וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג הגלגלים: מסלולי אופניים אורבניים ליום כיפור בערים הגדולות

6.10.2011 / 15:39

יום הכיפורים הוא ההזדמנות היחידה בשנה לרכוב איפה שמתחשק בלי הגבלה ובלי סכנה (כמעט). שווה לנצל את הזדמנות הפז לצאת למסעות עירוניים דווקא איפה שאי אפשר ביומיום

עוד אין לכם אופניים? למה אתם מחכים? כך תבחרו את הזוג הכי מתאים

יום הכיפורים מספק תפאורה מושלמת לשיטוט אופניים במקומות מוכרים הקרובים למקום מגוריכם. משהו בדממה המופתית ובמראה המכוניות הלא נוסעות, משווה לעיר לוק של פוסט התקפה רדיואקטיבית, וגורם לרוכב האופניים לחוש קצת כמו הגיבור היחיד ששרד.

לפניכם כמה הצעות לסיורי אופניים אורבניים בערים הגדולות בארץ. המרחקים המצוינים בכל מסלול הם המקסימליים. אפשר כמובן תמיד לעשות פרסה ולרכוב חזרה על סוס הברזל שלכם בכל שלב.

ילדים נוסעים באופניים בכביש ריק ביום כיפור 2010. רויטרס
הלאה, סוסי הברזל. יום כיפור על אופניים/רויטרס

קריית שמונה

שמורת טבע הבניאס. ShutterStock
הכל יפה מסביב. קריית שמונה/ShutterStock

מסלול הבניאס
כל סביבת קריית שמונה מאוד יפה, בעיקר בעונה זו. יוצאים יוצאים מהעיר לכיוון דרום בית הלל, על הכביש, אפשר להתחבר לטיילת שלאורך הבניאס, ולחזור לאורך הבניאס. מי שרוצה להתחיל בצפון העיר, יעלה על כביש 99 וימשיך לבקר חברים בקיבוץ הגושרים, בשאר יישוב וכך עד אזור שמורת הבניאס.
מרחק: עד 20 קילומטר

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

עכו העתיקה

עגו. ShutterStock
לדחוף את האופניים, והגעתם. עכו העתיקה/ShutterStock

סמטאות עכו העתיקה
עכו העתיקה מלאה בדרך כלל בהרבה מאוד אנשים ותיירים, התנועה צפופה וקשה לפלס את הדרך, שלא לדבר על מעבר באופניים. יום כיפור הוא הזדמנות פז למתגוררים בעיר החדשה לרכוב לאיבוד בסמטאות המקסימות של העיר העתיקה, כשהכיוון הכללי הוא המגדלור. באזור המגדלור אפשר לעצור בסמוך לתותחים, שם תמתין לכם עלייה המובילה לחומות העיר. חסרי הכושר ייאלצו לרדת מן האופניים ולדחוף אותם עד להמשך הרכיבה על החומות.
מרחק: 3-5 קילומטר.

חיפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כדאי לעצור בחוף תל שקמונה. מסלול בת גלים בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסלול 1: אזור בת גלים
מתחילים בתחנה המרכזית של חיפה, עוברים ברחובות שכונת בת גלים ומתחברים לקזינו הישן. חיפה ידועה כעיר של עליות וירידות, מה שהופך אותה ללונה פארק לרוכבי אופניים ביום כיפור. רוכבים על טיילת בת גלים הארוכה לאורך הים עד מסעדת מקסים באזור הכרמל. המסלול הוא מישורי ועובר דרך חוף שקמונה היפה, בו מומלץ לעצור למנוחה.
מרחק: שבעה קילומטר.

מסלול 2: טיילת לואי
מתחילים באזור מרכז פנורמה על רחוב יפה נוף, שביומיום עמוס לעייפה בכלי רחב ועוברים ושבים. נוסעים על טיילת לואי, המקום עם הנוף היפה ביותר בחיפה, המשקיף על כל העיר ועל נמל חיפה. ממשיכים לנסוע ברחוב יפה נוף הציורי או עוברים לרחוב הנשיא הרחב המקביל (נמצא 20 מטר דרומית) עד שמתחברים לרחוב טשרניחובסקי באזור מנזר הכרמליטיות. נוסעים על הרחוב עד סטלה מאריס, בה ניתן לעצור בנקודת תצפית יפהפייה נוספת, ויורדים את דרך סטלה מאריס עד רחוב הגפן. ממשיכים כמה מאות מטרים ברחוב, עד שמגיעים לתחילת רחוב שדרות בן גוריון, שנראה כמו ההמשך של הגנים הבהאים. יורדים את השדרה עד נמל חיפה.
מרחק: ארבעה קילומטר.

נתניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבישים מצוינים לאורך הטיילת. נתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסלול טיילת נתניה
המסלול מתחיל בבית חולים לניאדו, ממשיך לכל אורך הטיילת, עובר באמפי גן המלך, וממשיך דרומה עד פולג. הכבישים לכל אורך הטיילת מאוד ארוכים וטובים, מה שהופך ליתרון עבור רוכבי אופניים, כי בכל יום אחר מפוצצים במכוניות. הכבישים לא מישוריים לכל אורכם, מה שמספק כמה ירידות כיפיות.
מרחק: 6-7 קילומטרים

תל אביב

טיילת תל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מבת ים עד הרצליה בלי אף מכונית. טיילת תל אביב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

מסלול 1: ממלון הילטון עד יפו
מתחילים ממלון הילטון תל אביב לכיוון דרום. מדובר באחת הירידות הכיפיות בתל אביב. ממשיכים לדווש עם הכביש לכיוון יפו ופונים ימינה בכיכר השעון. בנקודה זו קחו נשימה עמוקה לפני העלייה הקשה של רחוב יפת. כשתגיעו לפסגה, התגלגלו בחזרה. אפשר להמשיך הלוך ושוב כמו מטוטלת.
מרחק: 2-3 קילומטר.

מסלול 2: צפון אבן גבירול עד כבישי איילון
בקצהו הצפוני של רחוב אבן גבירול ניצב גשר רוקח, שהירידה ממנו היא ספתח נאה למסלול זה. במורד הגשר רוכבים ימינה לכביש המוביל ליציאות של איילון דרום וצפון. ממש לפני היציאה ימינה לאיילון דרום, נצלו את הקרבה לאוניברסיטה, וקחו שמאלה בעלייה המשולטת. זוהי עלייה סופר קשה עבור רוכבי אופניים, אבל הירידה היא לא פחות מסללום היסטרי. כשתגיעו חזרה למטה, צאו ביציאה האהובה עליכם באיילון, ותיהנו מהריק והשקט המוזר שסביבכם.
מרחק: 2-4 קילומטר, או יותר, תלוי בכם.

רחובות מומלצים לירידות מגניבות:
שדרות בן ציון מרוטשילד לכיוון בוגרשוב: עדיף להגיע לשם אחרי שהילדים יתפזרו, ואז תוכלו לגלוש לכם בכיף במורד השדרה בלי לשים יד העל הברקס.
רחוב גאולה: רחוב שקט בלי רמת סיכון גבוהה לילד פתאומי ועם ירידה ארוכה ותלולה יחסית. מתחילים באלנבי ויורדים לים, וחוזר חלילה.

מסלול 1: שביל ירושלים החדש בעמק הארזים
מתחילים במבשרת ומגיעים לכפר הערבי הנטוש ליפתא. השביל מסודר ורובו סלול. בכפר עצמו פזורים בתי הכפר על מדרונות נחל נפתוח היורד אל נחל שורק. אפשר להסתובב בין מבני האבן, שריד לבנייה ערבית יפה עם כיפות, קשתות ומרפסות הפונות אל נוף החורש הטבעי. עבור מי שגר בתוך ירושלים ההגעה קשה, אבל המאמץ שווה. כמו כן, בדרככם ברחובות ירושלים על אופניים (ובכלל) שימו לב בעוברכם ליד שכונות דתיות. לא כולם מקבלים יפה את הרכיבה ביום הכיפורים.
מרחק: 6-7 קילומטר.

מסלול 2: רחוב יפו
את הרכיבה ברחוב יפו, העמוס בכלי רכב בימים כתיקונם, באזור מגרש הרוסים, כדאי להתחיל באזור התחנה המרכזית של ירושלים. הרכיבה הנעימה ממשיכה עד שער יפו בעיר העתיקה.
מרחק: 4-5 קילומטר.

עומסי תנועה כבדים בעקבות סגירת רחוב יפו בירושלים עקב הכנת תשתית לרכבת הקלה, ינואר 2011. עומר מירון
להגיע עד העיר העתיקה. רחוב יפו, ירושלים/עומר מירון

באר שבע

נחל באר שבע עלה על גדותיו ינואר 2010. אמיל טבוסוב
מסלול מישורי. נחל באר שבע/אמיל טבוסוב

המסלול המישורי עובר לאורך נחל באר שבע בדרום-מערב באר שבע, שפותח לאחרונה, ומה שהפך אותו לנעים מאוד לרכיבה, בעיקר בעונה זו, שעדיין יבשה (בתקופת השטפונות הנחל עולה על גדותיו). מתחילים באזור התחנה המרכזית (מרכז ביג) ליד מונטנה לשעבר, וממשיכים עד הפנייה ימינה לכיוון בסיס חצרים.
מרחק: 6-7 קילומטר.

סייע בכתיבת הכתבה רז גורן, מדריך טיולי אופני הרים

לפורום טיולים בארץ של וואלה!

לרכישת אופניים בוואלה! שופס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully