מתכננים לטוס? בדקנו עלות חופשות ליעדים מבוקשים

"גלובס" בדק גם מה ההפרשים במחירים בין יולי לאוגוסט ומה חושבים בענף על המועד המומלץ להזמנת נופשונים באגן הים התיכון ■ חופשה באי קוסמי שבתאילנד תעלה עד 38 אלף ש', חופשה ביער השחור תעלה 14,000 ש'

מתכננים לטוס ליעדים מבוקשים בעונת הקיץ, דוגמת היער השחור, טוסקנה, פריז, ניו יורק ובנגקוק? מומלץ להזמין מוקדם ככל האפשר. "מדובר ביעדים מבוקשים שאליהם התעריפים הזולים יותר, השמורים למזמינים מראש, נחטפים מהר. גם מלאי הטיסות הסדירות ליעדים המבוקשים מוגבל, ואפשרויות הצ'רטר אליהם כמעט ולא קיימות", ממליץ צביקה קרפל, תיירן ומנכ"ל אתר הנסיעות המקוון "קונטיקי".

יניב בן יעקב, מנהל אופרציה בחברת כרמל שירותי תיירות, טוען שהמחירים ביולי-אוגוסט הם קודם כל נגזרת של יעד, אופי החופשה וביקוש, ורק אחר כך של מועד רכישה. "טיולים מאורגנים הפונים למגזרים מסוימים, כמו המגזר הדתי, או ליעדים 'חדשים' שאנחנו מנסים להחדיר לשוק הישראלי, כמו איסלנד - יש לנו עניין לתת הנחות לנרשמים בהרשמה מוקדמת. זו הסיבה שלטיול המאורגן לאיסלנד באוגוסט נתנו הנחה של 575 שקל לכל מי שנרשם בהרשמה מוקדמת". מצד שני, אומר בן יעקב, מחירי טיולים ליעדים פופולריים וקלאסיים יותר בקיץ, הוא על פי רוב אחיד ולא משנה מתי מזמינים.

בסוכנות הנסיעות נתור מקבוצת ישראייר מתמרצים על רישום מוקדם. כך למשל, טיול מאורגן לארה"ב מוצע כיום בכ-60 אלף שקל (כ-17,000 דולר) המשקף הנחה של כ-2,100 שקל (כ-600 דולר) למשפחה בת 4 נפשות לנרשמים עד אמצע מאי. "רישום מוקדם משרת את שני הצדדים: לצרכן המחיר נמוך יותר ולסוכן הנסיעות זה מאפשר להתחייב למספר מושבים בטיסות ולחדרים בבתי מלון", אומרת אביבית פלג, מנהלת מחלקת טיולים מאורגנים ב"נתור".

מתי להזמין נופשון?

לעומת זאת, אם רצונכם לטוס לנופשון באגן הים התיכון ביולי-אוגוסט, ייתכן שעדיף לחכות עם גיהוץ כרטיס האשראי לפחות עד חודש יוני - כך לפחות ממליץ קרפל. לדבריו, ניסיון העבר מלמד שמחירי הנופשונים באגן הים התיכון יורדים ככל שמתקרבים למועד הנסיעה בכ-15%-20%, ובמקרים חריגים צוללים גם ב-40%. מדוע? קרפל מסביר: "אגן הים התיכון רווי בטיסות צ'רטר, ולא תמיד קצב מכירת מלאי המושבים בטיסות הללו עומד בציפיות ובתחזיות של הספקים/מארגני הטיסות, שברגע האחרון מורידים את המחירים כדי למלא מטוסים. לכן, מי שימהר להזמין היום, יגלה בבוא הזמן ששילם יותר ויאכל את הלב. מומלץ להזמין חופשת קיץ אחרי חופשת פסח, ביוני".

אייל סלוק, מנכ"ל סוכנות הנסיעות דיזנהאוז משמיע דברים אחרים לגמרי: "אין טעם ולא כדאי להמתין עם נופשונים לרגע האחרון", הוא אומר ומסביר שיעדי בטן גב באגן הים התיכון מבוקשים ביולי-אוגוסט לא רק על ידי ישראלים. "מדובר ביעדים שמעניינים לא רק את הישראלים אלא גם תיירים ממדינות רבות אחרות הנוהגים לשריין את החופשה השנתית שלהם מספיק זמן מראש. לכן, מי שיתמהמה להזמין, ישלם להערכתי למעלה מ-10% לעומת המחיר שישלם היום בשל הביקוש האמור לאתרים כמו כרתים, בורגס, רודוס וכיו"ב".

עוד לדבריו, התייר הישראלי הפך בשנים האחרונות לצרכן נבון המודע לכל האמור ולכן מזדרז לתכנן ולהזמין מראש את חופשת הקיץ שלו. "אמנם הישראלים מתמקדים היום בהזמנת חופשה לפסח, אך באותה נשימה מדברים על הקיץ, משווים מחירים ומזמינים".

אז כמה נשלם?

בדיקה שבוצעה אתמול (ד') מעלה שמחירה של חופשת קיץ משפחתית, גם אם מזמינים אותה היום - כשלושה חודשים מראש - מתחילה בכ-7,800 שקל. עוד מגלה הבדיקה שמחירי אוגוסט מעט גבוהים יותר מיולי, כך שמי שיכול להזמין ליולי יחסוך לעתים כמה אלפי שקלים. כך למשל, שמונה ימים ביולי בתאילנד יעלו למשפחה בת ארבע נפשות (זוג הורים ושני ילדים) כמעט 29 אלף שקל ולמעלה מ-34 אלף שקל באוגוסט. ואילו לטיול מאורגן ליעד זה (15 יום), המחיר מזנק לכ-37 אלף שקל ביולי ולכ-38 אלף באוגוסט.

בטיול מאורגן לארה"ב (15 יום) המחיר כבר חוצה את רף ה-60 אלף שקל לאותה משפחה. עבור שמונה ימים בתפוח הגדול, ניו יורק, תשלם המשפחה למעלה מ-26 אלף שקל ביולי וכ-32 אלף שקל באוגוסט. גם טיול של שמונה ימים ביער השחור, שהפך בשנים האחרונות למסלול משפחות מבוקש, יעלה למשפחה בת ארבע נפשות כ-13 אלף שקל ביולי וכ-14 אלף שקל באוגוסט.

גם ביעדים הזולים יותר באגן הים התיכון, תיפרדו מכמה עשרות אלפי שקלים, למשל כ-11 אלף שקל לנופשון משפחתי בכרתים באוגוסט. רמת המחירים באנטליה דומה.

חבילות משפחתיות / צילומים: Thinckstock
 חבילות משפחתיות / צילומים: Thinckstock

טיול מאורגן בקיץ
 טיול מאורגן בקיץ