וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההסלמה: הישראלים משנים את חופשת הקיץ

אי הוודאות הביטחונית בארץ גרמה לעלייה בקרב הישראלים, שמזמינים חופשות מהיום להיום בארץ ובחו"ל, ופחות לוקחים את הזמן. ולאן הם נוסעים? אנטליה היא היעד המבוקש ביותר בקיץ הזה

מלון באנטליה טורקיה. Anatolia, Riza Ozel, AP
במקום הראשון בקרב הישראלים הקיץ. נופשת במלון באנטליה/AP, Anatolia, Riza Ozel

המצב הביטחוני שהתערער לאחרונה בארץ גרם לישראלים לשנות את דפוסי הזמנת הנופשונים שלהם לקיץ, אולם לא גרם להם להסיט את החופשה מ"עיר הקלאבים" הטורקית הנודעת, הלא היא אנטליה.

ברשות שדות התעופה מדווחים, כי צפי הטיסות מישראל לטורקיה מחודש ינואר השנה ועד אוקוטובר, יעמוד על 1,400,060 נוסעים בכ- 9,000 תנועות מטוסים, כשהכמות הגדולה תצא לטורקיה בקיץ הנוכחי.

בחברת הזמנת הנופשונים, הדקה ה-90, סיפרו לנו כי יעד החופשות אנטליה מוביל מעל לשאר יעדי הקיץ של הישראלים, ביניהם כרתים ורודוס ביוון, ברלין, ברצלונה, רומא וכמובן היער השחור בגרמניה, שהפך כבר מזמן ליעד חופשה משפחתי קלאסי. ככלל, צפי הנוסעים שיבלה בחו"ל בקיץ הנוכחי עומד על 1.7 מיליון נוסעים בחודש יולי, ואילו באוגוסט צפויים כ-1.9 מיליון נוסעים לצאת לחו"ל.


עוד על חופשת הקיץ בוואלה! תיירות:
ליוצאים לאנטליה: הקלאבים החדשים שמחכים לכם הקיץ
כדאי לשדרג את הפוליסה? הכל על ביטוח לנוסעים לחו"ל
האב, הבן ורוח החופש: אטרקציות מגניבות למשפחה בחו"ל


בסוכנויות הנסיעות מספרים שלאחרונה קיימת מגמה שהולכת וגדלה ברמת הספונטניות אצל הנוסע הישראלי. "יותר אנשים מזמינים נופש מעכשיו לעכשיו כי הם מחפשים הזדמנות למחיר זול, ולדאבונם של הספקים הדבר מצדיק את עצמו כי ככל שמועד הטיסה מתקרב - כך יורדים המחירים והלקוח מרוויח", הסבירה לוואלה! תיירות מנהלת השיווק בדקה ה-90, דנה לביא.

מגמה נוספת שמאפיינת את הישראלים הקיץ, היא מגמה של עסקאות גדולות. למשל, מספר משפחות שיוצאות לקלאבים השונים ודרך כך מנסות להוזיל את המחיר. בנוסף על כך, השנה נופל תשעה באב בתחילת אוגוסט ולכן יש קהל גדול שיוצא עכשיו לנופשונים בחו"ל או מזמין לסוף החודש.

קלאב אנטליה הכל כלול Eftalia Aqua Resort. מתוך אתר המלון,
קלאב הכל כלול באנטליה/מתוך אתר המלון

השפעת המצב הביטחוני על החופשות שלנו

המצב הביטחוני במדינה בשבועות האחרונים גורם לתיירים הישראלים לשנות את הרגלי החופשה שלהם. בסוכנויות הנסיעות מדווחים, כי מאז הסלמת המצב נרשמה קפיצה משמעותית בהזמנות נופשונים בארץ ובחו"ל לטווח הקצר, ואילו ירידה קצרה לטווח הארוך.

כך, למשל, בשבוע האחרון של חודש יוני 2014 לא מיהרו הישראלים להזמין מהרגע להרגע, וכ-42.4 אחוזים מהמזמינים חופשה בארץ עשו זאת בטווח של של 29 ימים ומעלה ממועד החופשה. אולם בשבוע הראשון של יולי, עם החמרת המצב הביטחוני בין ישראל והפלסטינים, חלה ירידה בישראלים שהזמינו חופשה לעתיד הרחוק (28 אחוזים), ואילו ההזמנות "מהיום למחר" גדלו משמעותית - 38.3 אחוזים, לעומת 21.2 אחוזים בסוף יוני.

כמו כן, בסוכנויות מצביעים על עלייה משמעותית בביקוש לנופשונים לחו"ל על-פני אלו שבארץ. נכון שהימים הם ימי החופש הגדול והקיץ ורבים לוקחים את המשפחה לחו"ל, אך לעלייה בדרישה לנופש מחוץ לישראל סיבות נוספות. "הפער השנה הרבה יותר גבוה מבשנים קודמות, כי יש הרבה יותר היצע והזדמנויות הן ברמת בתי מלון והן ברמת המושבים בטיסות השונות", סיפרה לביא.

לדבריה, גם היחלשותו של הדולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד עוזרת לישראלים לבחור בחו"ל על-פני נופש בארץ וזאת למרות ההאטה בצריכה שקיימת בישראל. "בנוסף, יש את נושא טיסות הלואו-קוסט שיצרו עוד הזדמנויות", אומרת לביא, "לכן ההיצע גבוה יותר - מה שמשפיע על רמת המחירים שיותר נוחים לנוסעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גרף יציאת ישראלים לחו"ל ביולי 2014. הדקה ה-90,
בסוף יוני הישראלים לקחו את הזמן ולא מיהרו להזמין חופשות/הדקה ה-90
גרף יציאת ישראלים לחו"ל ביולי 2014. הדקה ה-90,
הישראלים נלחצו מהמצב הבטחוני ומזמינים יותר מהיום למחר/הדקה ה-90

* הגרפים באדיבות הדקה ה-90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully