• וואלה! ראשי
  • הפוך לדף הבית
  • שלום אורחקרא דוארפתח תיבת דואר חינם!
  • מזג אוויר
  • מפות
  • קניות
 
חברות תעופה זרות מפסיקות לטוס לארץ בשל המצב הביטחוני
22/07/14 20:30
מאת: זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
החלופות של טורקיה: "בטן-גב" ב-30% פחות
22/07/14 9:02
מאת: מאיה בניטה, מערכת וואלה!
"אין מה להשוות לארץ": ישראלים משכנעים לטוס לטורקיה
21/07/14 10:50
מאת: זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מענישים את ארדואן: הישראלים מבטלים חופשות בטורקיה
20/07/14 9:22
מאת: זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
סגור
חדשות תיירות

טיסות לפריס של ארקיע ב-149 דולר לכרטיס

מאת: זוהר בלומנקרנץ, הארץ
פייסבוק טוויטר

החל ממאי תתחרה ארקיע בקו התעופה של אל על ושל אייר פראנס ותוציא טיסה יומית סדירה במתכונת מוזלת

תגיות: פריס,טיסה

שר התחבורה, שאול מופז, אישר אתמול לחברת ארקיע להפעיל קו טיסות סדיר חדש לפריס. החברה, בבעלות האחים נקש, הודיעה כי בין מאי ליולי הקרובים תבצע טיסה יומית בקו החדש במתכונת של חברת Low Cost, במחיר שיתחיל מ-149 דולר לכרטיס. החברה תפעיל בקו מטוסי בואינג מדגם 300-757 בתוספת מחלקת עסקים. ארקיע תתחרה בקו התעופה הסדיר של אל על ושל אייר פראנס, אשר נהנו עד כה מבלעדיות.

אישור בקשת ארקיע לשמש מוביל נקוב לפריס התאפשר הודות להסכם התעופה החדש בין ישראל לצרפת, הגידול בביקוש לטיסות וניסיונה הרב של החברה בהפעלת טיסות שכר בקו זה. אישורו של שר התחבורה הוא חלק ממדיניות השמים הפתוחים שמקדם מופז.

"היום אנחנו עוברים משלב ההבטחות לשלב היישום", אמר מופז לאחר אישור הבקשה. "היום אישרנו מוביל נקוב נוסף לפריס ובשבועות הקרובים נמשיך ונוסיף מובילים נקובים ליעדים נוספים. אין לי ספק, שהצעד הזה יגדיל את התחרות בקו, יוזיל את המחירים ויעודד תיירות נכנסת מצרפת".

אבי נקש, מבעלי ארקיע, הודה לשר התחבורה ולמנכ"ל המשרד, גדעון סיטרמן, על הפעילות היסודית שלהם לפתיחת השמים. "אין לי ספק, שההחלטה עליה התבשרנו היא צעד חשוב להגדלת התחרות בשוק התעופה", אמר נקש. "זהו צעד אופרטיבי שיביא להגדלת מרחב האפשרויות של הצרכן הישראלי ותוספת של תיירים נכנסים לטובת הכלכלה הישראלית". נקש הוסיף כי החלטת החברה להפעיל חלק מהטיסות כ-Cost Low נועדה לאפשר לישראלים רבים נוספים ליהנות משירותי הטיסה במחיר שווה לכל נפש. במשרד התחבורה מתכננים להמשיך להוסיף מובילים נקובים בשבועות הקרובים למדינות בהן הסכמי התעופה הבילטרליים מאפשרים זאת. בין היעדים: לונדון, מדריד, ברצלונה ומוסקבה.

בנוסף, סיטרמן מוביל בימים אלה משא ומתן מול האיחוד האירופי לכינון הסכם תעופה אחיד חדש, שיאפשר את המשך פתיחת השמים לתחרות. השאיפה היא שכבר בעונת הקיץ הקרובה תיפתח תחרות בטיסות ליעדים פופולריים באירופה, והציבור יוכל להרגיש את פירות הרפורמה.

שארל דה גול - היעד הפופולרי לטסים מנתב"ג


מקום ראשון בנחיתות הנתב"ג. שארל דה גול (צ': שרון בוקוב)

מקום ראשון בנחיתות הנתב"ג. שארל דה גול (צ': שרון בוקוב)

עוד לפני שארקיע מתחילה בטיסות קו סדיר חדש לפריס ממאי, תפס נמל התעופה שארל דה גול את המקום הראשון בינואר השנה, עם מספר הנוסעים הרב ביותר שטסו מנתב"ג, מבין כל שדות התעופה שאליהם טסים מישראל - כך עולה מדו"ח רשות שדות התעופה (רש"ת) שהגיע אתמול ל-TheMarker.

מהנתונים עולה, כי יותר מ-49,500 נוסעים טסו מנתב"ג לפריס בינואר השנה - גידול של כ-12% לעומת ינואר אשתקד. את המקום השני תפס נמל התעופה ניו ארק בניו ג'רזי, אליו טסו יותר מ-46,470 נוסעים מנתב"ג בינואר - ירידה של כ-3% לעומת ינואר 2007.

הית'רו בלונדון תפס את המקום השלישי, עם יותר מ-44,240 נוסעים בינואר - גידול של כ-12% לעומת ינואר בשנה שעברה.

במקום הרביעי נמצא שדה התעופה קנדי בניו יורק, עם 42,252 נוסעים. ואילו את המקום החמישי תפס שדה התעופה של פרנקפורט, גרמניה, עם 31,035 נוסעים מנתב"ג בינואר 2008 - ירידה של 3.39% לעומת ינואר 2007.


 

תגובות
הוסף תגובה

צילום תגובה
מאת:
נושא:
  בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאים הבאים:
אין לפרסם באתר תגובות המפרות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות בעלות אופי מיני בוטה, תגובות מאיימות, גזעניות, מוציאות לשון הרע, מעודדות לביצוע הסתה, פוגעות בפרטיות, מזיקות, פוגעות ברגשות הציבור, מפרות זכויות קניין רוחני ותגובות בעלות אופי מסחרי ו/או מידע פרסומי. האחריות הבלעדית לתוכן התגובה הינה של כותב התגובה. וואלה שומרת לעצמה את הזכות למסור את פרטי כותב התגובה לכל גורם בהתאם לשיקול דעתה ושומרת לעצמה את הזכות לפרסם רק חלק מהתגובות ו/או למחוק תגובות שפורסמו. אין באמור לעיל כדי לגרוע מהאמור בהוראה מהוראות תנאי השימוש באתר או בכל דין אחר.
הוספת תגובה
מאת:
נושא:
תוכן:
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאים הבאים:
אין לפרסם באתר תגובות המפרות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות בעלות אופי מיני בוטה, תגובות מאיימות, גזעניות, מוציאות לשון הרע, מעודדות לביצוע הסתה, פוגעות בפרטיות, מזיקות, פוגעות ברגשות הציבור, מפרות זכויות קניין רוחני ותגובות בעלות אופי מסחרי ו/או מידע פרסומי. האחריות הבלעדית לתוכן התגובה הינה של כותב התגובה. וואלה שומרת לעצמה את הזכות למסור את פרטי כותב התגובה לכל גורם בהתאם לשיקול דעתה ושומרת לעצמה את הזכות לפרסם רק חלק מהתגובות ו/או למחוק תגובות שפורסמו. אין באמור לעיל כדי לגרוע מהאמור בהוראה מהוראות תנאי השימוש באתר או בכל דין אחר.
מדור פירסומי