וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענישים את ארדואן: הישראלים מבטלים חופשות בטורקיה

דבריו של ארדואן, המשווים את ישראל להיטלר, כמו גם חידוד אזהרת המסע לטורקיה, גרמו לישראלים "לחשב מסלול חופשה מחדש", ורבים מבטלים את הנופש ומשנים יעד. סוכנות נסיעות: "בטיסה לטורקיה היום כל המקומות נותרו ריקים"

ארדואן: "הגענו להסכמה על פיצויים מישראל". צילום מסך
הישראלים חוזרים "להעניש" את טורקיה. ארדואן/צילום מסך

התבטאויות אנטישמיות מצד ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אינן דבר חדש, אבל דבריו הגזעניים הפעם שהשוו את ישראל להיטלר במבצע "צוק איתן", כמו גם חידוד אזהרת המסע של משרד החוץ לטורקיה, תפסו באמצע הקיץ אלפי ישראלים שתכננו להעביר את יולי-אוגוסט באנטליה, ועתה מתחילים לחזור בהם.

מחברות התיירות וסוכנויות הנסיעות מסרו לנו היום (א'), כי נרשמו לא מעט ביטולים של ישראלים, שהזמינו נופשונים בקלאבים הכל כלול של אנטליה ושאר ריזורטים בטורקיה. מאחת מסוכנויות הנסיעות, שלא הסכימה לחישוף את שמה, נמסר לנו שהתקבלו אלפי פניות של לקוחות בנושא ביטולים או שינויי יעד בכל הנוגע לטורקיה בימים האחרונים. לדברי הסוכנות, "היום יצאה טיסה לטורקיה וכל המקומות שנרכשו על ידי ישראלים נותרו ריקים, משמע גם לקוחות שהבינו שישלמו דמי ביטול מלאים עבור החופשה, בחרו בכל זאת לא לטוס הבוקר".


עוד על התיירות ומבצע "צוק איתן":
כך הישראלי המכוער מנצל הטבות לתושבי הדרום
'צוק איתן': קוריאן אייר עצרה את טיסותיה לישראל
אפקט ”צוק איתן”: דילים בארץ ולחו”ל במחירי רצפה
המצב הביטחוני הפך את אילת ליעד הכי חם הקיץ


"חלק פוחדים, חלק כועסים על ארדואן", אומר סמנכ"ל השיווק של השטיח המעופף, יאיר אשר. לדבריו בטיסת הבוקר של החברה לטורקיה לא הגיעו רק 8 נוסעים, אבל החשש הוא כי עם העמקת הקרע בין שתי המדינות הישראלים יבחרו להדיר את רגליהם וכספם מ"ארץ הקלאבים".

גם גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס, סיפרה לוואלה! תיירות שאנשים מבקשים להחליף את הנופש בטורקיה ליעד אחר, כמו בורגס, ייוון, מלטה שמאופיינים בבטן-גב, או יעדים של עד כשלוש שעות טיסה. "מה שהוסיף לשינוי הטיסות זה הסיפור של אזהרת המסע של משרד החוץ", היא מוסיפה.

לדבריה ישנם ביטולים כלליים לחופשות בטורקיה בשיעור של 30 אחוזים, כמו גם המון שאלות של משפחות, הורים לחיילים או של בן זוג במילואים לגבי הזמנות לטווח הארוך, במידה והמבצע יימשך. "במקביל", אומרת זכאי, "יש את הלקוחות שיודעים לנצל הזדמנויות ומאחר והמחירים עד אוגוסט ירדו ב-40 אחוזים, ומזמינים נופשונים מהרגע להרגע במחירים זולים".

בית מלון, אנטליה, טורקיה. slava296, ShutterStock
הישראלים מחפשים אלטרנטיבות לטורקיה. בית מלון באנטליה/ShutterStock, slava296

הישראלים עושים "אחורה פנה"

בשנה האחרונה היה נראה כי היחסים עם טורקיה מתחממים, במיוחד לאור הסכם מסתמן בין שתי המדינות והתנצלות ראש הממשלה נתניהו על הרג האזרחים הטורקיים באירועי ה"מאווי מרמרה" ב-2010. בנוסף, גם ועדי העובדים של החברות הגדולות בישראל, "הברומטר של התיירות הישראלית", שנהגו באופן תדיר לשנע את אלפי עובדיהם לנופש השנתי בטורקיה והחרימו אותה, הראו בחודשים האחרונים נכונות לחזור ולנפוש במדינה בעקבות ההסכם המתגבש.


עוד בוואלה! תיירות:
חובה לראות? 10 היעדים המאכזבים בעולם
כך תגרמו לנוסע שלפניכם לא להוריד את המושב בטיסה
לאיזו מדינה יש את הדרכון הכי חזק בעולם?
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון


אולם תוכניות לחוד ומציאות לחוד. הדברים הקשים שארדואן ממשיך להשמיע בתקשורת הטורקית, כמו גם ההפגנות האלימות מול שגרירות ישראל באנקרה בשבוע שעבר והתזכורת לאזהרת המסע של משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור, גורמים לישראלים לעשות "אחורה פנה" ולחשב מסלול חופשה מחדש, או לבטל אותה.

"נכון להבוקר, מרבית הפניות הן בכל הקשור לשינויי תאריכים או למציאת יעדים חלופיים עבור חופשה בטורקיה", מסר מנכ"ל גוליבר תיירות אונליין, זיו רוזן. לדבריו, "החברה עושה את מרב המאמצים מול הספקים למזעור הנזקים לצרכן ובמציאת חלופות ופתרונות. באשר לתיירות הפנים, אנו ערים לעלייה בביקושים לחבילות נופש בטבריה, ים המלח ואילת. אך עוד מוקדם לקבוע בהאם מדובר במגמה כתוצאה מהמשך הלחימה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
מחפשים יעדים חלופיים. נוסעים בנתב"ג/יותם רונן

גם בתיירות הפנים יש עצירה מוחלטת

ומה לגבי החזר כסף בדבר ביטולי חופשות? יש לזכור כי אזהרת המסע של משרד החוץ אינה חדשה, וקיימת מזה שנים, אולם משרד החוץ חזר והדגיש אותה עבור הישראלים שטסים במיוחד בימים אלו של הקיץ.

מי שהזמין חופשה שיוצאת בטווח של מעל חמישה ימים מהיום, יוכל לבטל את החופשה ולקבל החזר כספי או לחילופין לעשות שינוי יעד. מי שהזמין חופשה בטווח של חמישה ימים מהיום יטופל נקודתית, בהתאם להסכמים עם חברות התיירות, התעופה והמלונות בחו"ל ויסייעו לו במידת האפשר. כרגע מדובר על דמי ביטול מלאים, אבל נעשים מאמצים לסייע ללקוחות האלה.

בכל מקרה, כל מקרה ייבדק לגופו וינסו לסייע ללקוחות ככל האפשר בהחזרת דמי הביטול או בהחלפת יעד ולמזער את הנזק ללקוח במידת האפשר ובמידת המגבלות.

מחברת ישראייר נמסר כי "נוסעים שהזמינו חבילות נופש לטורקיה, ליציאה במהלך השבוע הקרוב ויתעניינו לבטל את החופשה - תבחן החברה כל מקרה לגופו. במידה וניתן נחליף יעד". עם זאת, החברה טוענת ש"על-פי החוק אזהרת מסע אינה עילה לביטול טיסה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במקרים שבהם הלקוחות ביצעו את הזמנת הטיסה, כאשר כבר הייתה אזהרת מסע ליעד - מצב שרלוונטי להזמנות הקיימות".

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, סיפר לוואלה! תיירות, כי בשעות האחרונות המארגנים נמצאים בקשר עם הספקים בטורקיה, שמוכנים להגמשה וביטול תמורת דמי ביטול של 300-250 דולרים.

עוד הוסיף פתאל, כי גם בתיירות הפנים יש עצירה מוחלטת של כ-50-40 אחוזים. "הנזקים לענף הם עצומים", הוא אומר, "כיוון שיולי-אוגוסט מייצגים 40 אחוזים מההכנסות השנתיות, ולכן זהו נזק כלכלי שיכול לאיים על היציבות בענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully