וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את "מטוס הלואוקוסט" החדש של בואינג

15.7.2014 / 10:42

יצרנית המטוסים האמריקנית מתאימה את עצמה לרוח התקופה, ומתכננת את מטוס ה-737 החדש שלה כך שיכיל 200 נוסעים בתצורת לואוקוסט. אז בכמה יתקצר מרווח הרגליים והאם נראה אותו מתישהו בישראל?

מטוס בואינג737 MAX. אתר בואינג, אתר רשמי
200 נוסעים בתצורת תיירים. מטוס הבואינג 737Max/אתר רשמי, אתר בואינג

יצרנית המטוסים האמריקנית, בואינג, מתכננת מטוס נוסעים חדש שיתאים לתקופת הלואוקוסט שאופפת את חברות התעופה והנוסעים. "מטוס הלואוקוסט" יהיה מסוג 737Max 8 בעל גוף-צר וימנה עם צי ה-737, שחברות תעופה רבות משתמשות בו לטיסות קצרות יחסית של עד כחמש שעות, ונחשב למטוס הפופולרי בעולם.


עוד על תעופה בוואלה! תיירות:
UP ממריאה: מה תקבלו בלואוקוסט של אל על?
נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה
ריינאייר בדרך? ענקית הלואוקוסט רוצה לטוס לישראל


המטוס החדש יוכל להכיל כ-200 נוסעים במחלקה אחת ויחידה שתהיה בו ואמור לצאת לשוק לראשונה בשנת 2017, כך אמר השבוע מנהל המחלקה המסחרית של בואינג, ריי קונור.

בואינג, והמתחרה האירופית שלה, איירבאס, נאבקות ביניהן מי תצליח לדחוס כמה שיותר נוסעים במטוסים שהן מייצרות, כתוצאה מצרכיהן של חברות התעופה האירופיות שטסות במתכונת של טיסות מוזלות. כך, למשל, חברת ריינאייר, חברת הלואוקוסט הגדולה באירופה, שמתכננת להפעיל טיסות גם לארץ, שכפי שנחשף בוואלה! תיירות, היא לקוח מועמד לרכישת המטוס, היות והיא מחפשת להוזיל עוד יותר את הוצאותיה, ומאידך למקסם את הרווחים. על כן, לא מן הנמנע שאם חברת הלואקוסט האירית תתחיל לטוס לארץ, היא תעשה זאת גם עם מטוס הלואוקוסט של בואינג. אבל בשביל זה נאלץ לחכות לפחות עד 2017.

איירבאס אמרה בעבר, שהיא מתכננת להעלות בתשעה את מספר הנוסעים ל-189 בסדרת המטוסים החדשה שלה מדגם A320neo - אותו מספר נוסעים שיש לריינאייר בצי מטוסי ה-737-800 שלה, שאותו יירש ה-Max 8. יצויין, כי הטיסה הראשונה של ה-A320neo מתוכננת לספטמבר 2014.

מטוס בואינג737 MAX. אתר בואינג, אתר רשמי
הכנפיים בעיצוב חדש יחסכו דלק לחברות התעופה. ה-737Max/אתר רשמי, אתר בואינג
מטוס בואינג737 MAX. אתר בואינג, אתר רשמי
ה-737 הוא מטוס הפופולרי בעולם. בואינג 737Max/אתר רשמי, אתר בואינג
מטוס בואינג737 MAX. אתר בואינג, אתר רשמי
המרווח בין המושבים יקטן ב-5 ס"מ/אתר רשמי, אתר בואינג

הנוסעים ייאלצו לשבת בצפיפות רבה יותר

"כשאתה בעסקי הלואוקוסט, אתה תמיד שואף ליתרון בתחרות שכזו", אמר בראיון לאתר הכלכלי "בלומברג" מנהל המכירות של בואינג, ג'ון ווג'יק. לדבריו, ה-737 החדש מיועד, כאמור, לחברות לואוקוסט בפרט, המחפשות להושיב את נוסעיהן בצפיפות רבה ביעדים קצרים יחסית, שהדרישה אליהם עולה.

הנוסעים במטוס הלואוקוסט ייאלצו לשבת בצפיפות רבה יותר מאשר במטוסי ה-737 האחרים, כשמרווח הרגליים בין מושב למושב יקטן ב-5 ס"מ. בנוסף, למטוס תתווסף דלת חירום מאחורי כנף המטוס. סדרת מטוסי ה-737 Max החדשים תכיל גם מנועים משוכללים של חברת ג'נרל אלקטריק, כמו גם כנפיים בעיצוב חדש שיחסכו דלק לחברות התעופה.

בבואינג גם עובדים על דגם מתקדם יותר מה-Max 8, שייקרא Max 9, ואמור להיות יעיל יותר בשישה אחוזים מה-8 ויכיל אמנם 192 נוסעים, אך יטוס ליעדים רחוקים יותר. "סדרת ה-Max תהיה הדבר החם עד שנת 2020. לאחר מכן נראה כבר מה נתכנן", אמר קונור.

אבל באיירבאס לא נשארים מאחור, וכבר חושבים את הדבר הבא בענף התעופה העולמי. החברה מתכננת לשפר את קיבולת הנוסעים במטוסים צרי-הגוף שלה מדגם A321neo ב-20 נוסעים, כך שיכילו מספר כולל של 240 נוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully