וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו עיר בעולם תשלמו הכי הרבה על מונית לשדה התעופה?

8.4.2014 / 9:29

לנסוע בטקסי משדה התעופה לעיר זה לרוב לא דבר זול, אבל יש ערים בעולם שהנסיעה אליהן עולה יותר מחדר במלון. אז לפני שכולם נוהרים לחו"ל בפסח, בדקנו איפה תשלמו הכי הרבה וכמה עולה להגיע מנתב"ג לתל אביב? המונה דופק

מונית בשדה תעופה. ShutterStock
תופס מונית חיפנית? זה יעלה לך!/ShutterStock

נסיעה לשדה התעופה במונית היא בדרך כלל לא דבר זול, בטח יקר יותר ממחיר נסיעה באוטובוס או רכבת לשם. אבל אם בכל זאת החלטתם להתפנק וללכת על נהג פרטי - הכי כדאי לעשות זאת בעיר דלהי שבהודו - שם תשלמו על נסיעה משדה התעופה אינדירה גנדי למרכז העיר רק 8.67 דולרים.

אתר התיירות האנגלי Cheapflights Media פרסם לאחרונה את רשימת הזמן והמחיר הממוצע של נסיעה במונית מהעיר לשדה התעופה בערים מרכזיות סביב העולם.

ומה איתנו?
עוקץ המוניות: כך מרמים תיירים בישראל

לפי הסקר, נסיעת מונית בהודו אמנם הכי זולה, כשמיד אחריה מדורגת הנסיעה משדה התעופה מיניסטריו פיסטריני (Ministro Pistarini) שבבואנוס איירס, ארגנטינה, לשכונה פלרמו (Palermo) ועליה תשלמו 9.76 דולרים או 0.30 דולר לק"מ. אבל תתחילו לחסוך כסף אם אתם מתכננים להיות ביפן. בבירת ארץ השמש העולה תשלמו את המחיר היקר ביותר בין שדה התעופה נריטה שבטוקיו לרובע שינג'וקו הפופולרי - 214.53 דולרים לנסיעה בת 76 ק"מ.

באירופה, נסיעה בת 23 דקות מברלין לשדה תעלה כ-41.96 דולרים, או 3.50 דולרים לק"מ, כשדווקא לונדון מדורגת כמדינה שבה נסיעה במונית לשדה אינה יקרה באופן משמעותי - 50.81 דולרים, או 2.10 דולרים לק"מ.

מונית טקסי של ניו יורק. AP
אם יישאר לכם כסף תוכלו לומר: "קיפ דה צ'יינג'". מוניות בניו יורק/AP

ניו יורק: צהוב עולה

עוד באירופה: מי שיגיע לבירת צרפת, פריז, כדאי שיצטייד בלא מעט מזומנים, כיוון שבשביל להגיע לשדה התעופה תאלצו לשלם הכי הרבה מאשר בכל עיר אחרת באירופה.

ואם כבר חופשה באירופה...
לא רק פריז ולונדון: הערים הסודיות של אירופה
אירופה שלא הכרתם: לא מתויירת ובמחירים זולים
אירופה: העיירות והכפרים הסודיים שיצאו מתוך גלויה

מחיר נסיעה במונית משדה התעופה שארל דה-גול הפריזאי לשדרות השאנז אליזה המוכרות, יעלה כ-72.80 דולרים לכיוון, או 2.20 דולר לק"מ (סה"כ מרחק של 32.5 ק"מ). להגיע לשדה בברצלונה משדרות הרמבלאס, מרחק של 14.5 ק"מ בלבד, יעלה לכם כ-31.88 דולרים. ברומא תשלמו מעט יותר כדי להגיע לשדה התעופה Ciampino, שבו נוחתות בדרך כלל חברות לואוקוסט - 43.66 דולרים.

ומה קורה בערי ארה"ב האהובות על הישראלים? לא זול, אבל גם לא בשמיים. נסיעה בת 26 דקות משדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו לעיר שבה שוכן גשר הזהב, תעלה כ-56.51 דולרים, או 2.20 דולרים לק"מ. מי שימצא עצמו בלוס אנג'לס ייאלץ להיפרד מ-49.58 דולרים עד שיגיע לדאונטאון המפורסם של אל.איי. ב"תפוח הגדול", הלוא היא מנהטן המוכרת בזכות המוניות הצהובות שלה, תעלה נסיעה מהטיימס סקוור ל-JFK כ-57.48 דולרים.

ואם כבר ביבשת אמריקה, למי שמתכנן להגיע למונדיאל בברזיל בחודש יוני הקרוב, כדאי לדעת שנסיעה משדה התעופה הבינלאומי של ריו דה ז'ניירו, "עיר הקרנבלים", למרכזה תעלה בסך הכל 17.97 דולרים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שירות מוניות גט טקסי. ערן לם,
לשלם 43 דולרים מנתב"ג לתל אביב זה יקר? מונית ישראלית/ערן לם

וכמה אנחנו משלמים כדי להגיע לשדה?

ונעבור לאסיה. תאילנד נתפשת בדרך כלל כמדינה לא יקרה במיוחד, אבל דווקא על מונית משדה התעופה הישן יותר של בנגקוק, דון מואנג (Don Mueang), לרחוב קאווסאן רואד, האהוב על התרמילאים הישראלים, תשלמו כ-52.92 דולרים לנסיעה. בסין תעלה לכם נסיעה מהשדה לאזור צ'איויאנג בלב בייג'ינג כ-52.40 דולרים וזמן של 70 דקות לערך.

אותם תרמילאים שימשיכו לסידני, אוסטרליה, ישלמו עבור מונית מהעיר 42.97 דולרים כדי להגיע לטרמינל. באוקלנד השכנה מניו זילנד, לעומת זאת, ייאלצו המוצ'ילרים לבזבז כ-66.29 דולרים כדי להגיע לעיר. לא בדיוק מסתדר עם המונח "להתכלב".

אלו שיטוסו לערים המרכזיות ביבשת אפריקה ויחליטו להגיע לעיר במונית, לא יישלמו סכומים גדולים. כך, למשל, משדה התעופה הבינלאומי של קייפאטון למרכז העיר, נסיעה של כ-17 דקות ומרחק של 19.3 ק"מ, תעלה כ-30 דולרים. ומשדה התעופה של קהיר, שכנתנו, אל מרכזה תשלמו בסך הכל כ-19.15 דולרים לנסיעה בת כחצי שעה.

ומה אצלנו?
המחירון המומלץ של משרד התחבורה לנהגי המוניות מתל אביב לנתב"ג או בכיוון השני, עומד על 139 שקלים בתעריף 1 (מ-05:00 עד השעה 21:00) ו-158 שקלים בתעריף 2 (מ-21:00 עד 05:00).

מונית מבית וואלה! שברחוב אבן גבירול לשדה התעופה בנתב"ג, תעלה בחברת גט-טקסי כ-135 שקלים בתעריף 1 (למי שיישלם באשראי במונית), ואילו מוניות בלפור ובית החייל הציעו לנו לנסוע במחיר של 150 שקלים לכיוון או לשים מונה, ללא הבדל של יום ולילה. במוניות פלטין המחיר בתעריף 1 עמד על 150 שקלים לנוסע אחד עם מזוודה (יותר נוסעים ומזוודות - יותר כסף), ואילו בתעריף 2 כ-140 שקלים.

כלומר, נסיעה ממוצעת בישראל מהשדה לתל אביב תעלה כ-43 דולרים (לפי שער של 3.5 דולרים) - מרחק של כ-15 ק"מ. מעניין מה אשר, הנהג שלנו מ"ארץ נהדרת", היה אומר על זה?!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully