת גם לסוכני הנסיעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully