וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיזו מדינה יש את הדרכון הכי טוב בעולם?

2.7.2014 / 13:20

כולנו יודעים שהדרכון הישראלי לא "פותח" הרבה דלתות בעולם, וכעת אתר תיירות אינטרנטי דירג את כל הפספורטים של המדינות לפי חוזקם: איזה דרכון מאפשר כניסה חלקה, ואיזה דורש אשרה מיוחדת. ואנחנו? כדאי שנמשיך להשיג דרכון זר

תיירת מחזיקה דרכון שדה תעופה חופשה. ShutterStock
הדרכון ממחיש מה היחס אל המדינה שלך משאר העולם/ShutterStock

תמיד ידענו שהדרכון הישראלי הוא לא מציאה גדולה, אבל הנה, מתברר שיש גרועים יותר. המגזין GOOD ערך רשימה מפורטת ובה הוא "דירג" את "איכות הדרכונים" של כל מדינה, וזאת לפי רמת הגישה של הדרכון המקומי למקומות בכל רחבי העולם - איזה דרכון מאפשר כניסה חלקה, ואיזה דורש אשרה מיוחדת.


עוד על נסיעות לחו"ל בוואלה! תיירות:
ליוצאים לאנטליה: הקלאבים החדשים שמחכים לכם הקיץ
מחלקת תיירים פלוס: באיזו חברה עדיף לטוס?
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?


כידוע, הדרכון שלנו, אותו פנקס קטן וכחול עם התמונה הקפואה, הוא כרטיס כניסה שנושא עמו מטענים כבדים. הוא לא רק מבשר על המדינה שממנה באת, אלא גם ממחיש מה היחס אליה משאר העולם. אין פלא שמיליוני אנשים ברחבי העולם מפללים לדרכון זר, רק על מנת שיוכלו לנוע בחופשיות ושלא יסתכלו עליהם בעיניים בוחנות וחשדניות במעברי גבול ברחבי הגלובוס.

על פי הרשימה, המדינות בעלות הדרכון "הכי חזק" הן פינלנד, שבדיה ובריטניה, שמחזיקי דרכון שלהן יכולים להיכנס ללא ויזה (או לקבל אשרה אוטומטית עם ההגעה) ל-173 מדינות. במקום השני נמצאות דנמרק, גרמניה, לוקסמבורג וארה"ב, שמחזיקי דרכון שלהם יכולים להיכנס בחופשיות ל-172 מדינות בעולם. אחר כך ברשימה נמצאות בלגיה, איטליה, הולנד, קנדה, צרפת, אירלנד, יפן, נורבגיה, פורטוגל וספרד.

סיפור בדקה דרכון יקר בעולם. מערכת וואלה!
אנחנו יכולים להיכנס ל-144 מדינות ללא ויזה. דרכון ישראלי/מערכת וואלה!

ואיפה אנחנו? עם מדינות המזה"ת

על פי הדירוג הנ"ל, את ישראל מקדימות 44 מדינות ברשימה, ובעלי דרכון ישראלי יכולים להיכנס ל-144 מדינות שונות ללא אשרה. ישראל מקדימה מדינות רבות מדרום אמריקה, מאסיה ומאפריקה, וכמובן מהמזרח התיכון. כצפוי, מדינות צפון אמריקה ומערב אירופה נהנות מגישה הנוחה ביותר.

רק לשם השוואה, דרכון רוסי יכול להכניס אותך בחופשיות ל-95 מדינות בלבד, דרכון טורקי ל-94 מדינות בלבד, וגם מדינות סימפטיות כמו קרואטיה (129), קוסטה ריקה (122) ואיי סיישל (126) הרבה מתחתינו.

במקום האחרון ברשימה נמצאת אפגניסטן, שתושבים של המדינה שמחזיקים בדרכון מקומי יכולים להיכנס ל-28 מדינות בלבד ברחבי העולם ללא אשרה מוקדמת. עוד בתחתית הרשימה נמצאות עיראק (31), סומליה (32), פקיסטן (32), אריתראה (36), נפאל (37), קוסובו (38), סרי לנקה (38) וסודן (38).

ואם באמת אנחנו רוצים "להתחזק" על חשבון מישהו, ניתן לבחון את הדירוג של שכנינו. מחזיקי דרכון ירדני יכולים להיכנס ל-43 מדינות בלבד ללא ויזה, עם דרכון איראני ניתן להיכנס בחופשיות ל-40 מדינות בלבד, עם דרכון מצרי ל-46 מדינות, עם דרכון סורי ל-39 מדינות, ועם דרכון לבנוני ל-38 מדינות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully