וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים לרומא? תתכוננו לשלם מס כפול במלון

תכננתם חופשה זולה בבירת איטליה? תכינו קצת יותר מזומנים, כי מהיום תשלמו פי שניים מס על לינה במלונות בעיר. למה, אתם שואלים? כי הכסף הנוסף יישמש לתיקונים, שיפוצים ואחזקת העיר. אז בכמה המהלך ייקר לכם את החופשה?

רומא פיאצה ברבריני. ShutterStock
התיירים ישלמו פי 2 מס על לינה. מלון ברומא/ShutterStock

חופשה ברומא אף פעם לא היתה עניין זול, אבל מהיום היא הופכת להיות הרבה יותר יקרה: רשויות התיירות בבירת איטליה החליטו כי מהיום (ב') יוכפל המס על לינה במלונות עבור תיירים, לפי חוק שאושר לפני חמישה שבועות.

משמעות היוקר בלינה, עבור אלו שילונו במלונות 5 כוכבים, היא תשלום של 7 אירו לאדם ללילה (לעומת 3 אירו עד כה) בנוסף לתעריף שהם ישלמו על מחיר החדר. מי שילון במלון 4 כוכבים, ייאלץ להיפרד מ-6 אירו ללילה (לעומת 3 אירו עד כה), ואלו הלנים המלון 3 כוכבים ישלמו 2 אירו בנוסף על 2 האירו ששילמו עד כה, כלומר 4 אירו בסך הכל. אם מצאתם עצמכם במלון 2 כוכבים, תשלמו 3 אירו (לעומת 2 אירו עד כה) ואם נאלצתם לישון במלון שבו כוכב אחד ובודד - תשלמו 2 אירו ללילה במקום אירו אחד שהיה נהוג עד היום.


עוד על איטליה בוואלה! תיירות:
רומא למתקדמים: 10 מקומות שאתם חייבים להכיר בעיר
אומבריה: האחות היותר מוצלחת של טוסקנה
השמפניה של קמפניה: חופשה בדרום איטליה


המס על הלינה במלונות ברומא, שמכונה גם "tassa di soggiorno", ייגבה בסוף השהייה שלכם במלון ונועד לממן את שיפוץ ואחזקת העיר. אלו מכם שילונו בהוסטלים בעיר, לא ייאלצו לשלם תוספת למחיר הקבוע ללילה. מי שילון בלינת קמפינג בגבולות העיר או בלינה של B&B יישלם את התעריף המוזל ביותר במס.

סוכני נסיעות ואנשי תיירות בעיר, שלהם ניתנה התראה של פחות מחודש על המהלך, ביקרו את העלייה במס הלינה - מה שאומר שמעתה הם ייאלצו לספוג בעצמם את העלויות הנוספות בחבילות הנופש שכבר נמכרו, או לבקש מלקוחותיהם תשלום נוסף. סוכנות אחת העריכה, כי היא עלולה לשלם עד 150 אלף אירו עקב ספיגת התשלום הנוסף.

"הרשויות הפיננסיות של רומא חייבות להיות במצב כלכלי נואש, אם הן נקטו בכזה מהלך", אמר טום ג'נקינס, יו"ר אגודת מארגני התיירות באירופה. ג'ניפר טומבאו, בעלת סוכנות נסיעות באירופה, אמרה שצעד כזה עלול לגרום לסוכני נסיעות, כמוה, להימנע מלשלוח תיירים לאיטליה. "התחלנו כבר לשווק חבילות נופש לרומא ב-2015 לפי מחירים שחושבו ללא הכפלת המס על הלינה", הוסיפה. לטענתה, המדיניות של סוכנות הנסיעות שלה לא מאפשרת לדרוש תשלום נוסף מהלקוחות ועתה היא תיאלץ לשווק יעדים אחרים, שישתלמו לסוכנות מבחינה כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully