וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים גורשו מהמלדיביים בשל המבצע בעזה

31.7.2014 / 21:47

תייר ישראלי שראה שלט ועליו צלב קרס שהשווה את ישראל לגרמניה הנאצית, קרע אותו ועורר מהומה במדינת האיים. בעקבות כך, החליטו השלטונות "לפנות" 30 ישראלים מהאי. שר בממשלה: "עשינו זאת לבטחונם"

חופשה באיים המלדיביים. ShutterStock
פחות ידידותיים לישראלים כרגע. תיירים במלדיביים/ShutterStock

תיירים ישראלים גורשו השבוע מאתר נופש באיי המלדיביים, לאחר שאחד מהם קרע שלט שהשווה את צלב קרס לדגל ישראל. הגולשים הישראלים, כ-30 במספר, הוכרחו לעזוב את האי טולוסדו (Thulusdhoo), שליד הבירה מאלה, לאחר שתושבי הארכיפלג המוסלמים מחו על הורדת השלטים על ידי הישראלים.


עוד על התיירות ו"צוק איתן":
צפו: מה שהפיליפינים עשו למען ישראל
גם אוגוסט יהיה זול מאוד: דילים במחירי רצפה
המצב הביטחוני הפך את אילת ליעד הכי חם הקיץ


המתיחות באי החלה לאחר שתייר ישראלי קרע את השלט עם צלב הקרס, שהוצמד לעץ קוקוס, וכאמור השווה את ישראל לגרמניה הנאצית. שר בממשלה המלדיבית, מוחמד שריף, טען שפינוי הישראלים נעשה לטובת בטחונם. "היתה עלולה להיות כאן תקרית לא נעימה וזו הסיבה שהתיירים פונו מאתר הנופש", אמר שריף לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

לדבריו, לא נאסר על ישראלים להיכנס למלדיביים, שנחשבת למדינת נופש פופולרית עקב חופיה היפים והגלים מצוינים לגלישה, אבל עם זאת המלדיבים כועסים על ישראל עקב המצב בעזה. "אנחנו לא מחרימים אותם", הוסיף השר, "אבל על התיירים הישראלים לזכור שהם מבקרים במדינה שהיא 100 אחוזים מוסלמית ואנחנו תומכים ללא תנאי במטרה הפלסטינית". בנוסף, השר אמר שממשלתו נקטה צעדים שיביעו את עמדת המדינה כלפי ישראל.

חופשה באיים המלדיביים. ShutterStock
הישראלים מהווים כאחוז מסך התיירים בשנה. האיים המלדיביים/ShutterStock

במלדיביים החלו השבוע ליישם חרם על מוצרים ישראליים וגם ביטלו שלושה הסכמים של שיתופי פעולה בנושא בריאות, תיירות וחינוך. "היבוא מישראל אמנם קטן, אבל אנחנו מחרימים את המוצרים כצעד מחאתי", אמר שריף והוסיף ששלושת ההסכמים סוכמו עוד בממשל הקודם ב-2009 ובעיקרם נשארו על הנייר.

מעבר לחרם על מוצרים ישראליים, החלו במלדיביים לאסוף כסף עבור הפלסטינים בעזה בשל מבצע "צוק איתן".

המלדיביים נודעים עבור תיירים בעולם, ובעיקר מישראל, כאתר נופש של גולשי גלים ובו גם איים עם שוניות יפהפיות, מה שהפך את האתר ליעד ירח דבש עבור זוגות צעירים. למדינה הגיעו בשנה שעברה יותר ממיליון תיירים, שמהם פחוז מאחוז היו מישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully