וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה על שלושה אתרים לא מוכרים, אבל מרהיבים

18.3.2012 / 13:12

נחל סער, הר הקפיצה בנצרת ופארק מעיינות עדן הם שלוש פינות חמד לא מוכרות בארץ, המהוות אופציה חדשה לבילוי משפחתי. והכי חשוב, הכניסה בחינם

החמ"ת, החברה הממשלתית לתיירות האמונה על פיתוח אתרי תיירות רבים בארץ, ממליצה על שלושה אתרים מסקרנים במיוחד, פינות חמד לא מוכרות המהוות אופציה חדשה לבילוי משפחתי. והכי חשוב, מדובר באתרים טבעיים שהכניסה אליהם חופשית ואינה מצריכה תיאום מראש.

נחל סער

נחל סער. חמ"ת, ספק 500
הטיילת מתאימה לשיטוט רגלי אך אפשרית גם כניסת רכב פרטי. נחל סער/ספק 500, חמ"ת

יש לשים לב שלא מדובר במפל המוכר אלא בנחל עצמו, שבימים אלו מלא במים. לאחר עבודות שיקום אינטנסיביות שבוצעו על ידי החמ"ת, רשות ניקוז כנרת ומג'דל שאמס, שוקם אגן הנחל ושודרגה הדרך החקלאית העוברת בסמוך לו, והפכה לטיילת לאורך הנחל באורך של 1,800 מטר. עד שהחלו עבודות השיקום במקום, סבל האזור שסמוך לנחל מהזנחה שנמשכה שנים, ובזכות השיקום המשותף הפך לפנינה שניתן לטייל בה.

נחל סער. חמ"ת, ספק 500
בימים אלו מלא במים. נחל סער/ספק 500, חמ"ת

הטיילת מתאימה לשיטוט רגלי אך אפשרית גם כניסת רכב פרטי. יחד עם זאת הוכשרו מגרשי חניה במבוא הצפוני והדרומי. לצד הטיילת קיימים מספר מבנים שעתידים להפוך לעסקים קטנים שימכרו את תוצרתם של יישובי המקום. הרעיון בבסיס התוכנית הוא הקמת מיזם תיירותי על עקרונות של פיתוח בר קיימא במקום האטרקטיבי ביותר בבקעת היעפורי ובצפון הגולן.

טיול בעונה זו הוא מרשים ביופיו שכן הנחל, שזורם בין רמת הגולן והר החרמון עובר למעשה בין סלעי הגיר והדולומיט הלבנים של החרמון לבין אבן הבזלת השחורה של רמת הגולן. לאורך כל המסלול ניתן להתרשם מפריחה של סחלבים, צנון פגיוני ועוד, לצד עצי אלה ארץ ישראלית, אלון מצוי וצמחייה עשירה נוספת אופיינית לסביבה הגדלה על אבני גיר ועל אדמה בזלתית. הגישה לנחל אפשרית הן מכביש 98 והן מכביש 99.

הר הקפיצה בנצרת

הר הקפיצה. טל גליק, ספק 500
מקור שם ההר הוא בקפיצת ישו מההר אל העמק בנסיון לברוח מההמון שרדף אחריו. הר הקפיצה/ספק 500, טל גליק

לאחר טיול בעיר נצרת בשוק ובסמטאות העיר כדאי לסיים בהליכה לקראת שקיעה בדרך יפה שיורדת מהר הקפיצה ועד איקסל. דרך זו פותחה על ידי החמ"ת והקק"ל כחלק מדרך הבשורה ושווה טיול גם אם אתם לא צליינים. "דרך הבשורה" שנחנכה לא מזמן הינה תוואי שמתחקה אחר דרכו ופעילותו של ישו בגליל מהר הקפיצה ליד נצרת ועד לכפר נחום בגדה הצפונית של הכנרת, אורך הדרך כ-62 ק"מ.

הר הקפיצה. טל גליק, ספק 500
נוף עוצר נשימה. הר הקפיצה/ספק 500, טל גליק

מקור שמו של ההר הוא בקפיצת ישו מההר אל העמק בנסיונו לברוח מההמון שרדף אחריו. הר הקפיצה שוכן בדרומה של העיר נצרת ומפסגתו ניתן לראות נוף עוצר נשימה של התבור ממזרח, הכרמל ממערב וביניהם את מרחבי עמק יזרעאל. ממול נשקפים הגלבוע, גבעת המורה וגבעות עין דור. הגישה להר הקפיצה היא מהכניסה לעיר מכיוון עפולה, דרך כביש 60. כדאי שתחכה מכונית אחת בשביל מעל המנהרה שמובילה לנצרת כדי לא לעלות בחזרה.

פארק מעיינות עדן, הקצבייה

קצבייה. חמ"ת, ספק 500
למרות שנפתח לפני כמה שנים, מרבית הטיילים לא מודעים לקיומו. מעיינות הקצבייה/ספק 500, חמ"ת

פארק מעיינות עדן (הקצבייה) הוא אתר נופש ופנאי במרכז רמת הגולן (ליד קצרין) לשימוש הציבור הרחב. פארק המעיינות הינו פארק טבעי שנובעים בו מספר מעיינות. הגדול והשופע ביותר הוא מעיין סלוקיה, מקור המים המינרליים הטבעיים של מי עדן. האתר פותח על ידי חמ"ת, מועצה אזורית גולן ומי עדן. למרות שהאתר נפתח לציבור כבר לפני כמה שנים, עדיין מרבית הטיילים אינם מודעים לקיומו. המעיינות המפכים מתוך חורשת אקליפטוסים, דרומה, לכיוון הכינרת, יוצרים בדרכם מפלי מים קטנים ובריכות קטנטנות ויפות, שיחד עם צמחיית הנחלים הסבוכה, תורמים ליצירת אתר נוף ייחודי.

פרויקט פיתוח האתר כלל: מערכת שבילי הליכה מאספלט, שמשולבים בהם אבנים מקומיות, המלווים את המים ממקור נביעתם, דרך בריכות שכשוך, מפלי מים קטנים ותעלות מים, עד לבריכה מרכזית גדולה, שסביבה מדשאות ושטח לפעילות נופש; בריכות שכשוך ומשחקי מים לילדים; אזור נפרד עם שולחנות ישיבה לפיקניקים ומשחקים; בוסתן עם צמחייה מיוחדת ועשירה, בנוסף לצמחייה הטבעית, הקיימת בשטח; מגרש חניה מאספלט לשימוש אורחי האתר וגדר אבן דקורטיבית בצד המערבי. הגעה לאתר הינה מצומת קצרין להמשיך לכוון צומת המפלים ולאחר כקילומטר מופיע השלט "מעיינות קצבייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully